Google home

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Noen tips til noe gøy og noe praktisk å bruke den til?

9 åring, til nå brukt til å spille av musikk og fortelle vitser :P

Vi bruker vår kun til vekkerklokke :hilarious: samboer er i koma når han sover og har den på 100% volum. Kjempe fint for meg :hilarious:

Haha helt supert :hilarious:
Kan dere ikke noe annet gøy med den da?
Jeg kan så lite om sånn her :P

Har dere den med eller uten skjerm? Vi har kun den lille uten. Så utenom vekkerklokke, vitser, stille lys osv så er det vel ikke så mye man kan gjøre med den :hilarious:

Ingen skjerm :)

Jeg bruker vår mest til musikk, nyheter og lyskontroll.
Men også praktisk å lage handleliste der, få den til å telle ned når man baker feks. Du kan be den huske ting, feks. Minne deg på å vanne blomster spesielle dager, spørre om været osv.
Samboer pleier å ha det morsomt med å sende meg talebeskjeder via den når han er på jobb.

Jeg bruker vår mest til musikk, nyheter og lyskontroll.
Men også praktisk å lage handleliste der, få den til å telle ned når man baker feks. Du kan be den huske ting, feks. Minne deg på å vanne blomster spesielle dager, spørre om været osv.
Samboer pleier å ha det morsomt med å sende meg talebeskjeder via den når han er på jobb.

Hvordan sender man talebeskjeder til den? :D

Jeg bruker bare Google home som ligger på mobilen. Koblet til chromecast. Ser ikke poenget med noe annet.

Hvordan sender man talebeskjeder til den? :D
Du kan gjøre det via Google assistant om du laster ned appen på telefonen. Tror du sier Kringkast, så sender den beskjeden du gir etter til alle enhetene du er tilknyttet. Jeg har ikke prøvd det selv.

Jeg bruker bare Google home som ligger på mobilen. Koblet til chromecast. Ser ikke poenget med noe annet.

Ting koster. Er det verdt det?
Ja, for oss var det verd det. De er jo ikke så veldig dyre. Er så fornøyd at vi vurderer å kjøpe flere å ha rundt i huset. Det kan ikke sammenlignes med å bruke mobilen da det blir helt 2 vidt forskjellige produkt.

Vi fikk en Google Home i julegave, og den er dum som et brød og helt ubrukelig i mine øyne. Vi "bruker den" til å høre på radio, skru av og på Netflix og slike ting, men i 90% av tilfellene skjønner den ikke hva vi sier eller hører oss ikke, og veldig ofte begynner den bare å gjøre et eller annet uten at vi har bedt den om det. Ikke engang 9-åringen synes den er morsom.

Jeg har lest at den var virkelig smart på engelsk også ble den nesten dum som et brød på norsk

Jeg har lest at den var virkelig smart på engelsk også ble den nesten dum som et brød på norsk
Ja, jeg er enig. Den fungerte litt bedre på engelsk. Virker ikke som den kan nok ord på norsk.
Men man kan legge inn talekomandoer selv slik at den forstår deg bedre. Feks. At spill radio betyr (spill radio nrkmp3). Altså kortere kommandoer som den forstår bedre.

Back
Topp