gonal f

gulfresie

Forelsket i forumet
Julibarna2014
har noen spørsmål angående gonal f. fikk brevet i posten med beskjed om hvor mye jeg skal ta (112,5 ie) og når jeg skal starte, men ingenting om når på dagen og om det må tas til samme klokkeslett. kan dere hjelpe meg? :)

og så lurte jeg på om vekt har noe betydning for den dosen jeg får. holder på å gå ned litt for å ha optimal utgangspunkt og skal også prøve å styrke kroppen litt når jeg har fått ned fettprosenten.

Jeg tok gonal f om morgenen til samme tid, mener vi fikk beskjed om at den skulle taes da men er usikker. Usikker på det med vekt jeg hadde 150 ie og er knappe 60kg.. ring klinikken og hør med dem ;)

jeg fikk beskjed om å ta den til et fast tidspunkt hver dag før kl 12. Så jeg tok den kl 10 daglig. Dosen blir nok satt i forhold til hva blodprøvene dine viste. Ved første prøverør fikk jeg Gonal-F 150 IE. Denne gangen ble dosen doblet pga AMH (egglager-test) på 1,5 picomol, noe som er veldig lavt. :)

Jeg fikk beskjed om å ta den på kvelden på samme tid! Så jeg tok den kl 2000 :) hadde en dose på 125.. Tror jeg hadde ringt klinikken imorgen for å høre med de, siden det virker å være veldig forskjellig :)

Appen <3

ja må nok ringe de etter hvert. skal ikke begynne før i oktober en gang, men man gjør seg jo masse tanker allikevel. :P

Du må nok ringe og høre med dem.. Jeg går på Gonal-f nå og tar 300ie kl 20 hver kveld. I papirene mine står det at sprøyten skal tas mellom 15 og 21 (+/- 2 timer). Doseringen kommer an på verdiene dine, som sagt lenger opp her. Jeg har amh-verdi på 2 picomol, og må derfor ha høye doser.

Sykehuset sa til meg at jeg kunne bestemme tidspunkt selv, men det var best om jeg tok på samme tid. Og dessuten greit å gjøre det på ettermiddagen, hvis det viser seg at jeg må øke dosen etter ultralyden. Hvis jeg feks hadde tatt 112ie på morgenen og måtte øke til 150ie på ul-dagen, så måtte jeg ha tatt restene etter ultralyden :)

My forskjellig gitt, jeg skal ta 125 ie men til fast tidspunkt før kl 12... så mest rette er å rinde klinikken ja :)

Kunne ta den når jeg ville på døgnet, men til samme tid hver dag..

Når jeg bestilte ul spurte jeg i samne slengen og hun sa at samne tidspunkt hver dag og ikke på ul-dagen. Tenker jeg setter den på ettermiddagen da. :) angående vekt så må jeg nok ringe st olavs hospital for å høre (ul i lokalsykehus). Så det må jeg gjøre når det ikke er så travelt på jobb. Tar jo lang tid å komme gjennom som oftest :p

---------------------------
Bruker mobilen nå :)

Back
Topp