Gonal-f vs Menopur

Kathrine-87

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen :happy:

Lurer på om det er noen her inne som har erfaring med både gonal-f og menopur.
Hadde et forsøk i oktober som ble avbrutt, fikk ut 7 egg, 6 ble befruktet - men ingen overlevde og kunne settes inn. Forsøket ble derfor avbrutt.

Er nå igang med nytt forsøk (stimulerer med synarela) og skal starte med Menopur neste uke. Ifølge sykepleier går de for menopur på dette forsøket for å få bedre kvalitet på eggene.

Flere som har vært/ er i samme båt?

Skal også over på menopur i neste forsøk. Håper det er nøkkelen!

Skal også over på menopur i neste forsøk. Håper det er nøkkelen!

Håper også det. Ble så skuffet sist når jeg kom til sykehuset klar for innsett, men ble møtt i døra med at ingen kunne brukes. Da kan det jo ikke vært noe særlig kvalitet på de eggene. Har du brukt gonal-f tidligere?

Håper også det. Ble så skuffet sist når jeg kom til sykehuset klar for innsett, men ble møtt i døra med at ingen kunne brukes. Da kan det jo ikke vært noe særlig kvalitet på de eggene. Har du brukt gonal-f tidligere?
Brukt gonal-f ja. Fått ut mange egg jeg, men ikke god uttelling på befruktning. Dette er siste forsøket så krysser fingrene for at det går nå.

Hei alle sammen :happy:

Lurer på om det er noen her inne som har erfaring med både gonal-f og menopur.
Hadde et forsøk i oktober som ble avbrutt, fikk ut 7 egg, 6 ble befruktet - men ingen overlevde og kunne settes inn. Forsøket ble derfor avbrutt.

Er nå igang med nytt forsøk (stimulerer med synarela) og skal starte med Menopur neste uke. Ifølge sykepleier går de for menopur på dette forsøket for å få bedre kvalitet på eggene.

Flere som har vært/ er i samme båt?
Jeg har litt samme erfaring som deg, men motsatt. Prøvde Bemfola (som skal være samme som gonal-f) og fikk bare ett egg som overlevde (4 befruktet med IVF av 16 hentet ut og 11 modne). Så prøvde vi Menopur istedenfor og da ble det 12 egg men bare 2 modne, og ingen befruktet med ICSI så forsøket ble avbrutt. Så for meg ser det ut som kanskje Menopur ikke var det beste, så skal prøve Bemfola igjen neste runde (og kort protokoll siden de to første har vært lang protokoll). Ser ut som eggene mine ikke modner/deler seg bra, så derfor de tenkte å prøve Menopur for meg også. Folk reagerer jo forskjellig på forskjellige medisiner, så for noen blir det bedre med Menopur og andre dårligere. I tillegg er det jo mange tilfeldigheter i bildet så det er vanskelig å vite hva som er grunnen til ting noen ganger.
Poenget er vel at hvis noe har fungert veldig dårlig er det verdt å prøve noe annet hvertfall:) Masse lykke til!

Hei Giraffen
Ja, er vel egentlig veldig individuelt hvordan man reagerer på de forskjellige medisinene. Hadde det bare vært et fasitsvar på alt dette
Håper bare legen har rett i sin teori om at menopur skal funke bedre.

Jeg har prøvd to ganger med gonalf f og en gang med menopur uten hell. Denne gangen tar jeg begge deler. 150 IE gonal f og 75 IE menopur. Andre som har erfaring med det?

Jeg brukte gonal, mislykket forsøk med 4 ut og ingen inn.. Neste forsøk brukte jeg en kombinasjon, tror det var 300 gonal og 75 menopur. 11 ut og 2 inn ble gravid med en.

Jeg brukte gonal, mislykket forsøk med 4 ut og ingen inn.. Neste forsøk brukte jeg en kombinasjon, tror det var 300 gonal og 75 menopur. 11 ut og 2 inn ble gravid med en.

Hmm, her hopper de rett fra gonal f og over til menopur. Dem ser vell ann verdier av hormoner og hvordan man reagerer på de forskjellige medisiner. Ser også at jeg skal ta 225 av menopur, noe jeg mener er maks dose?! :pale

Hmm, her hopper de rett fra gonal f og over til menopur. Dem ser vell ann verdier av hormoner og hvordan man reagerer på de forskjellige medisiner. Ser også at jeg skal ta 225 av menopur, noe jeg mener er maks dose?! :pale
Ja det er godt mulig. De sa at menopur gjerne hjelper på de som er litt eldre, med dårligere eggkvalitet. Jeg var 26 mener jeg, og 75 ie i tillegg til gonalen var nok for meg, var visstnok for å bedre kvaliteten. Hadde da en amh på 5.

Oj, det var mye. Jeg tar bare 75 IE, tror du det har noe som helst virkning?
Ja de medisinerer jo ut fra hva problemet er, og jeg måtte opp i såppass stor dose for at det skulle bli greit antall modne egg. Jeg hadde få egg med dårlig kvalitet.

Back
Topp