Gode unnskyldninger

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Min mann har to søsken og sammen med deres partnere skal vi ha en kveld ute sammen til helgen. Dette er i stedet for julegave -Vi går ut og gjør noe sammen. Dette har jo vært planlagt lenge.

Når vi møtes er jeg ca 6+1. I utgangspunktet har jeg ikke lyst til å si noe, men det blir utfordrende. Vi skal først finne på noe (shuffleboard, innendørs minigolf, bowling el) deretter spise middag og så ta en drink.

Hva i alle dager slags unnskyldning kan jeg bruke? Prøve å fake det? Smugkjøpe alkoholfritt?
De andre er så gode på øl at jeg blir gjennomskuet med en gang mtp flaske/leverandør km

Noen gode forslag? Eller ville dere bare fortalt det? De vet jo at vi allerede har mistet og at vi prøver så kanskje like greit å fortelle det allerede.

Hmm, vanskelig.. Føler du deg så trygge på dem at du kan si det? At dem ikke roper det til alle?

Et godt alternativ er å snakke med bartender/servitør og be dem bytte om på innholdet i glasset ditt :)

Hmm, vanskelig.. Føler du deg så trygge på dem at du kan si det? At dem ikke roper det til alle?

Et godt alternativ er å snakke med bartender/servitør og be dem bytte om på innholdet i glasset ditt :)

Det gjør jeg. Og det er masse familiesamlinger i mars som gjør at vi også kan si det til resten om det skulle bli behov.

Jeg pleier ikke drikke så mye, men drikker jeg ingenting blir det definitivt lagt merke til.

Noen gode tips i tilfelle vi kjøper en flaske vin eller to som vi har ved bordet?

Jeg kjøpte drikke i baren, holdt den pent og lot mannen ta en sip i ny og ne - før jeg gikk på do og byttet ut innholdet med medbragt alkoholfritt :happy:

Jeg kjøpte drikke i baren, holdt den pent og lot mannen ta en sip i ny og ne - før jeg gikk på do og byttet ut innholdet med medbragt alkoholfritt :happy:

Godt tips!

Skal prøve å være litt lur, sjekke opp litt hva som serveres og sånt. Det er litt enklere med fest med masse mennesker og hvor man skal bevege seg rundt enn en stillesittende middag.

Godt tips!

Skal prøve å være litt lur, sjekke opp litt hva som serveres og sånt. Det er litt enklere med fest med masse mennesker og hvor man skal bevege seg rundt enn en stillesittende middag.

Det er helt sant!! Bestill drikke ved bordet, og gå på toaletter etterpå. Da kan du kanskje snike deg bort til baren og gjøre en avtale med servitøren?

Det er helt sant!! Bestill drikke ved bordet, og gå på toaletter etterpå. Da kan du kanskje snike deg bort til baren og gjøre en avtale med servitøren?

Det kan jeg, men er jo veldig unaturlig å ta med vinglasset sitt fra bordet på restaurant?

Det kan jeg, men er jo veldig unaturlig å ta med vinglasset sitt fra bordet på restaurant?

Neida, med en gang kelner har tatt bestillingen og går for å hente, så følger du etter :) eller du kan gå bort før han kommer og gjøre en avtale om at han/hun kun serverer deg alkoholfritt :)

Neida, med en gang kelner har tatt bestillingen og går for å hente, så følger du etter :) eller du kan gå bort før han kommer og gjøre en avtale om at han/hun kun serverer deg alkoholfritt :)

Det går visst litt tregt her. Hehe takk for spesifisering! Skal legge en plan i løpet av uken ❤

Du kan jo si at du fikk så vondt i hodet sist du drakk vin, så du vil prøve deg på en drink istedenfor, også bestille en alloholfri drink og avtale med servitøren at du skal ha det om du skal ha mer :)

Jeg personlig ville bare sagt det... :) Hvis det skulle gå galt, vil man jo allikevel at de nærmeste skal vite det? Så kan man heller glede seg sammen, enn å prøve masse triks :)

Kan du ikke bare være sjåfør, siden du allerede skal på jobb dagen etter- så trenger du ikke drikke ;)

Back
Topp