Gode råd ang. sure oppstøt om natten?

Lykketroll<3

Betatt av forumet
Nattesøvnen er helt ødelagt for tiden! :inpain:

Får ikke sove pga. skikkelig halsbrann og sure oppstøt. Gulper som bare det, at det er ekkelt! Brukte først Novaluzid i starten som hjalp bra, men så plutselig hadde det ikke særlig effekt lenger. Var da jeg gikk over til å prøve Gaviscon tyggetabletter, men det hjalp over hodet ikke. Syns nesten det ble bare verre da jeg ¨gulpet¨ enda mer av det. Så dette har jeg så å si gitt opp.

Har også prøvd å gjøre endringer i kostholdet. Spiser ikke senere enn kl. 19 på kvelden, og jeg unngår store måltider. Spiser heller lite og ofte på dagtid. Unngår også sterk og fet mat, og kaffe drikker jeg ikke i det hele tatt.

Om natten ligger jeg med hodet ganske høyt hevet. Hender jeg til og med er i sittende stilling når jeg legger meg. Selv også det hjelper lite.

Så hvilke andre gode tips har dere? Ønsker å kunne sove tilnærmet en hel natt igjen. Har vært mange netter med få timer søvn i det siste. :sorry:

Be om resept på omeprazol! Det fjerner halsbrann helt og er helt trygt i graviditeten.

(Jeg har ingen effekt av de reseptfrie tingene heller)

Flytende Gaviscon. Jeg må ofte ta flere ganger før det gir seg. De tyggetablettene hjelper ikke på noe.

Jeg virkelig hater den flytende. Har kastet opp hver gang jeg har prøvd, for jeg klarer ikke konsistensen. Har vurdert å prøve tyggetablettene, men har fått med meg at heller ikke de er noe særlig.

Har dessverre ingen særlig gode tips. Ligger stadig våken med halsbrann og sure oppstøt selv. Men, selv om jeg var meget skeptisk, så prøvde jeg faktisk love hearts i desperasjonens øyeblikk. Til min store overraskelse så funka det faktisk litt. Effekten varer ikke lenge, men det funker bra nok til at jeg ikke flyr på veggen stort sett.

Hvordan er den flytende kontra tyggetablettene? Tenker da på smaken helst .. klarer ikke å få i meg hva som helst! :eek:
Den smaker ikke godt, men blir vant til den etterhvert. Har drukket flere flasker allerede i dette svsngerskapet. Kun flytende som fungerer ihvertfall. :)

Jeg virkelig hater den flytende. Har kastet opp hver gang jeg har prøvd, for jeg klarer ikke konsistensen. Har vurdert å prøve tyggetablettene, men har fått med meg at heller ikke de er noe særlig.

Har dessverre ingen særlig gode tips. Ligger stadig våken med halsbrann og sure oppstøt selv. Men, selv om jeg var meget skeptisk, så prøvde jeg faktisk love hearts i desperasjonens øyeblikk. Til min store overraskelse så funka det faktisk litt. Effekten varer ikke lenge, men det funker bra nok til at jeg ikke flyr på veggen stort sett.

Ja Lovehearts er det eneste som faktisk fungerer akkurat nå! Men ikke så lang effekt, som du sier. Men godt nok til å ¨overleve¨ natten. :rolleyes:

Jeg sleit skikkelig med sure oppstøt og våknet om natten pga dette. Tok gaviscon men det hjalp bare akkurat i det jeg lå meg også våknet jeg etter 3-4 timer og måtte kaste opp. Det som hjalp meg tror jeg var kosten, merket at det var tomat og tomatbaserte produkter som kom i retur, bare litt ketchup skapte store problemer for meg. Taco og lignende litt "spicy" ting var også et problem. Kanskje det er noe i kosten din du reagere på?

Jeg har fortsatt sure oppstøt men ikke på langt nær samme nivå og nå fungerer gaviscon helt utmerket.

Gaviscon mikstur hjelper her! Smaken er ikke god, men er verdt det. Om man har et glass biola ved siden av eller blander med går det fint.

Back
Topp