Gode sko å anbefale?? Og litt frustrasjon og klaging!

Mesaana

Forumet er livet
Jeg sliter med ryggen, har gjort det hele livet, men etter svangerskapet har det blitt mye verre.

Jeg er for flat mellom skulderblada, jeg har en kraftig svai fra skulder blada og ned til korsryggen og jeg er hypermobil i noen ledd nederst i ryggen og i korsryggen, + at hofta mi bruker å havne litt på snei av og til, sånn at den ene foten blir kortere enn den andre, varierer om det høyre eller venstre side.

Så jeg har da problemer med å sitte for lenge, gå for lenge og stå for lenge, og legger jeg meg på magen i løpet av natta så våkner jeg av at jeg har utrolige smerter i korsryggen, og er så stiv at jeg har store problemer med å snu meg rundt.

Fysioteraputer, sier det er liten vits i å drive å mase med å rette meg opp både her og der, for det sier seg selv at det sklir ut ikke bare i hofta men også ellers i ryggen, men siden jeg ikke har muskler til å holde ting på plass, så er det ikke bra at de maser på det, så da går jeg her da, på skakke og med smerter i hofte og rygg, og nav som nekter å innse at jeg trenger tid med intensiv trening før jeg kan komme meg ut i arbeidslivet igjen.
Jeg har nå jobbet noen uker i praksis, og kjenner det godt når jeg prøver å jobbe mer enn 4 timer for dag. Og siden jeg presset meg for hardt, så har jeg nå så vondt i ryggen jeg står å griner når jeg skal prøve å gjøre noe fornuftig som å henge opp klær eller støvsuge osv.[:o]

Så over til spørsmålet. Finnes det noen sko der ute som kan gjøre ting litt bedre for meg?? Evt vist de er grisedyre, kanskje jeg kan overtale nav til å hjelpe meg litt med sånne sko?

Jeg kjøpte noen kjempe gode sko på helsebutikken. Sandaler er det vel egentlig da, de er beregnet på harde underlag (feks betong-gulv). Skono er merket og de kostet 500kr. Myyye bedre enn ecco sine "helse-sko", og en brøkdel av prisen.

Jeg kjøpte Geox sko da jeg var på bryllupsreise og har ikke angret et sekund!
fikk ikke vondt i ryggen etter en hel dag med masse gåing og shopping.
ikke fikk jeg gnagsår heller, og bare det er et under...

men om de er gode nok for din rygg vet jeg ikke...

ORIGINAL: viblirsnart6

de berømte MBT skoa skal visst være kjempe gode!! har ikke prøvd de sjøl,men har mange kjente som bruker de og er super fornøyde.
men dyre er de ja!!

har og hørt mye bra om disse.. finnes andre utgaver nå, som er litt rimeligere.. venninna mi bruker dem, men blir "gåen" hvis hun bruker dem hele dagen - hun går veldig mye på jobb, og hvis jeg ikke bommer helt så mente hun at de var best (for henne iallefall) de dagene hun sto mest stille...

Klaveness sko[:)]
Eller så er MBT skoene dyre, men super gode å gå med hvis du bruker dem riktig[:)]

Jeg har noen ecco joggesko nå. Jeg får vondt av å gå med de også, men det tar litt lengere tid enn med andre.

Andre sko går det 1-2 timer på jobb, så begynner smertene å komme. De dagene jeg bruker ecco sko så merker jeg ikke noe før det nærmer seg 5 timer. Men klart jeg klarer å gå lengre på mandag enn på fredag uansett hvilke sko jeg har på meg.

Men takker for tipsene, skal skrive de ned og sjekke de opp.[:)]

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: viblirsnart6

de berømte MBT skoa skal visst være kjempe gode!! har ikke prøvd de sjøl,men har mange kjente som bruker de og er super fornøyde.
men dyre er de ja!!

har og hørt mye bra om disse.. finnes andre utgaver nå, som er litt rimeligere.. venninna mi bruker dem, men blir "gåen" hvis hun bruker dem hele dagen - hun går veldig mye på jobb, og hvis jeg ikke bommer helt så mente hun at de var best (for henne iallefall) de dagene hun sto mest stille...

Jeg kjøpte meg akkurat sånne grete waitz sko med sånn buet såle(ligner de MBT skoene,men er noe rimeligere)Betalte ca. 950 kr,men er verdt hver krone.Kjempe gode.Jobber på sykehjem så blir mye gåing i løpet av en dag.

Vet du.. jeg har jo mye av det samme problemet som deg.
Og jeg vil anbefale deg en fysioterapaut her inne.
Han heter Sean, og jobber på Indre sula fysio. Ja.. det blir langt å dra, men verdt det.
Jeg har vært med MANGE fysioer.. Og han er den eneste som virkelig har funnet grunnen i mye av mine smerter.

Jeg har med han fått div treningsplaner. (på treningsball, og utstrekkningsøvelser for nakken)

Jeg tror nok ikke det hjelper med sko... Eller.. det blir nå ikke verre med gode sko, men løsningen er jo som du sier å trene opp muskelene du er for svak i. Og da trenger du et treningsprogram som er spessielt designet til DEG.

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Vet du.. jeg har jo mye av det samme problemet som deg.
Og jeg vil anbefale deg en fysioterapaut her inne.
Han heter Sean, og jobber på Indre sula fysio. Ja.. det blir langt å dra, men verdt det.
Jeg har vært med MANGE fysioer.. Og han er den eneste som virkelig har funnet grunnen i mye av mine smerter.

Jeg har med han fått div treningsplaner. (på treningsball, og utstrekkningsøvelser for nakken)

Jeg tror nok ikke det hjelper med sko... Eller.. det blir nå ikke verre med gode sko, men løsningen er jo som du sier å trene opp muskelene du er for svak i. Og da trenger du et treningsprogram som er spessielt designet til DEG.

Ja, kunne prøvd, men er fornøyd med han jeg går til nå. Han driver et lite treningstudio, alle kan trene der, men han har en del som vi som trenger litt mer spesiell trening kan trene. Så jeg har fått 2 program med han, 1 som skal styrke kjernemuskulaturen både i ryggen og magen, er de musklene som er svake, og skuldrene mine. Så har jeg et program som trener de største muskel gruppene, der er jeg ikke så svak da, men har like vel godt av å trene de.

Var med en annen fysak, siden min sin ikke klarer å skrive raport til nav og fastlegen min. Så jeg fikk en annen til å gjøre det, en som skriver en del raporter for nav, og som har rykte på seg for å være veldig dyktig. Han sa akkurat det samme som min faste fysioputt, og han mente at før jeg kunne jobbe så burde jeg trene minst 3 dager i uka, helst 5 dager, frem til jeg har fått nok styrke i ryggen og magen til at jeg bare kan drive med lett vedlikeholdstrening hjemme.

Men skulle uansett hatt sko som kunne hjelpe meg litt ihvertfall. Blir vel som du sier ikke bra med nye sko, men kanskje jeg klarer meg i noen få timer til før jeg må gå hjem å legge meg. Er helt ødelagt etter 4-5 timer på jobb.[&:]

ORIGINAL: chantonet

ta kontakt med leif dolvei florø. han skal vist vere stein god på å lage spesial såler. han har vert fysioterapaut for sykkellandslaget og er så og si ekspert på sånt. han lager spesial såler etter å ha undersøkt deg.

Hum, er et stykke til florø da, eller langt er det ikke, bare dårlige veier.[8D]

MBT er helt fantastiske. Jeg hadde ryggproblemer selv, men kjøpte MBT for 1,5 år siden, har etter det ikke hatt probl i det hele tatt, de bygger opp muskler som vi skjeldent bruker til vanlig som gjør at iallefall jeg får en sterkere rygg. Er kanskje litt dyre, men på en annen side en super helseinvestering. De finnes i andre merker også, men har hørt mange som sier at de er litt tyngre å gå med. Man blir litt støl i begynnelsen når man bruker dem, men det går fort over! Anbefales på det sterkeste!

ORIGINAL: Mesaana

ta kontakt med leif dolvei florø. han skal vist vere stein god på å lage spesial såler. han har vert fysioterapaut for sykkellandslaget og er så og si ekspert på sånt. han lager spesial såler etter å ha undersøkt deg.

Hum, er et stykke til florø da, eller langt er det ikke, bare dårlige veier.[8D]

hvor du bor da ? hvor er skøye ?

Heilt nord på sunnmøre, skøye e utale måten, det skrives skodje.[;)]

Back
Topp