Gode råd før fødsel?

CSS

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Jeg har termin med nr. 2 25. september. Første svangerskap hadde sine utfordringer, men jeg var i knallform og trente 2-3 ganger i uka inkludert en Zumba-time dagen før termin, for å si noe om nivået. Det var litt komplikasjoner under fødselen, med jeg håndterte riene supert og utdrivingsfasen var en lek: tok ca fem min og to pressrier. Denne gangen har jeg vært totalt utmattet siden positiv graviditetstest. Gjort totalt 20 min yoga (ble svimmel og måtte bryte) og gått noen korte turer, det er alt. Og nå begynner jeg å stresse litt: Er jeg fysisk klar for å føde? Kommer denne fødselen til å bli tøffere fordi jeg er svakere? Og er det noe jeg kan gjøre nå for å øke styrken i riktige muskler og/eller utholdenheten litt uten å slite meg ut?
 
Tror ikke du trenger å stresse:) Jeg var veldig overvektig og i svært dårlig form da jeg fødte nr.1. Det er den letteste fødselen jeg har hatt... Sist fødsel var jeg 40kg lettere og veltrent.. ingen fordel det...
 
Jeg har termin med nr. 2 25. september. Første svangerskap hadde sine utfordringer, men jeg var i knallform og trente 2-3 ganger i uka inkludert en Zumba-time dagen før termin, for å si noe om nivået. Det var litt komplikasjoner under fødselen, med jeg håndterte riene supert og utdrivingsfasen var en lek: tok ca fem min og to pressrier. Denne gangen har jeg vært totalt utmattet siden positiv graviditetstest. Gjort totalt 20 min yoga (ble svimmel og måtte bryte) og gått noen korte turer, det er alt. Og nå begynner jeg å stresse litt: Er jeg fysisk klar for å føde? Kommer denne fødselen til å bli tøffere fordi jeg er svakere? Og er det noe jeg kan gjøre nå for å øke styrken i riktige muskler og/eller utholdenheten litt uten å slite meg ut?

Det fine med det hele er at det er livmor som gjør det meste av jobben. Jeg har slitt i alle 3 svangerskap med utmattelse osv men 2 av 3 fødsler har gått utmerket. Venter på nr 3 nå :shy:
 
Det fine med det hele er at det er livmor som gjør det meste av jobben. Jeg har slitt i alle 3 svangerskap med utmattelse osv men 2 av 3 fødsler har gått utmerket. Venter på nr 3 nå :shy:
Det er jo veldig sant! Og DEN trener for harde livet :p Håper du får en ny utmerket fødsel!
 
Det er utrolig hvor sterk man kan bli når adrenalinet kicker inn. Tren det du orker og la vær når du ikke føler for det :)
 
Sniker.

Jeg lå på sofaen så og si hele første svangerskap, fødselen gikk som en drøm forde :rolleyes:
 
Sniker :)

Har vært veldig overvektig begge gangene og har klart fødslene helt fint :angelic: personlig har jeg ikke skjønt dette med at en fødsel er som et maraton og at det gjelder å være i god form osv. Det er et smertehelvete ja, men det er det vel enten man er tjukk eller tynn :bored: det viktigste for meg har vært psyken. Men ingen fødsler er like og med en stjernekikker med nr 2 kjente jeg litt på panikken om å ikke få det til. Men igjen - det hadde ikke noe med vekta eller formen å gjøre :)
 
Jeg har termin med nr. 2 25. september. Første svangerskap hadde sine utfordringer, men jeg var i knallform og trente 2-3 ganger i uka inkludert en Zumba-time dagen før termin, for å si noe om nivået. Det var litt komplikasjoner under fødselen, med jeg håndterte riene supert og utdrivingsfasen var en lek: tok ca fem min og to pressrier. Denne gangen har jeg vært totalt utmattet siden positiv graviditetstest. Gjort totalt 20 min yoga (ble svimmel og måtte bryte) og gått noen korte turer, det er alt. Og nå begynner jeg å stresse litt: Er jeg fysisk klar for å føde? Kommer denne fødselen til å bli tøffere fordi jeg er svakere? Og er det noe jeg kan gjøre nå for å øke styrken i riktige muskler og/eller utholdenheten litt uten å slite meg ut?

Jeg var i god form i svangerskap nummer 1, gikk mye på fjellet og jogget fram til 7 sv.s.måned. Hadde siste fjelltur 1.5 mnd før fødsel, da protesterte bekkenet og jeg gikk over til langturer i lite kupert terreng. Fødselen hadde noen komplikasjoner, pga igangsettelse og stress hos gutten min men som med deg gikk utdrivning og pressing superraskt.

Nå i sv.s 2 har jeg vært helt elendig mye av tiden. Med to hunder som har krevd sitt kom vi oss aldri overnpå heller, og først etter at jeg satt de vekk nå for en tre- fire uker siden har jeg kunne bidra mer hjemme.
Det eneset jeg trener er bekken muskulatur i regi av fysioterapaut :p
 
Back
Topp