Godteposar.

annhe

Glad i forumet
Til hvilken bursdag er det naturleg å begynne med godteposar? Sjølv er eg ikkje heilt fortruleg med den tradisjonen, men når "alle" har det, så må sjølvsagt me og...[&:] Sjønnar jo at ungane ikkje har lyst til å skille seg ut. Kva synset de forresten er nok i ein slik pose... Hjå oss i går var det 6 smarties, 4 små, sure bringebærplater, 4 seigdamer, 4 sure skrikerungar og ein kjærlighet. Det såg i grunn ut til at dei syns det var passe.

Eg stemte på 5 år .... men kan gå med på 4 år .... [:)]

Jento mi som fyller 3 år idag ....ska ha to venner på besøk i måro ... og dei får ikkje [:)] Plenty' nok med kaker og is ... [;)]

Stemte 4... Men trenger ikke være så mye mer enn to-tre ting i da. Heller litt mer "innhold" etter hvert..

Personlig vil jeg lære gutten min at godteri er lov på lørdag og når vi feirer noe spesielt, som f.eks bursdag... For meg blir det et mer sunt forhold til mat og snop enn om en ALLTID skal finne et sunt alternativ... Min mening, da[8D]

Kommer helt ann på hva man putter oppi! [:)]
Kan ha en del frukt, også bare noen små ting, feks en kjærlighet på pinne og en liten kinder sjokolade.
Så neste år kan man jo ta bort litt frukt, og legge oppi fox eller nox [:)] Osv osv.
Da kan man jo begynne ved 4 år [:)]

Men hvis man bare skal ha godterier ville jeg ventet til skolealder! [:-]

Hehehehe, selvfølgelig fikk 2 åringen min godtepose. Hva som var oppi var en annen ting [;)] Godteposer hører til barnebursdager.

Jeg synes man kan vente til 5 år, hvertfall. Barn har mer glede av boller og brus og slike ting enn hva man kanskje tror. Det er vi som skaper forventningene og den "gleden" med godterposer[8|]

ORIGINAL: MammaKarri82

Jeg synes man kan vente til 5 år, hvertfall. Barn har mer glede av boller og brus og slike ting enn hva man kanskje tror. Det er vi som skaper forventningene og den "gleden" med godterposer[8|]

Hehe, bare vent du til Even er eldre, og har fått småsøsken. Tror du at du greier å holde det borte da? Fra småsøsknene mener jeg, eller skal Even aldri få godteposer? Småsøsken snapper opp alt, nummer 2 i huset fikk lørdagsgodt mye tidligere enn nummer 1. Slik er det bare.

Jeg hadde samme meningene som dere da jeg kun hadde en baby, bare vent [:D][8D]

ORIGINAL: FrøkenFryken

Hehe, bare vent du til Even er eldre, og har fått småsøsken. Tror du at du greier å holde det borte da? Fra småsøsknene mener jeg, eller skal Even aldri få godteposer? Småsøsken snapper opp alt, nummer 2 i huset fikk lørdagsgodt mye tidligere enn nummer 1. Slik er det bare.

Han ska ALDRI få godteri![8|] Hehe, neida jeg skjønner tankegangen, men jeg skal prøve på det[;)]

Vi hadde til ettårsdagen i fjor og skal ha til toårsdagen i år, pluss til snuppa sin ettårsdag i desember.
Det TRENGER jo ikke å være godis, vi har oppi såpebobler for eksempel. Og sånn party-blåsesak.
I fjor hadde vi rosiner oppi, og en ballong til hver, og kjeks tror jeg det var.
ALLE som feiret ett år i fjor hadde godtepose, men som sagt ikke alle med godt i [;)]

Han ska ALDRI få godteri![8|] Hehe, neida jeg skjønner tankegangen, men jeg skal prøve på det[;)]

Haha da får du og mannen spise opp godisen i posen i ettermiddag da [:D] 

ORIGINAL: @frøken

5 år! Ikke tidligere enn det.. Viss noen trykker noe snop i jenta mi før det.. DA blir det månelyst![:@][:@]

Hehehehe, skal hun seriøst ikke få godteri før hun er 5?

Lykke til [8D] Blir spennende når hun skal i barnebursdag til venner da [8D]

Jeg lurer nå litt på hva disse godteposene er? Noe man lager til til alle gjestene i selskap eller snakker dere om "vanlig" lørdagsgodter?[:-]

ORIGINAL: AnHe

Jeg lurer nå litt på hva disse godteposene er? Noe man lager til til alle gjestene i selskap eller snakker dere om "vanlig" lørdagsgodter?[:-]

Godteposer i barnebursdag [;)]

Ah.. Spurte sambo og han var vant med det[:)], jeg har aldri hørt om det før [X(]

Ah.. Spurte sambo og han var vant med det[:)], jeg har aldri hørt om det før [X(]

Hæ? Har du aldri vært i barnebursdag? [8|][:-]

Altså jeg må bare korrigere litt her, for vet ikke om noen misforstår meg[8D]

Even skal få godteri før han blir 5 år, men jeg vil ikke at det skal serveres i barnebursdagen før 5 år, comprende?[;)] For det var vel barnebursdager det ble spurt om[:)]

vi har alle hatt det fra 2 år. Mener vi hadde fruktposer da de var ett år. En selvfølge fra de er 3! Hvis ikke kan du likegodt la være å ha besøk. Det er 50% av grunnen til at de kommer.

Syns det er tidlig å gi dem godteposer i bursdag når dem er 2-3 år. Men det er jo mulig å fylle opp posen med mandariner, frukt, rosiner og liknende. Likevel syns jeg dem er litt små hvertfall når dem bare er 2[:)]

5 år! Ikke tidligere enn det.. Viss noen trykker noe snop i jenta mi før det.. DA blir det månelyst![:@][:@]

Hehehehe, skal hun seriøst ikke få godteri før hun er 5?

Lykke til [8D] Blir spennende når hun skal i barnebursdag til venner da [8D]

Nei, skal seriøst ikke får godis før hun er 5... Hva venner får er opp til dem.. Men, mi skal ikke få![:)] Tenker på tennene jeg.. Vil hun skal ha 0 hull til hun iallefall er over 5 år! Skal ikke få smake verken saft eller juice før hun er over 5 enn gang!

Hehe, så når vennene hennes får så skal hun bare se på? STAKKAR, mine har fått et VARIERT kosthold, inkludert grønnsaker, frukt og godterier. NULL hull på begge 2 [:D] Syntes faktisk synd om jenta di hvis hun ikke får lov til å spise godterier i bursdag når alle andre får [:(]

Tannkost er en fiiin ting [;)] Alt med måte

Altså jeg må bare korrigere litt her, for vet ikke om noen misforstår meg[8D]

Even skal få godteri før han blir 5 år, men jeg vil ikke at det skal serveres i barnebursdagen før 5 år, comprende?[;)] For det var vel barnebursdager det ble spurt om[:)]

Får ikke han gå i barnebursdag han da? [:-]

Back
Topp