Godteri for diabetikere?

87'modell

Forumet er livet
Hei!

Min svigermor lager alltid store kasser til oss til alle høytider, med godis, potetgull, brus osv.
Hun skjemmer bort alle rundt seg, og fortjener virkelig å bli skjemmet bort litt selv.

Vi tenkte vi skulle lage en kasse til henne til påske, med ting hun kan kose seg med.
"Problemet" er at hun har sukkersyke, og tåler veldig lite sukker.

Er det noen som har noen gode forslag til ting vi kan putte i kassen, annet enn Fribol og Cola zero? :)

Du får sukkerfri sjokolade på helsekost og enkelte meny-butikker. Jeg liker den ikke, men sikkert noen som gjør det :) De har sikkert andre typer sukkerfritt snop og.

Om du rekker kan du jo lage kjeks/barer/granola el.l om du trives med det. Det kan man jo lage sukkerfritt/med sukrin. Legg oppi en god te (pukka sin womenizer (eller noe sånt, rosa pakke med blant annet tranebær i) syns jeg er god), ost og kjeks, vin (om hun drikker det), en god bok.. Om ikke det bare skal være snop, er det jo mye som er kos :)

Anbefaler oppskrifter på bloggen til Linda Stuhaug. Spesielt kindersjokolade. Jeg har tenkt til å lage eget påskeegg til søstera mi som har diabetes.

Back
Topp