Gode råd for å sove godt igjen om natta??

TralleTonetroll1

Blir kjent med forumet
Lille snuppa på nå 8,5 mnd. har sovet godt om natta siden fødselen, ikke ammet om natta eller fått flaske når amminga var over.
Men nå for et par uker siden begynte hun å våkne om natta, omtrent til faste tider, sånn 02:30. Styrer mye i senga si (ligger på eget rom),med bamsen og sutta, flirer og synger. Og slik holder hun på i opp til 2 timer.
Har fått opp helt lystett rullegardin (da vi bor i Nord Norge er det jo sol på natta), så det er ikke det heller..
Prøver å gå inn og gi sutta og legge dyna på henne og så gå uten å si noe, men det nytter ikke. Noen som har opplevd det samme,og hva gjør jeg?
Hun får fast føde, helsesøster mener mengden mat hun får skal holde hele natta, så hun tror ikke det er sult som vekker henne.
Holder på å bli småsprø her..Noen med gode råd??

Har det sånn med min gutt og i perioder :-) Vi bor også i nord-norge, skaffet helt lystett gardin og dte ble bedre noen dager, men så begynte han å våkne igjen rundt kl 4. Er periodevis, noen ganger sover han hele natten gjennom mens andre netter må vi inn flere ganger å gi han smokken flere ganger og av og til ty til melk. Men han kan ligge å rope å le høyt i opp til en time før han finner søvnen igjen, eller bli skikkelig sint fordi vi ikke står opp med han. Er slitsomt, men nå har han fått 8 tenner, så tenker at det kan jo også plage han litt. Håper på at det går over etterhvert :-)

Hjelper litt å vite at jeg ikke er den eneste;)
Måtte bare gi meg og gi henne flaska i natt, ble stille med en gang og hun sovnet når hun var ferdig med flaska.
Hadde ikke lyst å "lage enda en uvane", men hva gjør man ikke for søvn!;)
Siden pappaen jobber borte 1 mnd. så orket jeg ikke mer kamp:)

Hun har bare 1 tann, den fikk hun forresten når hun var 12 dager, hehe, så det kan jo selvfølgelig være tenner også.. Prøvde å smøre på dentinox, men hun lå like lenge våken og holdt sirkus med bamsen..

Her har hun sovet natta gjennom siden hun var 2 1/2 mndr til hun ble 6 mndr. Da måtte det til ei flaske på nattanog hun sovnet med en gang igjen. I tillegg er det litt styr og legge henne. Hun hadde den fjerde barnesykdommen da hun var 7 1/2 mnd og da drakk hun kun melk. Tok litt tid før hun spiste som før igjen, og nå spiser hun masse og sover natta igjen. Har ventet på tenner her å, men de kommer ikke enda iværtfall. Så jeg ga henne flaske siden hun slukte den da hun våknet, og levde i håpet om at det gikk seg til igjen og det gjorde det.

Du er ikke den eneste. Her våkner lillemann i gjennomsnitt tre ganger hver natt. To av de pleier det som regel å holde og gi han smokken, den siste gangen, sånn i 5 tiden får han en flaske og roer seg greit igjen. Dette har han holdt på med en stund. ANER virkelig ikke hva annet jeg kan gjøre for å få han til å sove hele natta, så jeg har slått meg til ro med at sånn er det hos oss. Blir selvfølgelig kjempeslitsomt når jeg begynner å jobbe i august, men men. Sove kan jeg j\vel gjøre senere i livet ;)

Hei.

Vi har hatt det sånn i 2 mnd nå (lillegutt er 9 mnd i dag). Vi undersøkte dette fordi han våknet til nøyaktig samme tider om natten, lys våken, 2-3 ganger pr natt. Rundt 7-8 mnd alder starter de å drømme en del, det hender vår plutselig hylskreik midt på natta og var helt fra seg. Det er også mye intrykk for hver uke som går, og nå har motorikken utviklet seg såpass mye at dette gjør at babyer rører mye på seg om natten og våkner av dette. Senest i går satt jeg ved siden av senga hans i 45 minutter for at han skulle sovne. Samme om natten. Jeg nekter å ta han opp fra egen seng med en gang, og tålmodigheten har absolutt blitt bedre ;) Det har vært en periode på halv annen uke nå hvor vi har tatt han inn til senga vår etter kl 2 fordi vi er utslitte (men tar dagers pause så det ikke føles som vane for han og vi får et avbrekk!), og jeg telte 8 ganger hvor han snudde seg alle retninger, men han sov og vi sov bedre enn ellers. Så motorikken har nok noe av skylden for at disse små får sånn våkne-mange-ganger-om-natta-perioder. Vi er bokstavelig talt utslitte om dagen! :-O  Godt at det er flere som har det som oss! :-)

Jenta mi begynte å sove godt og igjennom natten når hun var over 2,5år. Jeg har ingen forhåpninger men gleder meg over de gode nettene vi har :P

Back
Topp