Gode vinter votter og lue

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
harvalltid kjøpt reima vinter lue og votter til ungene. Vært fornøyd med de, men på de kaldeste dagene har de tidligere år blitt kalde på hendene. Lurer derfor på om det er noen andre som har noen gode tips til vinter votter og lue eller om reima sine er noe av det varmeste som finnes?

Har prøvd det aller meste, men vi har funnet våre favoritter i, Hestra votter med uttagbart ullfòr, og Kivat balaclava. :)

Kivat halslue og Hestra votter som nevnt over her bruker vi. Vi er også godt fornøyd med Bergans sine votter.

Hjemmestrikka ullvotterinnerst og ufora fjellvott utenpå er det aller beste.
Hestra på en god andreplass.

Synew forresten nøstebarn sine virker veldig god.

Hestra sine har godt rykte. Vi har hatt nøstebarn sine og de holdt ikke i 15 minusgrader-kulda sist vinter - men perfekt i «vanligere» vinter vi pleier å ha her, og såå gode på hånden til min, han digger de :)

Har ikke opplevd kalde hender i Hestra vottene, men nå har ikke vintrene vært så kjempekalde her de siste årene. Nøstebarn sine er gode i passform ol, men de er ikke så veldig varme.

Hestra sine har godt rykte. Vi har hatt nøstebarn sine og de holdt ikke i 15 minusgrader-kulda sist vinter - men perfekt i «vanligere» vinter vi pleier å ha her, og såå gode på hånden til min, han digger de :)

Enig. Vi har Nøstebarn sine votter også, men vi bruker de nå (i noen få minus). De blir for kalde for mine barn når det er mer enn 5 minus, og minstemann er varm av seg. Men, vottene har fantastisk passform, helt perfekt for kald høst/mild vinter. :)

Så en sånn test episode på tv, må se om jeg klarer å huske den. De billige fra H&M kom bedre ut av den testen en de dyre

Så en sånn test episode på tv, må se om jeg klarer å huske den. De billige fra H&M kom bedre ut av den testen en de dyre
Da lurer jeg på hva slags kriterier som er i testen og hvor lenge de hsr testet de.
Min erfaring fra jobb er hverfall at 90% fryser med hm-votter.

Her funker ikke noe på yngste. Hun er kald uansett på de kaldeste dagene

Prøvd vanlig Hestra, Hestra med uttagbar ullvott (de er de kaldeste hun har prøvd sier hun), Hestra med hjemmestrikka ullvot, votter fra kappahl/hm osv.

Jeg har gitt opp. Hun har mange par på skolen så hun kan bytte oftere til varme votter.

De er jo ikke like mye ute på skolen som i bhg, heldigvis.

Hvilke votter da? De vi har fra h&m og alle andre jeg har sett på h&m har jo kun sånn fleece osv i seg. De er jo ikke varme nok til en kald vinter?
De fungerer OK for oss siden vi bor i Storbritannia, men her er det jo såvidt -5 på de kaldeste dagene

Da lurer jeg på hva slags kriterier som er i testen og hvor lenge de hsr testet de.
Min erfaring fra jobb er hverfall at 90% fryser med hm-votter.
Jeg må prøve å finne ut hvor jeg så det :) usikker på om det var H&M eller annet “billig” merke

Reflex sine med ullfor har vært bedre enn reima sine faktisk. Reima lue :)

Her funker ikke noe på yngste. Hun er kald uansett på de kaldeste dagene

Prøvd vanlig Hestra, Hestra med uttagbar ullvott (de er de kaldeste hun har prøvd sier hun), Hestra med hjemmestrikka ullvot, votter fra kappahl/hm osv.

Jeg har gitt opp. Hun har mange par på skolen så hun kan bytte oftere til varme votter.

De er jo ikke like mye ute på skolen som i bhg, heldigvis.
Høres ut som meg det. Hestra med tykke ullvotter innerst er det varmeste jeg har funnet. De blir fremdeles kalde etter en stund på mine hender. Sånne små varmeputer som produserer varme når jeg knekker de hjelper hvis jeg må være ute i lengre tid på de kaldeste dagene.

Høres ut som meg det. Hestra med tykke ullvotter innerst er det varmeste jeg har funnet. De blir fremdeles kalde etter en stund på mine hender. Sånne små varmeputer som produserer varme når jeg knekker de hjelper hvis jeg må være ute i lengre tid på de kaldeste dagene.
Ja det er ordentlig frustrerende.
Nå fikk hun hansker i år, bare for å ha noe å starte med, og det er visst flere venner som har. Men vi må jo ha noe mer etterhvert.
De fra i fjor er utslitt.
Men jeg aner ikke hva vi skal gå for i år

Hvordan funker sånne til å knekke opp? Vil en 7-åring klare å ordne det selv?

Ja det er ordentlig frustrerende.
Nå fikk hun hansker i år, bare for å ha noe å starte med, og det er visst flere venner som har. Men vi må jo ha noe mer etterhvert.
De fra i fjor er utslitt.
Men jeg aner ikke hva vi skal gå for i år

Hvordan funker sånne til å knekke opp? Vil en 7-åring klare å ordne det selv?
Hansker fungerer kun i plussgrader her.
Vil tro en syvåring fint klarer å knekke opp varmeputene. Greit at en voksen har ansvar for å koke de slik at de kan brukes igjen.

Har prøvd det aller meste, men vi har funnet våre favoritter i, Hestra votter med uttagbart ullfòr, og Kivat balaclava. :)

Kivat halslue og Hestra votter som nevnt over her bruker vi. Vi er også godt fornøyd med Bergans sine votter.

Har ikke opplevd kalde hender i Hestra vottene, men nå har ikke vintrene vært så kjempekalde her de siste årene. Nøstebarn sine er gode i passform ol, men de er ikke så veldig varme.

Takk for tips. Har dere noe link til hestra votter med uttagbart ullfot?

Back
Topp