Gode råd mot halsbrann?

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Ja, så var kvalmen i ferd med å stilles i disse dager tror jeg. Hadde ikke før tenkt tanken, så dukket svimmelhet og halsbrann opp for fullt. Jeg vet at gravide ikke kan bruke somac, noe som er synd for den er veldig effektiv på meg. Nå lurte jeg på om det er noen andre der ute som har gode hverdagsråd mot halsbrann, hva man kan unngå å spise og hva som kan stille halsbrannen når den først dukker opp for fullt?

Gavlascon eller hva den heter fungerer veldig bra for meg. Kjøpes reseptfritt på apoteket og kan brukes av gravide. Ellers er det mange som sier at å tygge 4-5 mandler virker, ett glass melk, lovehearts osv.

Eneste som hadde god nok effekt her var Tab. Fra apoteket... Melk og lovehearts funka der og da, men halsbrand kom raskt tilbake :p

Sniker fra januar :p
Natron er eneste som funker her! ;) virker ikke bare der og da, men holder det borte en god stund :) ta en teskje med natron og svelg med masse vann, så skal du se den forsvinner i løpet av bare noen få sekunder :D spurte legen, og ho sa det er helt ufarlig! Nå har jeg aldri halsbrann lenger, og jeg var MEGA plaget..

Skal prøve disse tipsene, her er halsbrann kommet for fullt :-p

Link smaker bedre enn gaviscon hvis du er kvalm! Her hjelper avokado mot halsbrann :) melk, mandler og loveherarts er jo ellers ting som funker for mange :)

Lovehearts og melk hjelper her :)

Har noen funnet link? Apoteket sa de finnes ikke lengre, annet enn som tyggis eller noe, men den skulle ikke brukes av gravide

Back
Topp