Mini her ble satt på do fra hun var 5-6 måneder, og frem til hun var ett år bæsjet hun så og si aldri i bleia. Hun sa fra selv, og holdt seg om hun ikke kom på do. Hadde håpet det skulle resultere i tidlig bleieslutt, men ser ut til at det har hatt motsatt virkning. Rundt ettårsalder slet hun litt med hard mage og sluttet å bæsje på do, var en ukes tid hun kun klarte å bæsje i varmt vann i balja, og etter det ville hun ikke på do mer. Må nevne at hun aldri har blitt satt på do mot sin vilje, så vi droppet det med en gang hun ikke viste tegn til å ville det selv lenger. Nå er hun 20 måneder og jeg ønsker å prøve å la henne gå litt på do fremover, evt. bleieslutt om det viser seg at hun er klar. Hun sier fra når hun tisser og bæsjer, men vil IKKE sitte på hverken do eller potte. Potta er helt ny og hun syns det var stas, og pekte og sa tisse, men sitte på den, det nekter hun. Er hun rett og slett ikke moden for dette i det hele tatt, eller er det noen som har noen lure råd på lur som kan få henne interessert i potte/do?
Det er kanskje for tidlig, og jeg kommer IKKE til å presse henne til noe som helst, kan godt hende hun bare ikke er klar. Jeg spør bare om råd og erfaringer.
Det er kanskje for tidlig, og jeg kommer IKKE til å presse henne til noe som helst, kan godt hende hun bare ikke er klar. Jeg spør bare om råd og erfaringer.