godnatta sang

panterinnen

Gift med forumet
Synger dere for barna deres før dem legger seg?? isåfall hvilken sang??

Jeg synger for prinsen min hver natt..
Sangen heter snart lukker solen sitt øyet.. både mormor og mamma sang den for meg når jeg var liten [:D][:D]

Frida liker så godt "Når trollmor har lagt sine elleve små troll..." Jeg synger også "Kjære gud jeg har det godt..." den sang bestandig min bestemor til meg.[:D]

hvis det var teksten til nattasangen min du mente så går den sånn:

Snart lukker solen sitt øye
Snart lukker jeg også mitt
Gud Fader i det høye
Du lukker aldri ditt
Du ser hver stjerne på himmelen
Og vært ett barn på jord
Du hører høyt i vrimmelen
Det sakreste ord på jord.

tror ikke det er så mange som kan den da..

husj little baby don`t say a word mamma is gona bay you a mokking bird and if that moking bird
don`t sing mammas gone by you a dimond ring if that dimond ring don`t shine... så husker jeg ikke resten...

jeg er forøvrig en jævel på karaoke helst med 5 i promille syns selv det høres flott ut!! må vente til jeg ikke er gravid før jeg fortsetter den trenden da!!
jeg gauler og synger hele tiden er kjent for og lage egne tekster så noe synging må baby regne med...

hehe.. moro louis.. vi får ta en sånn skikkelig karaokekveld på byen.. haha [:D]
hadde vært moro..

Eller så har du den gode gamle :

So og ro og tippåtå, nå er dagen over.
Alle barn i alle land, ligger nå og sover
So og ro og tippåtå, sov min vesle spire, reven sover også nå med halen under hodet.

Vet ikke helt om det er riktig tekst, men ikke langt fra. Den er hvertfall fra hakkebakkeskogen.

Jeg synger hver kveld etter min egen oppskrift:

Sov nå Thea mor, nå er dagen over
Alle barn i alle land ligger nå å sover
Sov nå Thea mor, sov min vesle pode
Reven sover også nå med halen under hode

jeg liker også " når trollmor har lagt sine elleve små troll",... bestemor sang bestandig den for meg og broren min[:)]

Her hos oss var det pappa'n som førte inn natta sangen,eller sangene...
Har blitt 3 faste sanger,og lillemor er blitt avhengig![;)]
Er så søtt så,synger litt sånn da og for lillegutt- når han er for trøtt er det ikke akseptabelt med no sang der...
Sangene for natta er: Når trollmor har lagt sine 11 små troll, Jon Blund og So ro lille barn!

Back
Topp