Gode råd i svangerskapet

Demi

Flørter med forumet
Hadde det vært fint med en tråd hvor vi kunne legge inn tips om hva som funker for oss på de ulike plagene som har dukket opp og som kommer til å dukke opp i tiden fremover? Kanskje noe av det som funker for meg, kan hjelpe noen andre også?

Mitt tips mot halsbrann om natten: spis en neve mandler, noen Loveharts og drikk et galss melk før du legger deg. Hjelper noe ihvertfall!

Renseprodukter for uren hud: Babor sin Phytoactive serie, funket bra i sist svangerskap for meg. Hvordan få bukt med acne-problemet på rygg/bryst, fant jeg desverre ikke ut av.. Bruker Dermalogica pulver rens på skurebørste nå, i håp om at det skal funke!

Hyperpigmentering: Lite som hjelper mot dette, annet en forebygging! Bruk SPF 50 (!!!) til enhver tid, melasma stimuleres av lys (ikke bare sol). Bruk solbriller og solhatt hele sommeren. Ssesderma har en krem som kan brukes under graviditet, og som KAN hjelpe å forebygge noe. Tester ut nå, så vet ikke om den funker. Dersom man er veldig plaget, kan man trøste seg litt med at der finnes en kur som kan hjelpe når man er ferdig, den er medisinsk, og heter Obagi Nu Derm. Samme produsent har verdens beste solkrem med høy faktor, så kjøp denne om du frykter melasma.

Dette var mine tips/erfaringer, blir spennende å se om andre har noen de vil dele :) Håper det, for kvinner er kvinner nærmest, og sammen er vi sterke :)

God ide! :) mitt tips fungerer om man vil slippe å stå opp om natten for å tisse: drikk minimalt etter kø 18, ta siste toalettur rett før du legger deg. Har funket her ohvertfall :) men drikk masse på dagtid selvfølgelig.

Kjempefin tråd dette ;) Mitt råd mot svangersskaps kvalme: Postafen (reisesyketabletter) jordmor anbefalte dette under første time. Disse tablettene er det som har funket best mot kvalmen hos meg. Tidligre  brukte  jeg skiver av ingefær i kokt vann (la det trekke en stund), men ble så lei av smaken til slutt at jeg ikke orket det mer.... Håper iiiinderlig at kvalmen gir seg etter uke 12, som er vanlig

eiko skrev:
Kjempefin tråd dette ;) Mitt råd mot svangersskaps kvalme: Postafen (reisesyketabletter) jordmor anbefalte dette under første time. Disse tablettene er det som har funket best mot kvalmen hos meg. Tidligre  brukte  jeg skiver av ingefær i kokt vann (la det trekke en stund), men ble så lei av smaken til slutt at jeg ikke orket det mer.... Håper iiiinderlig at kvalmen gir seg etter uke 12, som er vanlig

Jeg må bare si at det står om Postafen i felleskatalogen at de skal kun brukes i graviditet om det er strengt nødvendig - så ikke bare begynn på disse om du er kvalm, klarer med lege på forhånd, det finnes nemlig alternativ - iallefall i første og andre trimester - Afipran. Det er reseptbelagt, og jeg fikk det som alternativ til Postafen av min lege og vet om fler som også har fått dette mot kvalme.

Ingefär kosttilskudd (71,-) og reisesyketabletter hjelper på kvalmen :)

Prostafen kan gi skade på barnet! Hvertfall om du tar det før uke 12, da er de vigtikste orgnene ikke ferdig utviklet.. Fikk jeg beskjed om av min lege!!

Har blitt fortalt at Postafen er godt uttestet, og at det ikke kan gi bivirkninger på foster, både av lege og spesialist på Sørlandets sykehus, så det var rart.. Ekkelt når legene ikke sier det samme!!

Demi skrev:
Har blitt fortalt at Postafen er godt uttestet, og at det ikke kan gi bivirkninger på foster, både av lege og spesialist på Sørlandets sykehus, så det var rart.. Ekkelt når legene ikke sier det samme!!

Jeg og min lege forholder oss til det som står i felleskatalogen, og så får de som ønsker det ta de.
Jeg fikk et alternativ som fungerte noe, og som det står at man kan bruke. Da føler iallefall jeg at jeg ikke gjør noe som kan være potensielt skadelig.

trudde det var kvinner er kvinner værst jeg... men flott å dele litt tips i svangerskapet da. selv har jeg ingen tips da jeg ikke har noen plager.. enda... :)

Beste rådet er vel å lytt til kroppen din:)  Du har et barn du skal ta deg av etter graviditeten, og det blir vanskelig hvis man skal slite seg ut på forhånd:) Så lytt til kroppen:)

Har vært så "heldig" å få bekkenløsning, bare 3 mnd på vei. Ble henvist til vanntrening med fysioterapeut. Vært et par ganger nå og anbefales veldig. Var litt ubehag i begynnelsen men når kroppen ble varm avtok smertene. Og det føltes utrolig godt etterpå, god trening var det også! Har hørt at det kanskje ikke hjelper når man er lengre på vei men jeg syns hvertfall nå at det er et godt alternativ til mine plager sånn som det er nå.

Back
Topp