Gode råd for slitt hår

*Håpefull*

Glad i forumet
Jeg hadde blonde striper i mitt svarte hår, hadde det noen år. Så ville jeg tilbake til min naturlige loock og kjøpte mørk brun hårfarge for å farge hjemme. Det endte med at store deler av håret mitt bak ikke ble like mørkt overalt, men litt lysebrun..Det ser ganske rart og ufint ut...Tenker at jeg bør kjøpe en farge til bare for å få gjevnet fargen ut sånn at hele håret blir lik farge. Men, det kommer jo til å slite så utrolig mye på håret...Det er jo bare 3 uker siden nesten at jeg farget det og har gått sånn halveis på håret nå disse tre ukene men nå orker jeg ikke å gå sånn mer, syns det er flaut og føler alle legger merke til det....:woot::laughing002

Har dere noen erfaringer/gode tips til hva jeg bør gjøre for å gjøre dette mest mulig skånsomt for håret men som ikke koster altfor masse? :) Bruker å kure håret men føler ikke nødvendigvis at det hjelper..det samme for shampoo fra frisøren, syns ikke alltid at det funker bra... Og som nevnt: vil helst ikke bruke foooor mye penger :D Hva funker best på ditt hår? :)
 
Jeg bruker denne :)
Begynte å bruke den etter x antall bleikinger og farginger med rødt, håret mitt knakk omtrent du bare så på det. Etter noen runder med denne mente t.o.m søstern min som er frisør at håret var tilnærmet friskt :happy:
 

Vedlegg

  • 3a263933-7990-4511-bad4-c4cfafd65004.jpg
    3a263933-7990-4511-bad4-c4cfafd65004.jpg
    14,6 KB · Visninger: 35
Jeg bruker semipermanent hårfarge.
Det pleier håret istedet for å bryte det ned.
Bruker hårkurer og slikt.
Og risvann ;) (google rice water for hair)
 
Først og fremst, dette vil du ikke høre.
Men gå til frisøren . Det koster, men ikke mer enn tre nye farger og så tur til frisøren.

For tørt hår, Kerastase Resistance shampo og balsam og kerastase nutrive leave in kur og maroccanoil olje.
 
Først og fremst, dette vil du ikke høre.
Men gå til frisøren . Det koster, men ikke mer enn tre nye farger og så tur til frisøren.

For tørt hår, Kerastase Resistance shampo og balsam og kerastase nutrive leave in kur og maroccanoil olje.
Helt enig. Frisørene har peiling, og er absolutt de som kan få best resultat når man først har gjort feil hjemme. Veldig dumt hvis man ender opp med hår som brekker, splitter seg eller detter av...:wideyed:

Selv bruker jeg Olaplex hårkur, og er fornøyd med den :) Ville kjørt på med balsam hver gang du vasker håret, og kure det godt flere ganger i uken. Ellers ikke vaske det så ofte (ikke mer enn annenhver dag), og være veldig varsom med varme (i så fall alltid bruke beskyttelse). Men ingenting av dette hjelper mot fargen, da...:rolleyes:
 
Frisør er veldig dyrt, men resultatet blir mye bedre, så det er verdt pengene mener jeg. Jeg ville dratt til en frisør og ordnet fargen, også gått for noen av forslagene til hårprodukter som er nevnt over her. Da blir det ikke så dyrt.
 
Jeg ville kjøpt en ikke permanent farge, det sliter minimalt på håret. Bruker Loreal excellence creme(mener jeg den heter, kanskje jeg husker feil). Det skyldes ut etter 8-12 uker, men den sitter fast i mitt hår. Hadde helt blond hår og farget det brunt. Endelig er håret mitt er glatt :)
 
Joicko K pak deep penetreting hair mask eller noe i den duren er genial... ellers vil jeg tatt turen til frisøren. Å prøve og feile hjemme kan fort bli dyrere enn frisøren
 
Jeg er litt sånn "klipp det av. Det vokser ut igjen"
Barberte av meg alt håret en gang fordi det var ødelagt av farging. Vokste jo ut igjen..
 
Frisør. Ja det er dyrere. Men å stripe håret mitt koster like mye som om jeg skulle gjort det hjemme 3 ganger. Hjemmefarge ødelegger også håret fortere enn frisør farge. Jeg hadde omvendt farging og gikk da til frisøren, ble pent med en gang. Prøvd hjemme før og endte opp dobbelt så dyrt enn når jeg dro til frisøren med en gang.
 
Takk skal dere har for mange og gode tips! :) Klippet håret mitt før jeg farga det så det er ikke så lenge siden det er klippet. Jeg kjøpte meg en sånn hårkur fra Joico, til nå har den vært utrolig god :D Tenker å bruke det noen ganger for å styrke håret før jeg farger over håret igjen :) Jeg brukte joico-serien en gang tidligere, var ikke så fornøyd den gang men nå ser det ut til å ha god effekt :D
 
Back
Topp