Godkjent IVF om ingenting er «galt»?

MollaGolla

Blir kjent med forumet
Jeg er 37 og og har to barn med tidligere samboer. Har ny mann nå og vi ønsker sårt et barn sammen. Har prøvd på baby i snart 3 år Vi har ikke problemer med å BLI gravid, men det ender bare i SA eller MA (hatt 4 på rad). Har tatt grundig sjekk av begge hos gynekolog og ingenting er galt. Han mener det bare er «uflaks» :/
Klokka begynner jo å tikke her… Er det sånn at man MÅ ha en spesifik årsak til barnløshet for å få IVF?
 
Nei, det vil jeg ikke tro. Mange er jo uforklarlig barnløse og går gjennom IVF. Vet ikke om det er noe forskjell på privat og offentlig da.
 
Nå er det vel i første omgang utredning for habituell abort dere trenger? Det har dere krav på etter 3 aborter. Kanskje problemet deres kan løses uten IVF. Fastlege kan henvise dere :)


Til spørsmålet ditt, nei, årsaken til barnløsheten trenger ikke være kjent. Rundt 25% av de som gjennomgår IVF er uforklarlig barnløse.
 
Uforklarlig barnløshet er også en 'diagnose' som brukes her. Men få henvisning til utredning for habituell abort..?
 
Vi fikk tilslag på ivf selv om vi hadde vært gravide (og mistet) to ganger på under et år før søknaden. Dvs blankt avslag i oslo, men tilslag i Porsgrunn. Så kan lønne seg å søke flere steder.

Har hatt 2MA og en SA (nå på fredag) siden oktober, så jeg skal be om henvisning til utredning for habituell abort, samt sjekke om vi kan få en genetisk utredning, for har et barn med Downs og nå tre tette mist.
 
Back
Topp