godtesjuk....

SogS

Forelsket i forumet
Er så godtesjuk akkurat nå.. var på personal møte på jobben, og der var det sef noe godt å spise på.. Svak som jeg er så klarte jeg ikke motstå fristelsen, og nå er godtesuget satt seg i meg[:(] prøver liksom å holde meg unna godis i ukedagene, og spiser litt i helgene.. Men nå er det bare mandag og jeg er godtesjuk allerede.. Hmm en dårlig start på uka... Ikke orker jeg å trene i dag helle som jeg hadde store planer om[&o] Noen som har noen gode tips mot sukkersuget???

Måtte sette meg her og se på alle innlegg for å stoppe meg selv fra å spise opp alt som var i huset. Før jeg kom så langt ble det middag, is, karameller, marsmallows.. Nå vil jeg ha poppkorn og cola! Blir jo dårlig av det her!

Som du ser, ingen gode tips. Nå piper mikroen snart, med popkornet..

Lykke til!

Kjøp inn tørket frukt hvis du liker det. Det dekker søtbehovet så er det sunt.

ORIGINAL: Kari72

Måtte sette meg her og se på alle innlegg for å stoppe meg selv fra å spise opp alt som var i huset. Før jeg kom så langt ble det middag, is, karameller, marsmallows.. Nå vil jeg ha poppkorn og cola! Blir jo dårlig av det her!

Som du ser, ingen gode tips. Nå piper mikroen snart, med popkornet..

Lykke til!

hehe, nei det var ikke så mange gode tips der, men det hørtes fryktlig godt ut da[:D]
tror jaggu meg jeg må ta meg en tur på butikken... en dag skader vel ikke, men det som er farlig er at det lett blir hele uka da, for da har jeg alt sprukket.. hmm ikke greit

ORIGINAL: Pondus

Kjøp inn tørket frukt hvis du liker det. Det dekker søtbehovet så er det sunt.

er egentlig ikke så stor fan av det, men det er jo mulig å gi det en sjangse til... Må en tur på butikken snart, så jeg får se hva det blir til

Jeg har spist MASSE mandariner for å prøve å stoppe det.. Det har endt med like stort godtesug, og SKIKKELIG halsbrann.. Ingen gode råd fra meg heller[&:]

Skjønner ikke hvorfor vi skal få så behov for søtt?!?! Hvorfor kunne det ikke vært gulerøtter f.eks? Kroppen min tåler jo ikke det her søte greiene, men den vil ha meeeeeeer[&o] Ikke spist noe søtt i dag (hittil), men bare vent....

Prøver å skremme meg selv med at jeg må ta ENDA en glukosebelastning.... Og sitte og gulpe sukkerlake i mange timer etterpå[:(]

Nei det er søren ikke lett. Sliter utrolig mye med det selv. Hvis det blir riktig ille så hender det at jeg spiser blåbær med litt sukker på. Får kjøpt sånne frossene, og de tiner fort. Er ikke så usunt. Ellers får man jo også bringebær, rips og annet. Hvis det er noe. Eller drikk noe søtt. Melk med honning, eller te med honning. I vestefall kakao, litt bedre enn sjokolade. Gjelder å prøve å lure kroppen.

Hm, masse vaniljeis med sjokoladesaus og peanutter!!! Har ikke spist det på evigheter, men fikk plutselig så lyst....

Så ingen gode råd fra meg![;)]

ORIGINAL: snuppa80

Skjønner ikke hvorfor vi skal få så behov for søtt?!?! Hvorfor kunne det ikke vært gulerøtter f.eks? Kroppen min tåler jo ikke det her søte greiene, men den vil ha meeeeeeer[&o] Ikke spist noe søtt i dag (hittil), men bare vent....

Prøver å skremme meg selv med at jeg må ta ENDA en glukosebelastning.... Og sitte og gulpe sukkerlake i mange timer etterpå[:(]

Enig med deg der gitt, skjønner ikke hvorfor vi har sånt behov for søtt..
Skulle ønske jeg kunne knaske en gulerot el no og vært fornøyd med
det liksom.. Men nei da..[:(]
Fant en god løsning på godtesuget mitt i går da, gikk en tur i 1 time...
Så da jeg kom hjem var jeg sulten, og godtesjuk sef.. Men da tok jeg tre
skiver med nugatti og et stort glass melk, og da forsvant sukkersuget gitt.
Ikk det mest sunne jeg kunne spist som kveldsmat, men det var i hvertfall
beder en å trøkke i seg en stooor pose med godis [:D]

Jeg og pleier å "lure" meg sjøl med enten sjokolademelk eller brødskive med sjokoladepålegg....men ikke mer enn ei skive da. Og det virker jo, og er som du sier - det må jo være bedre det enn å dytte i seg masse annet godteri![:)]

Ellers har jeg kjøleskapet fullt av frukt som jeg prøver å spise hele tida, hjelper en del det og faktisk[:)] Og ikke minst - det gir gooood samvittighet[:D]

Back
Topp