Gode råd for halsbrann??

Nomade

Betatt av forumet
Å, kjære tid.. For noen uker siden hadde jeg flere episoder med det jeg trodde var halsbrann, men det var jo tydeligvis INGENTING iforhold til ekte halsbrann! Tror jeg holder på å gå på veggen.. Har kuttet ut kaffe, appelsinjuice, paprika, osv., og det er blitt bedre, men noen dager(som idag!) er det fortsatt skikkelig ille, føles ut som jeg har en fakkel i halsen.. 

Noen som har noen gode råd for ei som begynner å bli desperat?:)

Har du prøvd Graviscon (tror d skrives slik)? Funker som bare det på meg værtfall, halsbrannen forsvinner bare minutter etterpå, og man kan ta det flere ganger om dagen :-) 

Har du prøvd Graviscon (tror d skrives slik)? Funker som bare det på meg værtfall, halsbrannen forsvinner bare minutter etterpå, og man kan ta det flere ganger om dagen :-) 

Gaviscon i flytende form er det eneste jeg synes hjelper. Ta det rett etter mat eller med en gang du kjenner hals brannen kommer. Lovehearts er godt, men det fungerer ikke på meg ;-)

tror melk skal hjelpe å?

krisak skrev:

Er det det som er tyggetabletter? Isåfall har jeg prøvd de, uten særlig effekt.. Eller er det en annen type? Håper det, for vil veldig gjerne finne noe som funker!:) Selges de på apotek?

ida_marie skrev:
lovehearts! :-) her hjalp det å kutte ut sukker.... Og drikke masse masse vann...

Blææ, jeg takler desverre ikke Lovehearts:P Vann drikker jeg faktisk i massevis, er vel verre med sukkeret;) er nok noen innskrenkninger jeg kan prøve meg på der! 

Link og Novaluzid er det som funker på meg, da Gaviscon ikke har noe særlig effekt. Lovehearts fungerer i rundt 30 min, så kommer halsbrannen tilbake.

Takk for mange gode tips, men verken melk eller lovehearts fungerer på meg desverre!:( Mandler har jeg ikke prøvd.. Hvis ikke får jeg ta meg en tur på apoteket imorgen og kjøpe Gaviscon og Link:) Ellers har jeg funnet ut at det lindrer veldig mye å bygge opp under hodet med ammepute og masse puter når jeg skal sove, dersom det er flere som sliter med samme problemet, som det er ganske stor mulighet for at det er ;)

Kutte ut tomater og tomatsauser etc hjalp her... Også knasker jeg isbiter...

Jeg drikker massevis av skummet kulturmelk. Tar en kopp for jeg legger meg, og er oppe hver natt fra ca kl 3,4 av pga vondt bekken og noen ganger halsbrann, og drikker det igjen da.
Så drikker jeg det ofte sammen med frokost eller når vi spiser litt tungt middag.
Hos meg hjelper det og jeg liker det i tilegg.
Men liker du det ikke kan du prøve biola for eks.
Det er de syrene som binder sammen halsbrannsyrene for en korter periode.
Verdt å prøve!

Den flytende gavisconen funker på meg(IKKE tyggetablettene)..Den smaker dritt, men det er det som funker;) hehe..
 Ellers fikk jeg beskjed av jordmor om at melk ikke skal taes p.g.a noe med at det var så mye fett o.l i det så det lindrer bare litt før det blir verre igjen(???).. Aldri hørt noe om, men melk hjelper ikke meg uansett:P Også sies det jo så mye rart..:P

Håper du finner noe som hjelper for deg! :)

Jeg anbefaler link eller novaluzid(usikker på kordan d skrives) d funker med en gang det svelges..

Skulle prøve Gaviscon tyggetabeletter men det er det verste jeg har smakt.. trudde det var brusetabletter før de bynnte å skumme når de kom i munnen.. jo mer di tygges jo mer skum blir det.. fisjh..

Du må visst holde deg unna sjokolade også... Men jeg syns yoghurt hjelper!

Back
Topp