Godt i gang med baby-klargjøring? :)

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Er dere det? Eller har dere mye som gjenstår før babyen kommer? :) Isåfall hva, og hva skal dere handle inn/ ha klart til babyen kommer?
Her har vi det meste i fra storebror:)
Seng, dyne, pute, sengetøy, vippestol ol. fra storebror står lagra hos min mor, den nye vogna står lagra hos far til samboer. Bilsete+base skal vi kjøpe av naboen vegg i vegg, kurv til stua skal vi også kjøpe av ei jeg har snakka med,og uro, klær, flasker, ammepumpe, stelleveske, tisselaken, tepper ol. har vi her hjemme. Stellekommode+matte er kjøpt inn og står klar på badet.

Det som gjenstår er å male veggen på rommet, sette opp senga (som mormora skal klargjøre), sette opp hyller & pynt rundt babysenga, hekle ferdig et teppe, og strikke ferdig et annet, kjøpe innlegg til ergobaby, ammeinnlegg, bind+truser til meg selv, nippelkrem, uro og sengehimmel. Her er det altså ikke mye som gjenstår.. men jeg gleder meg til å få alt på plass mot slutten av sommeren, slik at jeg kan få litt mer virkelighetsfølelse over det hele! :)

Hehe har ingenting klart ,, storebror ligger enda i springelsenga. Men må vel finne fram noe klær. Har ferie hele juli så tenker det blir gjort endel da:)

Her har vi kjøpt det meste men må bruke sommeren til å rydde plass til sprinkelsenga å sette opp den. Sette opp kommoden vi har kjøpt (venter med å legge på stellematta på toppen :) ) og ordne litt anna småtteri. Vugga vi skal ha er vell i bruk av tantebarnet mitt frem til fødselen så å si, han blir fem mnd rundt da og svigers mente at da var det vår tur å låne den (svigers sin) Vippestol, babybjørn bæresele og ammepumpe får jeg låne av søstersen, og babycall og dyne må kjøpes :)

Har det meste i hus nå, men skal kjøpe adapter til bilstol/barnevogn, babycall, ergobaby bæresele med spebarnsinnlegg, vippestol, lammeskinn til vogna. det jeg kom på i farta...

Hehe har ingenting klart ,, storebror ligger enda i springelsenga. Men må vel finne fram noe klær. Har ferie hele juli så tenker det blir gjort endel da:)

Så å si det samme her, bare at jeg ikke har feri men er sykmeldt ;) kjenner jeg ikke stresser så mye nå som til storebror skulle komme :p

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Så å si det samme her, bare at jeg ikke har feri men er sykmeldt ;) kjenner jeg ikke stresser så mye nå som til storebror skulle komme :p

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *
Bra vi er flere:) hehe. Med storebror som også kom i august var alt klart på denne tiden så kan vel si jeg stresser mindre nå;)

Rommet er overhode ikke klart men baby blir å sove med oss den første tiden uansett. Så har jeg noe å gjøre i permisjonstiden :)

Han har også det meste fra storebror, mangler kun vippestol. Har vasket de klærne som han har arvet fra storebror. Vi venter til det er 4 uker igjen til termin før vi henter sengen fra kjelleren :)
Det er veldig koselig å finne frem små ting :D

Uff får litt angst når jeg leser at du er kommet så godt i gang. Men ble litt beroliget når jeg leser at jeg ikke er eneste som ikke er starta. Her har vi også det meste av utstyr i hus etter søsken. Men det er jo langt fra rotet frem og vasket. Men nå er jeg sykemeldt og kjenner at det er godt. Kommer nok til å starte nå i nærmeste fremtid og kan ta alt i et rolig tempo.

Her er det meste i hus. Men har igjen å kjøpe bilstoladapter, babycall, pumpe, gulpekluter, stelleprodukter og litt div små ting:-) men veldig deilig at alle de store tingene er i hus:-)

Vi har kjøpt sprinkelseng, kommode, stellebord og noe klær. Resten skal vi kjøpe når vi skal på ullared den 13 juni. Å det vi ikke handler der skal vi handle når vi kommer hjem :)

Her blir det meste arvet fra storebror, og jenteklær håper jeg at vi får i gaver :) Skal bare kjøpe ny madrass og kanskje dyne, ellers tror jeg det meste står på loftet. Har ikke gjort noen forberedelser enda, bare begynt å tenke litt på at jeg bør komme i gang med det.
Har ingen planer om noe barnerom, småen skal sove hos oss det første året likevel.

Back
Topp