Godt voksen og prøver?

En tråd i 'Vi som prøver / Før svangerskapet' startet av Amilie, 14 Sep 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Acinonyx jubatus Glad i forumet Marsipanene 2019

Snart 40,og prøver iherdig på nr 5... Bikker ett år med prøvinh nå uten en eneste positiv test, men gir ikke opp :happy: blitt raskt gravid fem ganger tidligere (en MA), så det MÅ vel sitte igjen snart?! *fingerscrossed

• Hjertelig Hjertelig x 5
    • Optimistisk Optimistisk x 4
  2. Førstegangs36 Elsker forumet Snøkrystallene2021❄️

Kanskje vi kommer i samme termingruppe igjen!!

3. Mirell Forumet er livet Vi som prøver :) Snøkrystallene2021❄️

Herregud så gøy det hadde hvert ;)

• Hjertelig Hjertelig x 1
  4. Førstegangs36 Elsker forumet Snøkrystallene2021❄️

Jeg ble mamma til ei lita jente med Downs i januar, som ikke ble oppdaget på 6-7ultralyder, så hvis du vil være sikker «må» du ta NIPT (og tror det er noe feilmargin der og).

Vil bare legge til at livet med et barn med DS er litt annerledes- men like fint! Har full respekt for at folk må og skal velge selv- men dessverre er det mye gamle fordommer og feiloppfatninger der ute om DS. #jatilinformertevalg

• Hjertelig Hjertelig x 9
  5. Eppie Flørter med forumet Vi som prøver :)

Hei, det var virkelig ikke ment støtende om det ble oppfattet sånn. Bra du informerer!

De fleste vil jo ha et "friskt" barn, og det er nok hovedsaklig trisomi 13 og 18 jeg tenker på når jeg tenker på kromosomavvik. Kjenner flere som har barn med downs, og alle barna er jo helt herlige! Men må nok innrømme at jeg er veldig usikker på hva jeg ville gjort om jeg kom i den situasjonen selv. Vi er ikke like unge og spreke lenger, hadde vi klart å følge opp på samme måte? Dette blir sannsynligvis siste barn for vår del. Nei det er vanskelig å si, og det er jo også "ulempen" med å få vite det i løpet av svangerskapet i motsetning til etter fødsel. Da må man jo ta et valg. Jeg tror ikke jeg hadde visst hvordan jeg hadde reagert om jeg fikk beskjed om at barnet sannsynligvis hadde downs under svangerskapet, før jeg evt står i den situasjonen selv.

Har du andre barn i tillegg til jenta med Downs?

6. Prøverepåtredjemann Andre møte med forumet

Hei dere!

Ny her inne. Så fint å kunne være del av en gruppe med «likesinnede». Kjenner på så mange av de samme følelsene som dere, godt å kunne dele.

Er selv snart 36 år og med en mann på snart 40. Prøver på tredjemann, hatt ca.9-10pp nå. Opplever det hele som svært stressende, fortvilende og håpløst. De to første klaffet på første, men da var vi også atskillig yngre (de er hhv.9 og 5 år).

• Hjertelig Hjertelig x 4
  7. Prøverepåtredjemann Andre møte med forumet

Høres ut som vår historie - men jeg er «bare» 35,5 år. Håper virkelig det klaffer for dere!

• Liker Liker x 1
  8. Førstegangs36 Elsker forumet Snøkrystallene2021❄️

Ikke støtt- bare brenner for å informere! Vi hadde tenkt til å ta NIPT i Sverige for å se etter t13 og t18, DS var ikke abortgrunn for oss. Men egentlig glad jeg ikke fikk vite før etter fødsel. Hun hadde jo hjertefeil og (operert nå), så hvem vet- kanskje jeg hadde vurdert annerledes. Bare tanken gir meg pustebesvær- hun er mitt alt. Tenk om jeg hadde gått glipp av henne!!

Hun er første- vi prøver på neste nå :)

• Hjertelig Hjertelig x 9
  9. Babyprøver Glad i forumet ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️ FebbisBebbis2021 ❄️

Har ikke hørt noe om det, tvert imot. Jeg fikk det, ja. Men den offentlige man får sier ingenting om kjønn, de tester bare for chromosomfeil og sånn. :)

• Liker Liker x 1
    • Informativ Informativ x 1
  10. Dyrepasseren Elsker forumet Vi som prøver :) Febbisbebbis'18

Så bra! Kjønn kan jeg vente til UL med :happy: tusen takk for svar!

11. Sisi Blir kjent med forumet

Jeg er 38 og mannen 36.vi har to barn som satt på 1.syklus. Vi har prøvd på nr 3 i 10 mnd nå. Uten hell. Eller jeg ble faktisk gravid én gang. Men begynte å blø i uke 4.3. Noen tips til hva jeg/Vi kan gjøre for å bli gravid igjen.? Har prøvd wild yam men den fungerte dårlig. Har prøvd angus castus og den ble jeg gravid med. Har prøvd hostesaft og det fungerte ikke. Har prøvd grapefruktjuice og det fungerer bra på el slim. Denne måneden tenker jeg å kutte koffein. Men det blir hardt

• Optimistisk Optimistisk x 1
  12. Acinonyx jubatus Glad i forumet Marsipanene 2019

Ingen råd, jeg har selv vært prøver i ett år uten hell (og har fem graviditeter bak meg som satt tidlig i prosessen), men jeg er skikkelig kaffekjerring, og ville bare si at det har gått forbausende bra å kutte koffein. Jeg har også lagt om kostholdet ganske mye, kuttet sukker, og økt vanninntak og inntak av grønnsaker spesielt. I tillegg til at jeg tar vitaminer :happy: så egentlig heier jeg bare på deg, og ville formidle at det kan gå lettere enn du tror å kutte ned på kaffe :happy:

13. FrøkenFryd81 Elsker forumet Himmelbarn Januarlykke 2020

Jeg fikk barn nr 2 rett før jeg fylte 39. Svangerskapet og fødsel gikk knirkefritt, men måtte gjennom noen spontanaborter før hun kom.

ønsker meg egentlug en til, men akkurat nå er vi inne i en veldig intens periode men en på 5 og en på 1 så det spørs vel om vi orker å prøve før det blur for sent ;)

• Hjertelig Hjertelig x 3
  14. Eppie Flørter med forumet Vi som prøver :)

Jeg hørte forresten en episode av podcasten "God bedring" for en tid tilbake, der Ingeborg Senneset var gjest, og da kom temaet om graviditet opp. Hun tok det opp både pga alder (hun er vel 36 eller 37 tror jeg?) og pga hun har slitt med anoreksi i mange år. Da sa legen Kaveh Rashidi mye fornuftig om dagens teknologi og hjelpemidler til kvinner som er litt oppi åra og ønsker barn! Jeg ble hvertfall litt mer optimist da jeg hørte den :)

Episoden kom ut 14 september og finnes blant annet på spofity.

• Liker Liker x 2
  15. Acinonyx jubatus Glad i forumet Marsipanene 2019

Feil

Last edited: 4 Okt 2021
  16. :)Solsikke:) Forumet er livet JuniJubel2021 Desemberskattene 2014 Januarlykke 2019

Var 38 når vi fikk nr tre og mannen var passert 40

• Hjertelig Hjertelig x 2
  17. RainbowDash Forumet er livet Vi som prøver :) Himmelbarn Assistert-jentene

Vi har prøvd i over 5 år nå, i starten ble jeg gravid ofte. Mistet en i MA, ca 14 i kjemisk graviditet og tvillinger i SA. Jeg er bikket 41 år og det siste året har det ikke lykkes en eneste gang. Så vi ga egentlig opp hele greia, før jeg kom over embryadopsjon.
    Så i februar reiser vi nok til Tsjekkia og kjøper oss et ferdig embryo.
    Jeg har blitt grundig sjekket, og medicus mener han er problemet pga DNA skader på sædcellene. Jeg heller mot en kombinasjon dårlig sæd og gamle egg.
    Gruer meg litt til nedreguleringen, da det blir innsett i styrt syklus. Men det går nok greit, så får vi se om det blir nok med en tur.

• Hjertelig Hjertelig x 8
    Last edited: 13 Okt 2021
  18. Acinonyx jubatus Glad i forumet Marsipanene 2019

Idag hadde jeg et lite håp, 12 dpo og spottet siden igår, tok en babyplan vanlig strimmeltest i formiddag, siden jeg aldri spotter så lenge før mens, og den var svakt positiv (ca to timer siden jeg hadde vært på toalettet da). Det er første gang jeg har hatt antydning til positiv test på et år :shy: men nå har blødningen tatt seg opp, og jeg tok en digital som viste ikke gravid. Så antar at det var det... Det er jammen en berg og dalbane det her...

• Hjertelig Hjertelig x 8
  19. Dyrepasseren Elsker forumet Vi som prøver :) Febbisbebbis'18

Veldig mye lykke til! :wav

20. Amilie Flørter med forumet

For en reise dere har hatt.. Jeg ønsker dere masse lykke til med tur til Tsjekkia og DD :Heartblue:Heartred

Del denne siden