Gode tips mot bananfluer/fruktfluer??

lemo

Gift med forumet
Klart å få dratt disse hersen fruktfluene i hus med noe dårlig frukt jeg kjøpte her om dagen, og de formerer seg jo værre!!! Kaster matsøppel med en gang, har ryddet bort alt av frukt og mat fra benken, og satt fram eddikk og zalovann (kjerringråd jeg leste). Har fått drukna en 20-30 fluer i løpet av natta og dagen i dag, men de svirrer fortsatt rundt disse ekle fluene[&:] Trodde nesten jeg hadde blitt kvitt de leste, men nå var det jamen meg en hel sverm igjen.....[&:] Noen som har gode tips??

Synd! Håper jeg blir kvitt de før kulda kommer og tar de, for å si det sånn!!

Vi hadde sånne en gang, jeg tok dem med støvsugeren[8D]

Kjøp den en sånn tennisrackert med strøm - nymotens fluesmekker.

Kr 99,-
http://fluesmekker.no/

[;)]

vi har mye fluer av ymse slag ettersom vi bor på landet... har funnet ut at det beste er å ta ren klor på kjøkkenbenken før du legger deg.... hvis benken tåler det riktig nok... og tørk det av om morgenen så dere ikke forgifter hverandre[8D]

Kjøp deg radar spray på butikken...
Det brukte søskenbarnet mitt. Og det drepte dem...

Ikke kjøp frukt eller grønt før 1.november er mitt beste tips. Litt sent nå kanskje?[:D]

En smule sent[:D] Men heretter blir det kun rent kjøtt og Hattings rundstykker direkte fra frysern[8D]

sniker inn her jeg, for å komme med et supertips!! [;)]

Mamma sleit lenge med sånne småfluer.. De formerer seg FORT, så det er viktig å ta de med en gang..
Men det er ikke mye som hjelper!! Hun prøvde alt mulig.. ingenting funka!!

Men så fikk hun tips om å ta eddik og zalo i et glass og sette det på benken!! Fluene tiltrekkes av eddiken, og når de er kommet nedi glasset, kommer de seg ikke opp igjen pga den seige zaloen!! Etter et par timer var det sikkert 40 fluer oppi der..
Hun satte et par sånne glass på kjøkkenet og innen et par dager var alle fluene borte!!![:)][:)]

PRØV DET!![:D][;)]

vi var også veldig plaget av disse fluene. Men jeg kjøpte meg en kjøttetende plante. Og siden har jeg ikke sett de.. Tar et par uker før de er helt borte. Men det funker!

Disse fluene, bananfluer som de kalles. Følger oftest med bananene.
Kutt av "festet" på bananene, altså den biten vi pleier bøye/knekke for å skrelle bananen. Det er her eggene ligger, og de klekkes raskt. Det kan være en idè å holde frukten kald i kjøleskapet, tror det holder klekkingen i sjakk. Ikke ha en bolle med frukt stående ute, da har du snart problemet[&:]

Det er utrolig at SÅ små skapninger kan være en SÅ stor irritasjon.

Disse fluene kalles både fruktfluer, bananfluer og eddikfluer. Et tips går på å lage seg ei felle ved å legge noen fruktbiter i et glass og tre over litt gladpack som du stikker hull i. De kommer seg inn men ikke ut.

Back
Topp