Godt voksen og prøver?

Føler på det samme. Hører disse komentarene så godt, og skaper en frykt for hva familie, venner og ikke minst anbeidsplass vil tenke:eek: går faktisk rundt å tenker på hvordan legge det frem på en "fin" måte, og grue meg... skulle ønske det var mer aksept for voksne foreldre..
Ja.. helt enig med deg.. Håper det blir tatt godt i mor, dersom vi lykkes.. Men må egentlig bare si til meg selv at vi er voksne mennesker og dette er vårt valg.. :rulez
 
Var hos fastlegen for å bli henvist til gynekolog. Og det virket som at fastlegen syns 38 år var veldig gammelt med tanke på barn. Så kom jeg til gynekologen hvor jeg la frem at vi hadde prøvd en stund. Hvorpå hun svarte at "ja nå er du 38.. så er nok ikke så lett for deg å lykkes med å få barn. " så føler meg veldig gammel når jeg blir møtt sånn av helsepersonell. Mens derimot mamma som ikke var fullt så blid,da jeg fikk 1 mann som 24 åring... har begynt å mase på om jeg ikke skulle fått meg en baby igjen...nå som 38 åring
Det er vondt å få sånt slengt etter seg både her og der.. Håper det lykkes for dere :Heartblue:Heartpink
 
Kjenner jeg gruer med til å si alderen min hos legen da vi skal inn til ivf. Føler at jeg er aaaltfor gammel for dette og vil få masse mas om det .. :(
 
Kjenner jeg gruer med til å si alderen min hos legen da vi skal inn til ivf. Føler at jeg er aaaltfor gammel for dette og vil få masse mas om det .. :(
De kommer ikke til å spørre om alderen og så sende deg på dør. :Heartred De vil ta blodprøver og sjekke verdiene dine, og deretter kan de anslå om det er verdt å prøve. Hverken fastlegen eller gynekologen min reagerte på alderen min i hele tatt da jeg var der faktisk. Lykke til!
 
De kommer ikke til å spørre om alderen og så sende deg på dør. :Heartred De vil ta blodprøver og sjekke verdiene dine, og deretter kan de anslå om det er verdt å prøve. Hverken fastlegen eller gynekologen min reagerte på alderen min i hele tatt da jeg var der faktisk. Lykke til!

Så bra
Vi tar alt privat da vi ikke bor i Norge og har et annet system når det gjelder sykehus osv her. Mannen skal sjekke om han har alt på stell den 2.11. Jeg low key håper det er han som er problemet, ikke jeg
 
I dag kom nedturen. Jeg blir ikke prioritert i norsk helsevesen. Så om vi ikke klarer det selv så må vi gå til privat klinikk og betale selv.
Å ikke nok med det....mensen kom 6 dager før tiden å

Akkurat det med alder har jeg fått høre mange ganger....selv av jordmor i sommer...kjenner det provoserer meg. Det er mitt og vårt valg at vi vil ha barn

Nei da er det bare å ta fatt på ny prøvemåned igjen
 
I dag kom nedturen. Jeg blir ikke prioritert i norsk helsevesen. Så om vi ikke klarer det selv så må vi gå til privat klinikk og betale selv.
Å ikke nok med det....mensen kom 6 dager før tiden å

Akkurat det med alder har jeg fått høre mange ganger....selv av jordmor i sommer...kjenner det provoserer meg. Det er mitt og vårt valg at vi vil ha barn

Nei da er det bare å ta fatt på ny prøvemåned igjen

veldig leit å høre at dere må ta det privat.
Ville bare tipse dere om klinikkene her vi bor(dersom dere kan ta en ferie hit), det er mye billigere enn i norge og de er veldig flinke,
Send en meldig om du vil ha info <3
 
Er 36 år og prøver på min første, mannen har en fra før. Litt sårt når det ser ut som "alle" rundt oss får barn og maser på oss, uten å vite at vi ikke har fått det til hittil. Er jo ikke noe man bare bryter ut med i en samtale. Anyways, jeg har fått påvist pcos, men jobber med vekt, kosthold og vitaminer og ved siste undersøkelse så eggstokkene normale ut. Håper det snart sitter en spire, selv om det er 10 mnd siden siste kontroll. :angelic:
 
40 år, pp15, 11 dpo, og imorrest fikk jeg denne på babyplan vanlig strimmel... Veldig spent på om dette blir noe...
 

Vedlegg

  • IMG_20211103_062138.jpg
    IMG_20211103_062138.jpg
    76,3 KB · Visninger: 115
Hei dere! Kan (endelig) melde om spennende ting på gang her :Heartred
Samboer og jeg (har presentert meg tidligere) har nå prøvd i ca 1,5 år på nummer 2, og hadde bestemt oss for å ta kontakt med den private klinikken vi har vært hos på kontroll tidligere, for å starte prosessen med ivf etter jul. Men nå ser det ut som vi (forhåpentligvis!) ikke trenger det. Ingen mens (skulle fått den på søndag), og svaaaake positive tester :love017 Er selvsagt klar over at det er tidlig, og at ting kan skje. Og synes testene kanskje er litt svake, men det er jo lov å krysse fingrene og håpe! :Heartred
 
Vil selv kalle meg godt voksen:hilarious:

35år, prøver på nr 4/5

Har en på 15år, ei på 10år og en på strax 6mnd:shifty:
og en fantastisk bonus på 10år:shy:
Vi føler vi må ha en lekekamerat til minste:Heartred så vi er vel inne i PP 3 nå:scratch
 
Hei hei! Så gøy å se folk i samme alder, med "samme" tanker som vi har og smaker på. Jeg er 37 år, og mannen er 46 år. Vi har en gutt på 2 år som sover mellom oss. Men vi ønsker han søsken for alt i verden. Vi er ikke av dem som blir gravide så lett. På nummer 1 som ble en engel med vinger, prøvde vi 10 år, gav opp i 5 år og så plutselig dukket han opp. Nummer 2 ble til 3 måneder senere og er gutten på 2 år. Så hadde vi en positiv test uten videre liv i mars. Siden har vi prøvd uten hell. Tenker å ringe legen min å be om å få henvisning privat, da jeg ikke blir å få noe hjelp offentlig, fordi jeg ikke klarer å gå ned i vekt. Men har også bedt om hjelp offentlig til å kunne dra på et treningsopphold for å gå ned i vekt, og håper på å få det gjennom slik at jeg er mer fit for en ny graviditet. hadde det vært opp til meg så hadde vi fått 4 stykker, men alt over 2 er innafor.
 
Når livet e litt dritt.
Kjenner prøvingen tar gleden av alt.
Mister troen på at vi skal klare det. Blir ikke gravid igjen etter sommerens SA
Jeg hadde håpet vi skulle klare det før jul.
Iallefall før termindato hadde jeg ønsket så inderlig at vi hadde klart det.

Vi skal til sjekk av oss begge etter jul. Jeg har 3 barn fra tidligere mens han ikke har noen.

Mulig tiden har løpt fra meg.
Selv om jeg har eggløsning hver mnd. Blir like skuffa hver gang TR kommer.
 
Når livet e litt dritt.
Kjenner prøvingen tar gleden av alt.
Mister troen på at vi skal klare det. Blir ikke gravid igjen etter sommerens SA
Jeg hadde håpet vi skulle klare det før jul.
Iallefall før termindato hadde jeg ønsket så inderlig at vi hadde klart det.

Vi skal til sjekk av oss begge etter jul. Jeg har 3 barn fra tidligere mens han ikke har noen.

Mulig tiden har løpt fra meg.
Selv om jeg har eggløsning hver mnd. Blir like skuffa hver gang TR kommer.

Ikke mist motet, det er ikke over før overgangsalderen tar over. Skjønner tanken er der og at den er skremmende. Dere vil jo heldigvis få litt mer svar når dere har vært å sjekket dere begge. Også må dere bare klamre dere til at det er jo ikke så lenge siden dere faktisk ble gravide så alt håp er jo ikke ute.
 
Back
Topp