Gode unnskyldninger

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei damer

Jeg lurer litt på hvilke unnskyldninger dere har til deres venner og kjære når det kommer til alkohol og nei-mat? Jeg ble senest i går kveld tilbudt øl uten at jeg kunne ta imot og det ble derfor en del spørsmål, knising og fnising. Jeg kom ikke på noen andre unnskyldninger enn at jeg "hadde urinveisinfeksjon" og at jeg ikke kunne innta alkohol sammen med pencilin/antibiotika.. Dog, jeg er ikke så sikker på at de trodde på det;)

Det kunne vært kjekt og delt unnskyldningene våre her inne slik at vi som ikke vil fortelle noe før i uke 12 har noe å gå på. Jeg har nemlig ikke flere gode.

Håper dere alle er friske og raske og ikke er alt for trøtte, ømme og kvalme:)

Jeg kjører

Jeg har ikke lyst på

Beklger, men jeg skal bla bla bla i morgen og det har vært planlagt såjeg har ikke lyst til å ha dagen derpå. Dere vet jo at selvom jeg bare skal ta ei pils blir det gjerne to eller tre...

Jeg skal på julebord sammens med foreldrene mine 3 desember og da har jeg tenkt å skylde på uvi og at jeg går på pencelin, derfor ingen alkohol :P å da har jeg jo unnskyldninga hvorfor jeg går på do hele tiden også :P hehe

Ellers er folk vant til at jeg drikker sjeldent.. så de kommer ikke til å reagere nå heller... :P

jeg slipper det problemet med alkohol da siden jeg som regel ikke drikker alkohol mer enn et par ganger i året :P men røykinga derimot.. jeg aner ikke.. jeg har ikke sagt til folk at jeg har slutta :P men jeg venter på at det skal komme et spørsmål snart, og de vet at jeg slutter ikke å røyke om det ikke er for en veeeeldig god grunn.. håper ikke de spør før det har gått 12 uker :P hehe..

*spent* skrev:
jeg slipper det problemet med alkohol da siden jeg som regel ikke drikker alkohol mer enn et par ganger i året :P men røykinga derimot.. jeg aner ikke.. jeg har ikke sagt til folk at jeg har slutta :P men jeg venter på at det skal komme et spørsmål snart, og de vet at jeg slutter ikke å røyke om det ikke er for en veeeeldig god grunn.. håper ikke de spør før det har gått 12 uker :P hehe..

Da kan du bare si; jeg øver meg før nyttår, blir lettere på den måten.

kikister skrev:

*spent* skrev:

Da kan du bare si; jeg øver meg før nyttår, blir lettere på den måten.

hehe.. ja jo de vil ikke tro meg ett sekund :P jeg har tidligere kun sluttet å røyke 2 ganger og det var når jeg var gravid.. dette er da 3. gangen, og de har hele tiden mast på at jeg må slutte å røyke, og jeg har hele tiden sagt at jeg vil ikke slutte :P jeg tror ikke jeg kan komme med en unnskylding så god at de tror på det... jeg får bare late som jeg røyker... får komme med noen sånne " glemte røyken hjemme" eller "har gått tom" så lenge :P

Jeg er såå heldig at jeg blir skikkelig dårlig av alkohol generelt, å alle rundt meg vet at jeg ikke drikker( det skjer kanskje 2-3ganger i året med 1-3cider:P) såå ingen som spørr :D
Er heller ikke noe glad i nei-maten, utenom salami men ingen som merker det.

Men til dere andre: er jo bare å si at dere ikke føler dere helt bra eller rett og slett ikke har lyst på :D

Det er ganske så sjeldent vi går på festligheter hvor det serveres alkohol, nærmeste forestående er et julebord men der har jeg unnskyldningen med å måtte kjøre! Vi har ei datter hjemme så mannen kan ikke hente meg, taxi blir for dyrt og buss går for sjeldent.

Ellers så hadde jeg en grei løsning tidligere i våres da jeg var gravid.. Mannen drakk først opp en flaske smirnof ice og så skylte han den ut og fylte den med schweppes lemon. Jeg drakk og fylte på schweppes lemon ut over hele kvelden og lurte til og med en fyr som visste jeg var gravid. :-)

Migrene
Hodepine
Vil være med i selskapet, selv om jeg er i dårlig form
Pencilin.

De av dere som røyker, men som har sluttet med det og trenger unnskuldning for det:
Veddemål?? 

Folk slutter å røyke hver dag.

Hvorfor ikke bare si du har sluttet? :)

Hehe, det er jo faktisk sannheten og det :D

Initram skrev:

er du meg du mener? :P i såfall så kan man jo alltid si det, men da vil de uansett skjønne at jeg er gravid :P jeg har hatt null intensjoner med å slutte å røyke før jeg ble gravid, og det vet alle :P hadde en vennine på besøk nå nettopp som skulle ha meg med ut å røyke, og hun skjønte det med en gang jeg ikke ble med ut å røyka :P jeg er elendig på å lyge :P helt håpløs .. blir bare rød i ansiktet og ser vekk :P hehe

*spent* skrev:

Initram skrev:

er du meg du mener? :P i såfall så kan man jo alltid si det, men da vil de uansett skjønne at jeg er gravid :P jeg har hatt null intensjoner med å slutte å røyke før jeg ble gravid, og det vet alle :P hadde en vennine på besøk nå nettopp som skulle ha meg med ut å røyke, og hun skjønte det med en gang jeg ikke ble med ut å røyka :P jeg er elendig på å lyge :P helt håpløs .. blir bare rød i ansiktet og ser vekk :P hehe

Nei, tenkte ikke på noen spesifikke :)

Var heller generelt til alle som lurte :)

Back
Topp