Godt å gå på ski, men ikke så godt etterpå..

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
På formiddagen i dag har vi vært ute og kost oss med snøen. Og ikke minst det at det IKKE snør i dag :)

Ett av oppdragene ute var å tråkke opp skiløype til ungene. Vi har ett beite rett ved oss som vi får leke så mye vi vil på. Og her ute har vi de siste årene laget en runde. I år er den ca 300 meter sånn at det blir noe å skrive på distansekortene til ungene når de har tatt seg en tur eller flere - lillesøster (4,5 år) her elsker å gå på ski.

For å få til ett sånn passe greit og pent spor må man jo gå noen runder. Mannen hadde startet mens jeg hjalp til i gangen med skisko og gamasjer. Og merkelig nok så bruker jeg litt tid på å kle på meg utetøy (ikke minst skoa) så da jeg kom ut byttet jeg og mannen "jobb". Han kan grave sitteplasser mens jeg kan tråkke løype.

Jeg tok meg god tid på rundene, og fikk mesteparten av tiden selskap av lillesøster.
Det ble 3 runder før jeg syns det så sånn passe greit ut. (dobbeltspor, men jeg gikk bare 3 runder til sammen ;) )

Når jeg så tråkker "ut" av skia kjenner jeg det. Hvor ble den gode balansen av?
Jeg så nok ut som en gås på vei opp til huset igjen :P haha...
Og det ble ikke noe lettere med avkledningen ...

Som det strekker i lysken når jeg står nå!
Håper litt tid i ro nå vil rette på det, for det kjentes jo ut som om jeg ikke klarer å holde bena på plass i hofteleddet :P

Å jeg som trodde at ski, det var supet! Det kjentes jo så bra ut der jeg subba rundt :)

Kanskje jeg bare må gjøre det mer? Blir jeg sterkere i lysken da tro?

Jeg kjøpte ski for to år siden når jeg var gravid med minstemann. Var god trening og jeg var stiv og støl lenge etter hver tur ;) Men det er jo så deilig når man kan gå i eget tempo og nyte det deilige været :)

Det hørtes jammen herlig ut! Så heldige dere er som har snø og finvær! Savner å kunne gå på ski! Forhåpentligvis blir det andre boller til vinteren igjen, da bor vi lengre nord ;)
Aner rett å slett ikke hva det i lysken din kommer av, men kan tenke meg at det kanskje er muskler som ikke "brukes" så mye (feks måten man går med ski på bena) er utrolig god trening, så du vil nok kjenne det et par dager ;)
Bare pass på at du ikke presser deg for mye og får direkte vondt. Kroppen sier somregel ifra :)

Jeg kjøpte ski for to år siden når jeg var gravid med minstemann. Var god trening og jeg var stiv og støl lenge etter hver tur ;) Men det er jo så deilig når man kan gå i eget tempo og nyte det deilige været :)

Det er nettopp det. Å kunne være ute i bevegelse uten å føle seg som en krøpling eller henge aaaalt for langt etter barna ;)

Får se hvordan det er i morgen. Så lenge jeg kan bevege meg greit på hverdagene med tanke på jobb. Om jeg er fin i morgen, eller allerede i ettermiddag så blir det nok flere skiturer :)

Back
Topp