Gonal-f oppbevaring?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Nå står deni kjøleskap, men skal den fortsatt stå i kjøleskap når jeg åpner den? Og skalkeskjul sette den mens feber kald?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du mener om den skal stå i kjøleskapet etter du har startet behandlingen, så er svaret ja. :)

Hvis du mener om den skal stå i kjøleskapet etter du har startet behandlingen, så er svaret ja. :)
Prøvde å søke litt på nettet nemlig og der fant jeg noe om at når den ble tatt i bruk skulle den stå i romtemp så måtte jeg spørre :)

Dette sto inne på Felleskatalogen sine sider:

"Oppbevares i kjøleskap (2-8 ºC). Skal ikke fryses.

Produktet kan, innen holdbahetsdatoen, oppbevares ved høyst 25 ºC i maksimalt 3 måneder uten å kjøles ned igjen og må kastes dersom det ikke er blitt brukt innen 3 måneder."

Så hvis du ikke bruker alt på én gang, så er det kanskje lurt å oppbevare den i kjøleskapet :)

Hahaha nå lo jeg godt! Du bør lese over hovedinnlegget ditt en gang til:p fantastisk! Haha!

Men ja, gonal f skal oppbevares i kjøleskap og ikke tas ut annet enn for å stikke, så tilbake i kjøleskapet igjen:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg gir opp formuleringene mine og skrivefeilene mine her inne :P Jeg trodde jeg var god i norsk..... Hahaha!!

Etter jeg har åpnet har jeg aldri hatt den i kjøleskap. Klinikken har regnet it medisinmengde og har aldri hatt noe igjen etter ett forsøk. Og siden gonal-f kan lagres 3 mnd i høyst 25 grader er det ingen problem..

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Aldri oppbevart i kjøleskap etter jeg har tatt det i bruk. :)
Så er det mindre ubehag å injisere romtemperert væske. Så lenge tempen den oppbevares i ikke overstiger 25°C. Du bruker en sånn penn innen få dager, så trenger ikke være redd for at den skulle gå ut på dato.
Er den brukt så går den uansett ut på dato etter 28 dager, i kjøleskap eller ei.

-iPhone appen-

Last edited:
Har heller ikke oppbevart den i kjøleskap etter jeg har tatt i bruk den..

Sent fra min SM-P600 via Tapatalk

Back
Topp