Gode råd mot hoste?

Trudee

Glad i forumet
Noen med gode råd mot hoste? Har en gutt på 2 år som har en skikkelig skrallende hoste, men ikke feber eller andre plager, heller ikke nedsatt allmenntilstand. Men han blir såklart ikke tipp topp når han hoster hele natta, stakkar.. Liker ikke bruke hostesaften som er å tilby disse små, så det blir ikke aktuelt.

Noen med gode råd mot hoste? Har en gutt på 2 år som har en skikkelig skrallende hoste, men ikke feber eller andre plager, heller ikke nedsatt allmenntilstand. Men han blir såklart ikke tipp topp når han hoster hele natta, stakkar.. Liker ikke bruke hostesaften som er å tilby disse små, så det blir ikke aktuelt.
Kommer helt an på hva slags hoste det er.. Høres det mer ut som bjeffing kan det være falsk krupp, og da hjelper det å puste inn kald luft eller damp..

Ellers er jenta mi glad i drops, så kanskje noen hostepastiller som passer for barn? Fribol host/hals fungerer kjempefint på meg, den kommer i en barneversjon som jeg har tenkt til å prøve ut på vesla mi neste gang hun blir syk.. Men det kan jo være år og dag til, for den jenta har et utrolig immunforsvar...

Stakkars liten :( Vår gutt hoster også masse for tiden, men han har astma da.. Vi kjører på med litt ekstra medisin, ingenting annet som fungerer når det er astmahoste.

Tusen takk Smile Ja, får kjøpe litt doc eller noe, forferdelig å høre at han har så vondt xsmile18

Tusen takk Smile Ja, får kjøpe litt doc eller noe, forferdelig å høre at han har så vondt xsmile18
Det er det verste for mammahjertet, når de små er syke :(
Min lillegutt har vært masse våken både i natt og i går natt, i morgen skal vi på kontroll til barnelegen, så jeg håper han er bedre til da.

Det er det verste for mammahjertet, når de små er syke :(
Min lillegutt har vært masse våken både i natt og i går natt, i morgen skal vi på kontroll til barnelegen, så jeg håper han er bedre til da.

Ja, det er vondt å høre på.. Men håper det går over snart! Masse god bedring til gutten din å!

Ja, det er vondt å høre på.. Men håper det går over snart! Masse god bedring til gutten din å!

Takk for det =) Får håpe det er kortvarig både her og der :)

iskaldt vann. Vi bruker hostesaft om det er ille.. bedre det enn at de skal ha det vondt. å hoste hele natten er forferdelig =(

iskaldt vann. Vi bruker hostesaft om det er ille.. bedre det enn at de skal ha det vondt. å hoste hele natten er forferdelig =(

Det er bare det at eneste hostesaften vi har fått tilbud om inneholder efedrin, å det skal IKKE mine barn ha i seg.. Vi sliter med å få i han vann på natt da han blir kjempe sint viss vi vekker han for å prøve å gi han. Da raser han til vi slutter å "plage" han.. Men tenkte å kjøpe noen doc drops så kanskje det smører halsen litt, han er veldig hes i tillegg..

Back
Topp