Golden retriever

smash

Forumet er livet
VIP
Etter hva jeg har fått med meg, så er det minst 5-6 stk her inne som har en golden retriever..

Bare lurer på hva deres veier?
I papirene til Laban, står det at en hanngolden skal veie ca 45 kg.
På mandag var jeg hos dyrlegen, og Laban veide 34 kg.
Han er 1 år og 4 mnd.
Dyrlegen sa at han ikke kom til å bli noe større..
Men jeg trodde golden ikke var ferdigvokst før de var rundt 2 år jeg?? Eller husker jeg så gæernt?
Da er jo 34 kg lite hvertfall, noe jeg igrunn er glad for;)

aner ikke svaret på spm ditt,
men fulgte med i tråden din ang hunden din og lurer på hvordan det går med dere?
håper ting har blitt bedre for dere og at han har roet seg litt

villvin skrev:
aner ikke svaret på spm ditt,
men fulgte med i tråden din ang hunden din og lurer på hvordan det går med dere?
håper ting har blitt bedre for dere og at han har roet seg litt

Det går veldig opp og ned. Mest opp:)
Han har blitt ganske lydig, men hopper fortsatt på tur. Jokker og dominerer.
Det eneste som hjelper, er spruteflaske. Spruta på han èn gang, og da skjønte han at flaska var skummel. Så nå holder det bare at jeg viser den!
Så den er med på hver tur. Da går det greit:)
Ellers får han være litt med jentene igjen, sammen med meg selvfølgelig. han er så glad i de! Og er veldig rolig rundt de!
Ingen agressiv hund lenger heldigvis!:)

Det er veldig individuelt og JO de blir litt tyngre med årene. Så lenge din Golden er i grei kondisjon, skal du ikke tenke så mye på hva det står i papirene. Nå er han tenåring vet du, og er nok utrolig aktiv og "stresset", men som kjent blir Goldens rimelig daffe med årene, og naturligvis da legger de gjerne på seg noen kilo, litt alderstillegg :) Du skal kjenne ribbeina, men de skal ikke stikke ut. Da er han passe.

Aner ikke hva de skal veie, men detta er så individuelt. Jeg har en italiener som er laaangt over gjennomsnittet.
Og hunden din er en unghund enda, og han skal sikkert ikke vokse mer i høyden, men han skal enda legge seg ut mye i bredden :)
De vokser jo i rykk og napp, og du skal se han legger på seg en del muskelmasse det neste halve året.

Vi har en hund på 10mnd nå (av annen rase) hu veier 40kg og ser hengslete og rar ut, for hu har ikke fått fyllt ut kroppen med all massen enda.
Men goldenhanner skal være robuste og har skikkelig brystparti, og det kommer nok :)

Laban var undervektig i en periode, kjente ribbeinene skikkelig godt.
Så vi måtte firedoble matinntaket hans, og nå har han lagt på seg masse!
Dyrlegen sa han var helt perfekt! Så det er bra!
Men da kan jeg vel regne med at han legger på seg litt da, siden han er ung enda..

Nova85, hehe, gleder meg til dagen Laban blir en lat og doven golden:P

Vi har en hann golden på snart 3 år, og han veide 32 kilo for 2 uker siden. Veterinæren syntes han var perfekt i vekt og størelse. Veide for ett halvt år sia 35 kilo.

smash skrev:

Nova85, hehe, gleder meg til dagen Laban blir en lat og doven golden:P

Slapp av, det blir han. Er en grunn til at virkelig aktive brukshundfolk ofte styrer unna den rasen :p Har ikke den samme motoren som f.eks labrador :)

Back
Topp