Godterikalender/sjokoladekalender til barnehagebarn?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Stod og så på kalendere istad og funderte på om jeg skulle kjøpe kalender av godte-typen til guttungen, men endte opp med å vente litt :p Hva tenker dere om sånne type kalendere til barnehagebarn?

Kommer an på hvor gammelt det er. Ville ha ventet så lenge som mulig med godtekalender jeg.
Her får Jr det av bestemor og de store barna får, så da slipper ikke vi unna. Han er 3 år. Han er veldig glad for å få da :)

Ser ikke noe iveien med en sjokolade kalender. Er jo ikke mye sjokolade i dem. De andre med mere godteri i har vi styrt unna

Ser ikke at det skal være et problem. Er vel ikke rare greiene det er snakk om?

Vi dropper det, har pakkekalender i stedet. Nå er jeg steng på søtsakene da :p De fleste spiser mer enn nok søtt i desember, trenger ikke sjokoladen eller godis hver dag i tillegg

Syns ikke noe om slike kalendere til så små barn. En sjokolade/godis hver dag i 24 dager i tillegg til julekaker, lørdagsgodt osv syns jeg blir voldsomt. Dessuten, selv om den er liten for oss voksne, så blir den større for et barn. Det blir ikke det samme. ;)

Poden min på 2 får sjokoladekalender i år. Han får ikke lørdagsgodt enda, så ser ikke problemet med en liten sjokoladebit i 24 dager. Er bare jul én gang i året ;)

Min gutt har fått det siden han var to år, ser ikke problemet med det. Spesielt ikke siden han så å si aldri rører sjokolade ellers

Jeg ser ikke noe i veien med det. Det er tross alt bare jul én gang i året, og mengden sjokolade per dag er jo ikke stor:) Allikevel mener jeg at det avhenger av barnets alder.

Her har vi valgt pakkekalender framfor sjokoladekalender, men det skyldes ikke at jeg er anti-sjokoladekalender:)

Når de er så gamle at de skjønner litt av hva det er, så er det greit. Men å gi en 2åring en sjokoladebit hver morgen får så og plutselig kutte ut etter 24 dager "uten grunn" er ikke riktig.

Snuppa får for andre år på rad vanlig sjokolade kalender, fant en med frost motiv, helt perfekt. Hun er 4,5 år og forstår at vi teller ned til jul.

Helt ok. Kjøper ikke inn det selv, men tror nok det kommer en fra svigers. Og vår på 2 år får av den da ja. Tror kanskje han fikk en i fjor også..

Ser ikke problemet med en sjokoladekalender. Kunne godt kjøpt det til mine.

Har ingen problemer med sjokolade. 3åringen valgte selv ut en Frozen-kalender fra Nille, så jeg er jo superfornøyd med at jeg slapp så billig unna :D

4/5-åring som forstår hvorfor, og at det er over etter julaften; ja.
Ellers ser jeg ikke poenget. :)

Ja, min sønn kan få sjokoladekalender med tiden :) Kanskje fra han er 2-3 år :) Må bare se det ann :)

Back
Topp