Goderi settene på panduro...

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Noen som har prøvd de settene med materiale (for å lage godteri hjemme) som de selger på panduro?
Smaker det godt?
Enkelt?
Noen som har noen oppskrifter å dele?

Har ikke prøvd det selv, men tror ikke det skal være så vanskelig.

Jeg har veldig lyst til å prøve dropskoking etterhvert.

Jeg tror ikke det skal være vanskelig, men jeg tror at første gangen må jeg kanskje gjøre det uten ungene, sånn at jeg VET hvordan vi gjør det når vi gjør det sammen?

Jeg har prøvd den ene dropspakken. Syntes det var noe skikkelig klin jobbe med. Men de ble veldig gode på smak :)

Vi har prøvd flere av de. Det er veldig enkelt og smaker veldig godt. Bare pass på at du har termometer og rett type sukker/søtningsmiddel :)
Men nå er min kar stor da, og vi har laget dette hvert år siden han var 10 år, både godteri og såpe. Vet ikke om jeg ville gjort det med mindre barn, da det er veldig varm masse, som må jobbes fort med, g det kan være fare for at barnet kan brenne seg.

Vi har prøvd flere av de. Det er veldig enkelt og smaker veldig godt. Bare pass på at du har termometer og rett type sukker/søtningsmiddel :)
Men nå er min kar stor da, og vi har laget dette hvert år siden han var 10 år, både godteri og såpe. Vet ikke om jeg ville gjort det med mindre barn, da det er veldig varm masse, som må jobbes fort med, g det kan være fare for at barnet kan brenne seg.
Fra han var ti, ja..

Min eldste er seks. gjøre det alene de første årene da...

Fra han var ti, ja..

Min eldste er seks. gjøre det alene de første årene da...
Ja, som sagt, massen er ganske så varm og må jobbes fort med. Men det er gøy da, når de blir store nok ;) Det finnes ulike alternativer der massen ikke blir fult så varm, men varmt er det jo uansett. Ville kanskje heller laget konfekt eller noe sammen med 6 åringen ja, eller såpe eller no sånt :)

Tror forresten det står på de også at de ikke egner seg for mindre barn :)

Ja, som sagt, massen er ganske så varm og må jobbes fort med. Men det er gøy da, når de blir store nok ;) Det finnes ulike alternativer der massen ikke blir fult så varm, men varmt er det jo uansett. Ville kanskje heller laget konfekt eller noe sammen med 6 åringen ja, eller såpe eller no sånt :)

Konfekt og kaker med ungene, og drops på egenhånd. De kan røre i karameller da, for den massen er også varm men de skal ikke berøre den på noe vis

Marsipanfigurer er veldig fint å lage med barna. De har fine former på panduro til det :)

Og sjokoladekonfekt

Marsipan må som minimum trekkes med sjokolade i så fall.

Åhh, så mye godt vi skal lage

Bare så dumt at mye av det gode vi skal lage inneholder egg, jeg må finne på mest mulig uten. Av hensyn til min sønn

Dropps pakkene er veldig fine! Og du kan lage 3forskjellige typer masse, en du ikke må jobbe såå fort med, egner seg for nybegynnere. En som må jobbes fort med og en som er for de med diabetes :) og massen kan varmes opp igjen i stekeovn om den stivner for fort for dere ;)

Den for diabetes vil jeg også lage, til mamma.

Back
Topp