Gode råd mot kvalme!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Jeg har vært skikkelig heldig så langt, bare vært kvalm en dag i uke 5 eller noe! Er 8+1 nå og håper det fortsetter :P

Jeg har vært konstant kvalm siden 18. juni (Snart to og en halv uke). Den siste uken har jeg kastet opp hver dag også. Utrolig kjedelig å være så dårlig og ikke fungere, slite med å spise osv. Har prøvd alle triks i boken, men kvalmen er som den er uansett. Gleder meg til det går over! Er 8+1.

Begynte å bli kvalm rundt uke 5. nå er jeg 6+ å kvalmen har trødd til for fullt. håper den går over, innen uke 12 :') men sist graviditet, var jeg sykt kvalm fra ca samme tid som nå og fram til fødsel et par uker før termin. Det er kvalmen jeg har gruet meg til, fikk ikke noe hjelp med det under forrige graviditet, jordmor bare ignorerte det totalt. og derfor har jeg kviet meg for å bli gravd igjen i åresvis, enda jeg har hatt veldig lyst på et til barn.

Kvalm fra uke 6 denne gangen også. 7+6 nå. Er i tillegg mye mer svimmel enn jeg var sist, og sliter litt bare med å komme meg rundt hjemme av og til. Kjett... Satser på det gir seg om en mnd tid.

Jeg sliter også med ekstrem kvalme. Men jeg går til akupunktur som gjør tilværelsen litt lettere. Det tar det verste toppene og kaster nesten ikke opp lengre. Er fremdeles uvel og svimmel og alt dette, men får i meg litt mat og drikke som jeg klarer å beholde. Måtte ha 6-7 behandlinger før det virket og nå går jeg to ganger i uken. Jeg betaler 350 kr pr gang. Dyrt men for meg er det verdt det.

Vært kvalm siden 5+5.. 8+0 (ul 8+2) idag[emoji30]
Mye sliten også..
Skulle ønske mat fristet, men det gjør det ikke [emoji849]

Vært kvalm siden uke 5-6, er 9+0 i dag Noen dager er ganske ok, mens andre er skikkelig ille. Blir som regel verst mot kvelden. Blir verre om jeg er sulten! Må ta kvalmestillende, noe jeg egentlig ikke ønsker - Men legen sier det skal være trygt! Flere som tar kvalmestillende?

Jeg sliter også mye med kvalme! Og jeg tar kvalmestillende, legen sa det gikk fint, har også forhørt meg med jordmor! Min søster tok også kvalmestillende, det gikk fint [emoji5]

Vært kvalm siden uke 5-6, er 9+0 i dag Noen dager er ganske ok, mens andre er skikkelig ille. Blir som regel verst mot kvelden. Blir verre om jeg er sulten! Må ta kvalmestillende, noe jeg egentlig ikke ønsker - Men legen sier det skal være trygt! Flere som tar kvalmestillende?

Syns det er kjempe rart at dere får kvalme stillende. Spyr dere så mye at dere ikke klarer å holde på noe væske eller? Sist jeg var gravid var jeg så sykt kvalm. At jeg har kviet meg for å bli gravid igjen i snart 10år, enda jeg har jatt veldig lyst på et til barn. Å det var ikke snakk om at jeg kunne få kvalmestillende engang. Men de viste kanskje ikke om det var trygt for 10år siden

Jeg sliter også mye med kvalme! Og jeg tar kvalmestillende, legen sa det gikk fint, har også forhørt meg med jordmor! Min søster tok også kvalmestillende, det gikk fint [emoji5]
Har dere vært så kvalm tidligere svangerskap også? Var kvalm fra uke 5 å tol fødsel sist. Så kvalm, at jeg ikke klarte noen ting. Å fikk ingen hjelp. Bodde i finnmark da, så kan være derfoe også, helse tilbudet der er jo sånn 5% av resten av landet..

Jeg sliter med mye kvalme, det er blitt litt bedre siden i går men har brekket meg flere ganger i dag. Har også vondt i magen og føles ut som noe er i halsen min hele tide , veldig ubehagelig..

Back
Topp