Godt voksen og prøver?

Jeg er 37 og samboer 38, og vi prøver på barn nr.2. Har en gutt på 3,5 år fra før. Vi har prøvd i ett år, og har vært på kontroll hos privat klinikk. Ikke noe som skulle tilsi at vi ikke skal få det til på egenhånd, og gyn var ikke noe bekymret pga alder :rolleyes: Så vi krysser fingrene og fortsetter prøvinga.
Jeg kjenner jeg bekymrer meg litt rundt det med alder og utfordringer, men prøver å ikke stresse over det. Fint å lese andre sine solskinnshistorier :happy:
 
:greet025 Så morsomt å finne et forum som er aktivt! Prøving er spennende, og de er så koselig å dele tiden med noen.

Vet ikke hva som legges i "godt voksen", men straks 37 år her.

Ser det prates om nipt test, hadde hørt veldig bra i høre fra derw over 35 år, som forhåpentligvis blir gravide fremover, om det er innført eller ikke. Kom over en artikkel fra 1. September som sa at ingen skulle starte før alle helseforetakene kunne tilby, noe som var litt skuffende. Lokalsykehuset mitt skulle være operativ fra 1. September, nå vet jeg ikke om de har lagt det å is.

Men jeg har lest fra de tidligere reglene at noen tilbys, som nevnt over av deg som har fått et tidligere sykt barn, ellers leser jeg også at om man er i spesielle livssituasjoner der man kanskje ikke klarer med et sykt barn, så kan det innvilges på det grunnlaget. Vi har flere barn fra før (4+), vet ikke om det kan gå på det grunnlaget? Det er i hovedsak pga de andre barna at jeg ønsker å være sikker selv.

Her er linken fra NRK on utsettelse: https://www.nrk.no/osloogviken/tidlig-ultralyd-utsatt-over-hele-landet-1.15598203
 
43 år her.
Vi var gravide i sommer men endte i en SA i uke 12. Da hadde vi prøvd i 1 år å bli gravide.
Jeg har 3 barn fra før. Han ingen.

Vi er i gang med prøvingen igjen. Håper det klaffer før jul
 
Er 37 år, fikk ei lita jente i januar og prøver på nr 2 nå.

Første er en nydelig lita stjerne som kom med et par overraskelser-Down syndrom og hjertefeil. Operert (vellykket) for hjertefeilen ved 3.5mnd alder. Verken DS eller hjertet ble oppdaget på tidlig ultralyd eller de 5-6 påfølgende ul jeg hadde.
 
Er det flere godt voksne som er prøvere her på forumet?

Jeg er 39 og mannen er 38. Vi har tre barn fra før, 05, 08 og 10, men har alltid følt at vi mangler et barn.

Har selvfølgelig flere bekymringer til å være så godt voksen og evt graviditet. Men det må vi nesten ta om det kommer.
Det er jo ikke sikkert vi vil lykkes, men vi gir ikke opp drømmen helt enda..
Jeg blir 40 neste måned (mannen like gammel) og er i uke 22 med barn nr 5 ;)
:Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartpink:Heartblue
Jeg føler meg faktisk tryggere som gravid nå enn tidligere, med KUB-testen/tidlig ultralyd, bedre kosthold og mer ro i meg :rolleyes:
Ønsker dere masse lykke til... :notworthy
 
Jeg blir 40 neste måned (mannen like gammel) og er i uke 22 med barn nr 5 ;)
:Heartblue:Heartblue:Heartblue:Heartpink:Heartblue
Jeg føler meg faktisk tryggere som gravid nå enn tidligere, med KUB-testen/tidlig ultralyd, bedre kosthold og mer ro i meg :rolleyes:
Ønsker dere masse lykke til... :notworthy
Det er godt å lese om dere som lykkes i ”godt voksen“ alder :Heartred Med god oppfølging, så vil jeg nok føle meg tryggere. Jeg hadde tett oppfølging sist graviditet på grunn av antistoffer. Regner med det blir tett oppfølging i graviditeten dersom vi lykkes..

Lykke til med resten av graviditeten :happy093
 
Er 37 år, fikk ei lita jente i januar og prøver på nr 2 nå.

Første er en nydelig lita stjerne som kom med et par overraskelser-Down syndrom og hjertefeil. Operert (vellykket) for hjertefeilen ved 3.5mnd alder. Verken DS eller hjertet ble oppdaget på tidlig ultralyd eller de 5-6 påfølgende ul jeg hadde.
Lykke til med prøving :dummy::dummy1: Sprekt å kaste seg rundt såpass kjapt etter at dere fikk første:signs003
20 mnd mellom våre to yngste, og jeg synes det var tett :schocked028
 
Jeg er 37 og samboer 38, og vi prøver på barn nr.2. Har en gutt på 3,5 år fra før. Vi har prøvd i ett år, og har vært på kontroll hos privat klinikk. Ikke noe som skulle tilsi at vi ikke skal få det til på egenhånd, og gyn var ikke noe bekymret pga alder :rolleyes: Så vi krysser fingrene og fortsetter prøvinga.
Jeg kjenner jeg bekymrer meg litt rundt det med alder og utfordringer, men prøver å ikke stresse over det. Fint å lese andre sine solskinnshistorier :happy:
Masse lykke til med prøving :signs003 Håper dere lykkes ganske så snart og at spiren sitter :Heartblue:Heartred
 
Det er godt å lese om dere som lykkes i ”godt voksen“ alder :Heartred Med god oppfølging, så vil jeg nok føle meg tryggere. Jeg hadde tett oppfølging sist graviditet på grunn av antistoffer. Regner med det blir tett oppfølging i graviditeten dersom vi lykkes..

Lykke til med resten av graviditeten :happy093
Tusen takk:Heartred
 
Lykke til med prøving :dummy::dummy1: Sprekt å kaste seg rundt såpass kjapt etter at dere fikk første:signs003
20 mnd mellom våre to yngste, og jeg synes det var tett :schocked028
Jeg blir jo ikke noe yngre, og med barn med ds er det anbefalt med tette søsken, så vi kjører på. Nå skal det sies at hun vi har er usedvanlig enkel å ha med å gjøre- så vi får vel stikk motsatt på neste, haha
 
Jeg blir jo ikke noe yngre, og med barn med ds er det anbefalt med tette søsken, så vi kjører på. Nå skal det sies at hun vi har er usedvanlig enkel å ha med å gjøre- så vi får vel stikk motsatt på neste, haha
Det er travelt når de er små, men så blir de eldre og får mye glede av hverandre :Heartbigred
 
Jeg er snart 43 og prøver på nr 5. Har en liten på 15 måneder nå (en liten mirakel baby) mistet 4 ganger før denne babyen satt. Legen hadde sagt at jeg ikke kunne få fler i følge FSH og Amh verdier. Men jeg nektet å gi opp (håpet er det siste vi mister) jeg ville bevise legene feil og jammen gjorde jeg ikke det. Og merker ikke noe forskjell på å være mor som 41 i forhold til da jeg var 21. Kroppen gjør seg klar til å løpe etter en liten uansett alder :)
 
Tvi tvi og masse lykke til :)

Jeg er allerede gravid med termin 5 feb og ble 39 nå i sommer.
Det gikk bare 4 mnd fra prevensjonsslutt til positiv test her.
Håper at dere får følge etter snart :)
 
Jeg og mannen er 37 og prøver oss på en siste.
Vi har 3 fra før. Ei på 10, en gutt som ville hvert 6 år nå men som vi mistet til leukemi for 2 år siden.
Vi bestemte oss mens han var syk at vi ville ha hvert fall ett barn til. Å for 8 mnd siden kom frøken Vicky til verden.
Vi bestemte oss vel ganske fort for att vi vi ville ha 2 tette nå før vi fylte 40. Så da prøver vi på nr 4 nå.
 
Hei! :happy:
Jeg er 37 og prøver på vårt andre barn :joyful:
Tenker jo på det med alder og hva som kan oppstå, men som du sier, det tar vi når det kommer.
Har forsåvidt tenkt å ta en slik NIPT test. Lurer på om vi over 35 får tilbud om det gratis?! Noen fler som tenker å ta den?
Sniker. Ja, det får du gratis. :)
 
Jeg og mannen er 37 og prøver oss på en siste.
Vi har 3 fra før. Ei på 10, en gutt som ville hvert 6 år nå men som vi mistet til leukemi for 2 år siden.
Vi bestemte oss mens han var syk at vi ville ha hvert fall ett barn til. Å for 8 mnd siden kom frøken Vicky til verden.
Vi bestemte oss vel ganske fort for att vi vi ville ha 2 tette nå før vi fylte 40. Så da prøver vi på nr 4 nå.
Salan, dette må være tungt! Kan ikke tenke meg sånt! Må være det værste å oppleve! Kondolerer så mye! <3
 
Salan, dette må være tungt! Kan ikke tenke meg sånt! Må være det værste å oppleve! Kondolerer så mye! <3
Takk...
Det har hvert en lang vei og ett tøft liv. Men man vokser og lærer. Å vi har kommet oss ut på den andre siden helskinnet.
 
Gratulerer med en liten gutt Tøff er du som gikk gjennom den prosessen alene, men veldig kjekt at du lykkes.. Godt at graviditeten gikk så fint. Fikk du tettere oppfølging enn yngre gravide?

Tusen takk:) Prosessen er ikke så tøff å gå igjennom alene, men må innrømme at spedbarns perioden er litt tøffere enn forventet:p
Fikk tett oppfølging pga gastric bypass operasjon, overvekt og høyt blodtrykk. Fikk ikke noe inntrykk av at høyere alder ga indikasjon for tettere oppfølging;)
 
Back
Topp