Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

TakkFørste som slår meg ; evt kutte ned på koffein, spise Sunt og variert!
Ikke glemme å ta jod og kalsium tilskudd om du ikke har startet på det allerede
Lese seg opp på hva man ikke skal/bør spise som gravid.
Ellers husker jeg ikke når jeg var til jordmor/lege først med gutta, men tipper 8-10 uker
sist men ikke minst, slappe av, ikke stresse og nyte![]()
Høres ut som jeg har fått med meg det meste. Snusen var det verste å kutte da
Tar folat og omega 3 tabletter. Får sjekke om det er jod og kalsium i de, ellers får jeg gå å kjøpe. 
Snusen er verst her å!TakkHøres ut som jeg har fått med meg det meste. Snusen var det verste å kutte da
Tar folat og omega 3 tabletter. Får sjekke om det er jod og kalsium i de, ellers får jeg gå å kjøpe.
![]()
Har kjøpt Onico!

Mitt beste råd er å stole på deg selv å følge magefølelsen ❤ en ting jeg iallefall gjerne kunne trengt å høre om da jeg var gravid var etter rier etter fødsel, såre bryster, bryst spreng.

Enig! Hadde aldri hørt om etterrier, og hadde ganske kraftige allerede etter førstemann som jeg trengte smertestillende for. Hadde heller ikke tenkt på at jeg trengte en myk ammebh å sove i når jeg trengte å sove med ammeinnlegg da melka kom![]()
Mitt råd er å følge råd på offisielle kanaler og ikke alle andre steder.
Blir fort andres meninger, gjerne uten begrunnelse (Bare se om du finner en sushi-debatt for eksempel). Rådene oppdateres såpass ofte at andre kan være utdatert når de kommer med sine råd/info. Bare mellom 2017 og 2018 var det ulike "regler" for hva jeg måtte passe på som gravid.
Og neste råder å bruke hodet. Kjøp det du tror du trenger og ikke det alle andre tror du trenger. Spør gjerne om råd, men om du ikke tror du trenger så ikke bruk unødig penger og tid på det du anser som unødig. Og bruk finn.no =)

Tror fødsel og graviditet sitter sånn i oss at det omtrent er umulig å ikke råde ut fra egne erfaringer. Så her må du luke bort det som ikke passer for deg. Å jeg husker de diskusjonene om lakris og ingefær. Der var det steile fronter i 2017/18. Enten var du dum og dårlig vordende mor eller så var du hysterisk.Ja føler det kommer nye råd. Når jeg var gravid sist var det nytt at man skulle roe ned på lakris og ingefær. Og så ikke rått kjøtt eller kjøtt som ikke er varmebehandlet, så ingen salami, roastbeef, spekemat eller biff som ikke er gjennomstekt. Og så er det jo kjempebra om man får til å trene/røre seg litt for å prøve å holde vondtene unna.
Ikke sant! Jeg er av typen som tenker at Helsenorge/Matportalen ikke ville ha anbefalt å ikke spise disse tingene hvis det ikke hadde noe for seg. Har alltid vært skikkelig regelrytterÅ jeg husker de diskusjonene om lakris og ingefær. Der var det steile fronter i 2017/18. Enten var du dum og dårlig vordende mor eller så var du hysterisk.
Den gang var det ikke offisielle råd enda. Var bare den finske studien på den tiden.Ikke sant! Jeg er av typen som tenker at Helsenorge/Matportalen ikke ville ha anbefalt å ikke spise disse tingene hvis det ikke hadde noe for seg. Har alltid vært skikkelig regelrytter![]()