Godt samliv! (kurs)

Ophelia

Elsker forumet
Her i Bergen kommune får alle som er foreldre for første gang, tilbud om samlivskurs(gratis tilbud)Det er et samarbeid mellom kommunen og helsestasjonen. Nå har jeg ikke sjekket veldig godt opp i hva det går ut på, men det er vel å ta opp ulike utfordringer osv...som man kan ha når man blir foreldre for første gang! Grugleder meg, vet som sagt ikke helt hva vi går til.

Er det noen som har vært på et sånt kurs eller noe lignende? I såfall, fortell, fortell!

De har det her på Helsestasjonen og.
Har ikkje satt meg inn i det, for sambo hadde aldri blitt med, hehe.

ORIGINAL: eplemos

De har det her på Helsestasjonen og.
Har ikkje satt meg inn i det, for sambo hadde aldri blitt med, hehe.

Hehe, neei...Her var det jeg som ikke var kjempelysten på å gå. Men nå ser jeg frem til det, håper og tror at det blir interessant og lærerikt.

Me hadde veldig lyst å gå, har det i grunn vedlig fint, men alltid kjekt å lære seg trisk for å samarbeida bedre, og sikre at me har det bra! Men her blei det heile tida avlyst pga dårleg oppslutning [:@] Lykke til! Håper det er bra og du kan dele triksa med oss![:D]

Dette gikk vi på da storebror ble født! Syns det var greit jeg, kan være en ide å vite litt om hva man skal være forberedt på. Husker ikke i farten alt som ble tatt opp, men det var en fin måte å bli bedre kjent på. Ble gjort oppmerksom på endel fallgruver som venter der ute i hverdagen. Vi lærte ulike tilnærmingsteknikker og hvordan vi kunne kommunisere bedre. Mange praktiske oppgaver.

Anbefaler dette altså!! Hadde aldri trodd jeg skulle få samboer med på det, men han var også positivt overraska, og enig i tanken bak kurset, nemlig å forberede oss på problemene som kommer, i stedet for å reparere skadene når de allerede har skjedd.

ORIGINAL: Mammapostei!

Me hadde veldig lyst å gå, har det i grunn vedlig fint, men alltid kjekt å lære seg trisk for å samarbeida bedre, og sikre at me har det bra! Men her blei det heile tida avlyst pga dårleg oppslutning [:@] Lykke til! Håper det er bra og du kan dele triksa med oss![:D]

Vi har det også veldig fint, var derfor jeg egentlig ikke så helt meningen med å gå! Meen, er som du sier, alltid greit å lære seg triks for å samarbeide bedre!! Skal se om jeg klarer å knote ned et referat/gi et godt tips! Er først om en uke da...

ORIGINAL: Pliiingrid

Dette gikk vi på da storebror ble født! Syns det var greit jeg, kan være en ide å vite litt om hva man skal være forberedt på. Husker ikke i farten alt som ble tatt opp, men det var en fin måte å bli bedre kjent på. Ble gjort oppmerksom på endel fallgruver som venter der ute i hverdagen. Vi lærte ulike tilnærmingsteknikker og hvordan vi kunne kommunisere bedre. Mange praktiske oppgaver.

Anbefaler dette altså!! Hadde aldri trodd jeg skulle få samboer med på det, men han var også positivt overraska, og enig i tanken bak kurset, nemlig å forberede oss på problemene som kommer, i stedet for å reparere skadene når de allerede har skjedd.
Ja, kan være greit å få med seg[8D] Men sånn praktisk, man jobber kun med partneren sin eller må man i grupper og sånne ting?? Skrekk og gru, det har jeg alltid hatet!![&o]

ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: Pliiingrid

Ja, kan være greit å få med seg[8D] Men sånn praktisk, man jobber kun med partneren sin eller må man i grupper og sånne ting?? Skrekk og gru, det har jeg alltid hatet!![&o]

Skjønner hva du mener! Hehe. Joda, det er mest øvelser sammen med partneren sin, men det var også slik at man sitter litt i plenum og snakker. Husker ikke helt, det er snart tre år siden jeg gikk på det, men det var ikke avskrekkende mye av det her i alle fall. Kurslederen spurte oss på første møtet om hvordan vi kunne tenke oss å jobbe, og så ble øvelsene tilpasset slik vi ønsket. Tenker vi var ca 10 deltakere, altså fem par. Det er veldig frivillig hva man vil dele med de andre, og når vi var samlet foregikk det stort sett som en samtale rundt et bord. Veldig uformelt. Noen sa ingenting, andre snakket hele tiden. [:)]

Back
Topp