Godt nytt år fra oss:)

*Kolibri*

Forumet er livet
Har en rolig stund i sofaen før leggetid og vil benytte muligheten til å ønske alle et godt nytt år 2011[:)]

Her er det ikke mye nytt fra oss, vi koser oss og har en veldig bra og hektisk hverdag..vesla er fortsatt stolt storesøster, hun er for tiden opptatt av rollelek, bokstaver og spill.Hun viser med hele seg at hun er 3 år! Lillebror er en aktiv krabat som er sjeldent i dårlig humør og har vist oss at nattavvenning ikke trengte å være en kamp i det hele tatt.
Det var litt om oss for tiden, kanskje flere her inne vil oppdatere på hva som foregår i heimen rundt om kring?
Håper dere får et strålende år, og at November 2007 overlever et år til

God nytt år...
Her er Esther også stoltstoresøster. Hun stor trives i ny bhg og det nye rommet sitt.
Hun er kjempe flink til å ordne ting selv og gjøre ting selv. begynt å kjenne så smått bokstaver
og er ram på hukomelsesspill og finne to og to like
Cornelia sover hele natten lang og ahr snart fått en tann. hun ruller og ruller . alltid blid og glad.
jeg er snart ferdi i permisjon og håper at jeg snart kan finne meg jobb her på jessheim

Ønsker alle en super flott 2011 og håper vi alle kan kontakt videre

Godt nyttår til dere også Guro[:D][:D]

Her går dagene i ett.Jentene vokser,Elise snakker ikke om annet enn skolestart som er til høsten[:o]
Mor gruer seg til det ja.Ella er vårt lille troll[8D]Hun flakser rundt å gjør en god del fanteting[;)]
Ellers så har vi nytt julen kost oss vært i masse besøk,sovet leeenge alle sammen[:)]
Skal bli spennende å ta fatt på ett nytt år,gleder meg mye som skjer.Samtidg litt skrekkblandet
fryd også[:)]Men satser på at dette året blir enda bedre enn det som har vært selv om det har vært ett
fantastisk år det også[:)][:)]

Vi ønsker alle ett riktig godt nyttår,måtte 2011 bli fylt med masse glede.
Klemmer fra Ella og June

Godt nyttår!

Så koselig å lese litt oppdateringer!

Her har vi kost oss masse i jula, med altfor mye DVDtitting av Fant(Lady og Landstrykeren II) og Tingeling. Avbrutt av litt hørespill på Spotify av Karius og Baktus og Klatremus... Det har vært altfor kaldt og med meg mye alene med de små i romjula så ble det lite utelek for vesla, men fikk da prøvd julegavekjelken et par ganger.[:D]

Vesla er som alle her blitt 3 år, stortrives i barnehagen og er fri for bleie på dagtid og smokken er kastet i søplet for et par måneder siden. Hun har hatt en stund med litt "legge seg - skrekk" og måtte ha døra åpen, en dårlig løsning for henne når hun ikke vil ha katten på rommet, og en dårlig løsning for oss når hun får med seg altfor mye av det vi gjør og da vil ha oppmerksomhet. Ole Brum nattlys på veggen var et genistrek og vi har fått tilbake lukket dør og rolige kvelder uten så mye gråt og uro![:)]
Hun er en veldig snill og kosete storesøster og synes det er veldig morsom å få mini til å le.

Mini er blitt hele 9 måneder, rett før jul løste hun krabbekoden og de siste dagene har hun lært seg å sette seg opp selv. Hun er stort sett blid og sover godt. Hun er ram på å komme seg bort til vedovnen og kattematen... Hun var veldig ensidig i bevegelsesmønsteret før hun lærte å krabbe, så var på å skulle få time hos fysio igjen, men nå når hun krabber så fint så er ikke det nødvendig lengre[:D]
Ellers er hun ganske glad i mat, og vi føler vi stadig dytter inn mat siden det fortsatt kommer mye mat opp igjen. HS og barnelegen har henvist henne til Ahus for å få sjekket gulpingen, men tviler på at det er noe som kan gjøres og vi håper det blir bedre nå som hun kommer seg mer opp fra mageleie. HS vil vente på hva Ahus sier, men kan de ikke gjøre noe så er det mulig vi prøver melkefri kost, hun trodde det kanskje kunne være det som er problemet. Heldigvis legger mini sakte men sikkert på seg og er nå innenfor normalfeltet om enn langt ned. Hun har også vokst litt på lengden men er fortsatt på nederste linje innenfor normalen - hun har tidvis vært under så føler vi har fått god oppfølging av HS ift gulpingen og vår frustrasjon over den. Men, må ærlig innrømme at vi er skitlei utgulpede klær, gulv og en konstant våt baby...

Akkurat nå har vi barnefri - svigers tok dem med seg hjem for å kose seg i nyttårshelga og vi kunne feire med gode venner i Oslo - hadde fantastisk utsikt til fyrverkeriet fra "penthouse" balkong i Oslo sentrum. Kjørte hjem i fokksnø i morges og våknet nå, altfor tidlig egentlig, til strålende sol og blå himmel. Nyter det nye året med colakaker og te.

Godt nyttår!

Godt nyttår ja! Håper også nov 07 overlever et år til[:D] Her er jeg sliten for tiden, og lever med litt skrekkblandet fryd for fødsel og barseltid. Nå har vi det liksom så greit, så skal vi gå gjennom alt en gang til? Håper at tankene blir mer positive etterhvert og at lillesøster viser seg å ha et bedre sovehjerte enn Leah hadde da hun var liten. Tror forøvrig at hun gleder seg til å bli storesøster, men vanskelig å si. Tror ikke hun skjønner hva det går i..

Leah har sluttet med bleie og smokk dette året som var, så jeg føler hun har blitt stooor!

Godt nytt år!!

Godt nytt år til dere også Guro! Og alle dere andre!

Her har vi absolutt en treåring i hus. Han har begynt å få en attitude uten like, påvirket av andre unger i bhg. Han synes de store tøffe (les ufordragelige[8D]) gutta er kjempespennende. Og så sliter de på avdelingen hans med å sette grenser, så han pusher grenser noe helt sykt. Er midt oppi klaging og diskusjon med bhg, håper det fører bedre fram snart, ellers blir det bytte. Han er også litt sliten for tiden pga slutt på dagsoving som ennå ikke har satt seg. Men ellers har vi kost oss masse med fridager i jula[:)] Han elsker rollelek (pappaen er flinkere der enn meg) og blitt flink til å sitte å pusle med ting selv. Herlig å sitte å høre han prater når han leker (lekene som prater til hverandre).[:D]

Håper dere som fortsetter å være på bv på andre terminforum også oppdaterer litt her inne. Koselig å høre om småsøsken også[:)]

Godt nytt år ja!

Her raser det av gårde. Sofie er sitt vanlige aktive jeg, trollete som alltid, men litt roligere ihft de store raserianfallene, heldigvis. Så forhåentligvis blir 3-4 lettere enn 2-3. [:D] Hun stortrives i bhg, skravler som en foss, synger dagen lang og dilter etter mamma og krangler med pappa. Alt er som før, hehe. Hun er verdens artigste lille troll.

Vetle har blitt stooor gutt. [:D]8 tenner, 1 jeksel, bhg start 4 Januar, militærcrawler bortover gulvet, reiser seg opp og står inntil bord osv, så nå må vi passe på hele tiden. Han kan lett slippe seg og tror at han kan flytte seg fra ett sted til ett annet, men har skikkelig dårlig balanse, hehe. Litt treg motorisk ifht søster'n. Han kan si noen ord og er bare god.

Jeg er tilbake i 50% jobb, Posen og jeg jobber annehver dag nå ut januar, så er permisjonene helt slutt og jeg går inn i 80 % stilling med kortere dager. Det blir greit. HAdde vært praktisk med jobb litt nærmere så vi får se hva 2011 bringer [:D]

Koselig å se hvordan det går med alle!

Godt nyttår alle sammen!!!

godt nyttår folkens! her og er det svært travelt, men kjekt og:=) gledar meg til jobb igjen, har vore grådig kaldt her så vore altfor lite ute.

minsto er ei dramaqueen utan like, veit å hanskast med storebrødrene ja[;)] mange gullkorn for tida, veldig kjekt og morsomt[:D]

Heime med ungane idag og fullt hus i tillegg, begge dei minste har besøk så har å gjera på, ein aldri så liten pause var godt no[:)][:)]

kos dåke vidare i det nye året, klemmar[:D]

Godt nyttår, Kjære Guro[:D] Og selvfølgelig resten av bv-folket[:D]

Jeg har vært sykemeldt i 1,5 mnd nå. Ha nok gått på en smell ja. Skal til legen i morgen, og kan vel si at jeg ikke føler meg klar for jobb enda. Har sovet utrolig mye, samtidig så klarer jeg ikke å slappe helt av heller.

Jentene mine har virkelig blitt store. Ella er midt oppi trass og er virkelig en prøvelse om dagen. Klatret ut av sengen, og kommer nå inn til oss hver natt rundt kl 5. Det er selvfølgelig hyggelig å kose med Ella, men når mamman MÅ ligge på armen HENNES, så blir det ikke helt komfortabelt.[:D] Når hun da utnytter en mamma i "koma", går på badet og finner sminkeveska til mamma, for så å tegne seg i hele ansiktet med eyeliner, ja da har man blitt stor[:D]

Nora synger alt som kan synges, og favoritten nå er "Belletall" (Bjelleklang)[:D] Er kjempestolt, hun kan så utrolig mye i forhold til hva Ella gjorde på samme alder. Så her kommer "fordelen" med nr 2 inn. Men så skal det sies at Nora startet 5 mnd før i barnehagen (Nora 9mnd og Ella 14 mnd), og det har nok hatt en innvirkning det også. Utrolig gøy er det nå ihvertfall.

Stopper nå før jeg skriver en bok[8D]

Godt nytt år jenter [:D]

Med oss er det liv, skal jeg love dere! Å gå fra 2 barn til 3 var en STOR forskjell! Men det er kjempe gøy også da, kan ikke klage egentlig [:D]

Adrian har blitt en helt ny gutt etter han begynnte i 2 klasse. Plutselig knekkte han lesekoden og har blitt en av de beste i klassen. DET hadde jeg aldri trodd etter den forferdelig lesetesten han tok hos ppt før sommeren ifjor, og fikk 2 % score av 100. Vi mistenkte jo som noen sikkert har fått med seg, at han har adhd. Men han har blitt roligere, og så lydig og flink. Ikke minst er han flink å hjelpe meg med å passe de 2 minste!

Noah er stabeiste vår! Jeg er sykt sta, Noah er hakket værre. Han er ja eller nei, det er ingen mellomting med han ,og det går ikke å prøve å lure eller lokke han med noe heller. Men han er en god gutt, som snakker med hele ansiktet, så det er ingen tvil om det er bra, dårlig, leit eller morsomt det han vil ha frem! Har etterhvert endelig blitt veldig flink til å prate også! Elsker fortsatt mat, og vil helst spise noe hele tiden!  Stortrives i barnehagen, og elsker å være storbror til Tobiasen min, som han kaller han [:D] Bruker fortsatt bleie og smokk, har ikke kastet oss ut i den avvenningen enda, men det kommer snart [:D]

Tobias har blitt 6 mnd allerede! Tiden flyr fra meg. Han er den rolige av de 3 guttene våre. Thank god [8D]  Han liker å sove lenge, spise, og leke seg. Jeg nyter hver dag jeg får være hjemme i permisjon, plutselig er jeg tilbake på jobb!

Gleder meg til ett nytt spennende år! Blir spennende å se hva dette året bringer! [;)]

Back
Topp