Gode tips for flaskebarna!

Apgar

Forelsket i forumet
Jenta mi får mer og mer flaske, har strevd med amming i 2 mnd og har i det siste fått mindre og mindre melk, har prøvd øking og masse forskjellige tips,men jeg får bare ikke mer melk og har hatt ei misfornøyd jente så lenge nå at jeg klarer bare ikke mer...

Så da lurer jeg på, dere som er litt mer erfarne flaskemammaer! Har dere noen smarte tips?

F.eks.
Hvordan få tilberedt melka raskest mulig?
hva når man kjører bil langt og den lille vil ha mat?
Ute på tur, uten tilgang til strøm?
Hvilke flasker?
Hvilken ertatning?
Lettvindt rengjøring av flakser?

Ellers noe jeg ikke har tenkt på?

ORIGINAL: Lupus

F.eks.
Hvilke flasker?
Hvilken ertatning?

Lag opp nok til erstatning hele dagen og sett i kjøleskapet. Så tar du bare og varmer opp det du trenger til hvert måltid. Det anbefalte damene på barsel på Ullevål. Jeg bruker Hipp, men på tur bruker jeg ferdige kartonger med Nan 1. Du kan også ta med ferdig dose melkepulver og be om kokt vann på en hvilken som helst café.

Jeg har en termos fra Tommee Tippee som jeg har med til å varme flasken med innhold hvis vi drar på tur, men det går sikkert like fint med en vanlig termos som har stor nok kopp til å romme flasken. Så tømmer du bare oppi nok varmt vann rundt til å varme flasken.

Jeg skyller flaskene og slenger dem i oppvaskmaskinen, med unntak av tuttene, for av en eller annen grunn tar ikke oppvaskmaskinen bort melkefettet på dem, så de må jeg ta for hånd med zalo. Deretter går alt i sterilisatoren. Jeg har en sånn for mikrobølgeovn.

ORIGINAL: Ephexita

Hvilke flasker?
Hvilken ertatning?

Sånn gjør vi det iallefall:

Har flaskene med ferdigkokt vann i kjøleskapet, tar ut en når det er mating, varmer i micro og putter i melkepulver.
Flasken er klar på under minuttet. Bruker smokken i mellomtiden hvis hun er veldig sulten.
Har henne på armen mens jeg lager til da, så hun er stort sett rolig.

Når jeg skal ut å kjøre bil, eller bare skal være ute noen timer varmer jeg flaska til ca 60 grader i moicroen.
Putter den i sånn beholder som holder flaska varm, og selv etter 3-4 timer er det god drikketemp på den.
Ellers kjører jeg innom bensinstasjonen, fyller en kopp med varmt vann og setter flaska i vannbad.

Ute på tur uten tilgang på strøm gjør jeg det samme. Varmer en kjempevarm flaske så den holder seg varm lenge. Passer på å alltid mate før jeg drar ut.

Bruker avent airflex flaskene fra apoteket (30% rabatt på de ut mars) er kjempefornøyd.

Vi bruker Nutramigen fordi snuppa har melkeallergi.
Eneste jeg anbefaler er å holde seg langt unna vanlig NAN. Har veldig god erfaring med småfolk. Bruker collet her og gjorde det sist og fornøyd.

Jeg skyller alle flaskene god i varmeste vannet i springen og bruker egen børste for å få bort melkerester.
man skal ikke bruke såpe, for det kan sette seg igjen i plastikken.
Samler opp flasker på benken til det står 6 tomme, putter de i min avent flaskesterilisator og 4 min i microen.

Micro og flaskesterilator er en suuuuper ting når man har flaskebarn.
Lykke til[:D]

ORIGINAL: Lupus
F.eks.
Hvilke flasker?
Hvilken ertatning?

Lager opp et par flasker av gangen og setter i kjøleskapet. Varmer i microen når det er mattid.
Når jeg skal ut på noe, passer jeg alltid på å mate rett før jeg går ut og har med en kokende varm i stelleveska hvis han skulle våkne og det er tid for mat. På alle kafeer osv, får du varmet flasker på en eller annen måte uansett.
På langtur har ikke vi vært enda, men finnes jo utallige bensinstasjoner osv...
Bruker Avent airflex og liker de veldig godt. Dennis tok de flaskene med en gang vi prøvde.
Vi bruker helt vanlig NAN og Dennis tåler den uten problem.
Skyller flaskene i kokende varmt vann (har nesten 100 grader i springen her!!) og koker dem innimellom.

Tusen takk for svar jenter[:D]
Var på Nille i dag og fant fisher price sin flaskesterilisator til kun 198 kr med bl.a 4 tåteflasker, smokker ++ også kjøpte jeg en sånn termos for å ha kokt vann i når vi er på tur[:)]

Jenta vår har siden helga fått mer NAN enn mm og har også siden da hatt tydelig vondt i magen på kveldene. Skal dra og kjøpe en annen type erstatning i morgen!!

Ville bare gi videre et tips som jeg fikk. En flott nettside som er laget av flaskemødre til flaskemødre =)

Flaskeposten.org

Mange nyttige tips!

her er vi veldige fornøyde med NAN må jeg si [:)] unger er forskjellige. Når vi er ute på tur tar jeg med to termoser: den ene med kokt varmt vann og den andre med kokt kaldt vann. Når hun skal spise så blander jeg vann til det blir varmt nok og helder oppi pulver som jeg har med.

Rengjøring av flasker: vasker dem før jeg putter smokker og flasker i sterilisator som jeg har kjøpt meg (avent sin) inn i micoren 4 min..så ferdig [:D]

Back
Topp