Gonapeptyl og positivt test

PrøverLykkenIgjen

Forelsket i forumet
Pumpkin Bumps 2025
Hei!
Er det noen som veit om gonapeptyl gir hcg i kroppen? Venta på mensen for to dager siden, og siden den ikke har dukket opp så tok jeg en test i dag som er veldig positiv. Gått på gonapeptyl siden forje torsdag.

Hei!
Er det noen som veit om gonapeptyl gir hcg i kroppen? Venta på mensen for to dager siden, og siden den ikke har dukket opp så tok jeg en test i dag som er veldig positiv. Gått på gonapeptyl siden forje torsdag.
Gonapeptyl skal ikke gi hcg såvidt jeg vet. Hvis jeg kan spørre, hvorfor går du på Gonapeptyl og venter på mensen? Jeg har bare gått på tilsvarende i starten av syklusen for å forebygge eggløsning før IVF.

Hei!
Jeg har lest at man kan få positiv HCG på Gonapeptyl, men fikk det ikke selv da jeg gikk på det:think005

Hei!
Leser at gonapeptyl ikke skal brukes ved graviditet, så her tror jeg du må følge opp med lege. Fortsatt veldig nysgjerrig på hvorfor du går på denne medisinen, da den er til for å forhindre eggløsning. Finnes det andre bruksområder?

Startet på IVF forsøk. Startet på gonapeptyl en uke etter eggløsning og skal gå på det i 5 uker før jeg skal gå på gonal F i tillegg.
Mensen får man selv om man går på gonapeptyl så vidt jeg har forstått, har hvertfall fått beskjed om å melde mens, men den kan forsinkes.

Det jeg tenker er om jeg kan ha rukket å blitt spontant gravid på sist eggløsning før jeg startet på sprøytene siden testen er positiv nå.

Startet på IVF forsøk. Startet på gonapeptyl en uke etter eggløsning og skal gå på det i 5 uker før jeg skal gå på gonal F i tillegg.
Mensen får man selv om man går på gonapeptyl så vidt jeg har forstått, har hvertfall fått beskjed om å melde mens, men den kan forsinkes.

Det jeg tenker er om jeg kan ha rukket å blitt spontant gravid på sist eggløsning før jeg startet på sprøytene siden testen er positiv nå.
Aha, da skjønner jeg mer! Jeg har bare erfaring med kort protokoll, så ante ikke at det brukes på lang også :happy: jeg ville ringt klinikken, jeg synes det hørtes rart ut hvis det skulle gi falsk positiv graviditetstest! Ser at noen over her har erfaring med det, så kanskje men her vet nok klinikken best :Heartpink

Ja dette kalles lang protokoll.
Syns også det virker rart da det kalles for «nedregulering»
Ja problemet er at riksen sin tlf tid er innenfor to timer eller noe tre dager i uka og da ringer ALLE og det er umulig å komme gjennom. Sånn at jeg blir nødt for å vente på svar på melding på Helse-Norge, som vanligvis tar flere dager. Så ender opp med å måtte forsette å gå på sprøytene disse dagene før svar…

Det jeg også tenker på er at OM jeg skulle klart å blitt spontant gravid, skader sprøytene embryoet?

Så er mye raskere å få noen svar her hvis noen hadde vært borti det samme :)

Ja dette kalles lang protokoll.
Syns også det virker rart da det kalles for «nedregulering»
Ja problemet er at riksen sin tlf tid er innenfor to timer eller noe tre dager i uka og da ringer ALLE og det er umulig å komme gjennom. Sånn at jeg blir nødt for å vente på svar på melding på Helse-Norge, som vanligvis tar flere dager. Så ender opp med å måtte forsette å gå på sprøytene disse dagene før svar…
Åh jeg hater den klinikken der, det er så vanskelig å få kontakt med dem
Det jeg også tenker på er at OM jeg skulle klart å blitt spontant gravid, skader sprøytene embryoet?
Men dessverre så er abort en vanlig bivirkning av Gonapeptyl, kanskje du rett og slett burde vente med å ta sprøytene til du får svar?

Åh jeg hater den klinikken der, det er så vanskelig å få kontakt med dem

Men dessverre så er abort en vanlig bivirkning av Gonapeptyl, kanskje du rett og slett burde vente med å ta sprøytene til du får svar?
Jeg spørte de nettopp dette spm, siden de fikk meg til å starte en uke etter eggløsning, at hva om jeg har blitt gravid? (Selv om sjansen var liten) Hva skjer da? og da sa de at de hadde hatt folk der inne på UL kontroll etter lang protokoll som var gravide og det hadde gått bra. Og da har de gått på sprøyter i sikkert tre uker tipper jeg.. Men jeg leser jo det samme som du sier at abort er en «vanlig» bivirkning. Kjenner at jeg har lyst til å hoppe over gonapeptyl i morgen og håpe på svar på mandag. Kan én dag uten sprøyte gjøre store forskjellen på lang protokoll på en måte? Det må da ha vært andre som har glemt den en hel dag…

Jeg spørte de nettopp dette spm, siden de fikk meg til å starte en uke etter eggløsning, at hva om jeg har blitt gravid?
Hmm vi brukte kondom eggløsningen før Gonapeptyl, trodde man skulle det, men de burde jo gi beskjed om det
(Selv om sjansen var liten) Hva skjer da?
Umulig å si, men håper det går bra :Heartred:crybaby2
og da sa de at de hadde hatt folk der inne på UL kontroll etter lang protokoll som var gravide og det hadde gått bra.
Som var gravide mens de gikk på Gonapeptyl?
Og da har de gått på sprøyter i sikkert tre uker tipper jeg.. Men jeg leser jo det samme som du sier at abort er en «vanlig» bivirkning. Kjenner at jeg har lyst til å hoppe over gonapeptyl i morgen og håpe på svar på mandag.
Ja jeg hadde droppet i dag
Kan én dag uten sprøyte gjøre store forskjellen på lang protokoll på en måte? Det må da ha vært andre som har glemt den en hel dag…
Nei det tror jeg ikke!

Hmm vi brukte kondom eggløsningen før Gonapeptyl, trodde man skulle det, men de burde jo gi beskjed om det

Umulig å si, men håper det går bra :Heartred:crybaby2

Som var gravide mens de gikk på Gonapeptyl?

Vi fikk som sagt ikke beskjed om å prøve å ikke bli gravide og heller ikke hadde vi vel trua på at det tilfeldigvis skulle skje nå når det ikke ha skjedd før! :laughing002

Historien ja, var at de var blitt gravide på forje eggløsning og gått på gonapeptyl helt til kontroll som jeg da bare kan anta er etter å ha startet med GonalF eller lignende i tillegg. For selv har jeg ikke kontroll før man skal sjekke hvordan disse eggposene vokser da..

Men jeg finner jo dette i felleskatalogen. snakket også med en usikker kar på legevakt som sier at behandlingen skal «seponeres» ved graviditet, som han hadde lest seg til.. så venter på at lege også skal ringe opp for å bekrefte. Men det ser jo ut som at jeg bare slutter på de? For når man leser denne teksten i felleskatalogen så står det jo mellom linjene at får man en positiv test så kommer ikke det av sprøytene.

Vedlegg

• 966EC59E-1EF3-449F-AE96-9F6C82023EFF.jpeg
    966EC59E-1EF3-449F-AE96-9F6C82023EFF.jpeg
    202,9 KB · Visninger: 65
Vi fikk som sagt ikke beskjed om å prøve å ikke bli gravide og heller ikke hadde vi vel trua på at det tilfeldigvis skulle skje nå når det ikke ha skjedd før! :laughing002
Nei ikke vi heller, synes det er så dårlig informasjon derfra
Historien ja, var at de var blitt gravide på forje eggløsning og gått på gonapeptyl helt til kontroll som jeg da bare kan anta er etter å ha startet med GonalF eller lignende i tillegg. For selv har jeg ikke kontroll før man skal sjekke hvordan disse eggposene vokser da..
Åja så du har ikke kontroll for å se om du er nedregulert?

Litt oppdatering herfra hvis noen trenger denne tråden ved en senere anledning. Fikk komme inn hos legevakten i dag og de bekreftet graviditet med utvendig ul. :)

Riksen ringte faktisk opp på en søndag og sa at man skulle helst ha to blodprøver for å bekrefte graviditet og økende hcg før man egentlig velger å slutte på gonapeptyl. Siden jeg hadde vært på legevakten og fått det sjekket så blei konklusjonen å avslutte behandlingen med en gang. De sa også at det antagelig ikke var skadelig med så lite gonapeptyl (10 dager) og at jeg ikke trengte å være redd for det da de hadde vært borti at dette har skjedd der flere ganger.
Gonapeptyl kan altså ikke gi falsk hcg i kroppen. :)
Så nå er det bare å håpe at denne spiren klamrer seg fast. :Heartred:love017

Back
Topp