GODE RÅD???????????

theagullet

Andre møte med forumet
Hei..
Lurer på om det er noen mammer der ute som kan hjelpe meg med noen gode råd..Spessielt dere som har barn som får mme.
Lurer veldig på hvordan dagsrutiner dere har, og hva dere har gjort for å få disse.Hvor ofte spiser bebine deres???vekker dere(på dagen)for å gi mat???og hvis de har lange perioder våkne-,hvordan vet dere når bebis er sulten igjen...Synes dette er vanskelig jeg,mulig jeg er håpløs, men jenta mi lager lixom ikke noe spessielle tegn på at hun er sulten lenger..før var det sutting på hender og søking med munn, men ikke nå lenger så da blir det til at jeg gir henne ca hver 3.time...
Men det jeg også synes er vanskelig da ,er hva jeg skal gjøre når det nermer seg natt..For at hun skal ha 6 måltider må hun være våken til ca 23,23.30 og etter det kan det ta alt fra en halvtime til 3 timer før hun sovner....er det noen som har noen tips til meg så hadde jeg blitt overlykkelig.....
(uff denne ble lang, så håper noen gidder å lese den:)

hei,bare forts å gi hver 3time,også gir du lutt ekstra før hu skal legge seg.vi gir 150ml om morningen,ca.8tida,så kan det gå opp til 4-4,5timer før han skal ha igjen,da får han 100ml hver tredje time.så like før han sovner gir 150ml igjen ca.22.han sover fulle netter nå:)..lykke til,du finner garantert ut av det:)..

jeg gir mme og her får han mat hver 3 time, døgnet rundt... at vi fikk slik rutine var ikke noe jeg lagde selv, de bare ble slik etter en stund....

hvor mye gir du snuppa di i gangen?? og hvor gammel er hun??? jeg gir til david ikke vil ha mer.. raper han veeldig godt, han får mye luft av mme...

jeg tror en del avhenger av hvor mye hun får i seg på et måltid...
er du veldig usikker på om hun er sulten så må du bare prøve å stryke henne lett ved munnen for å se om hun snur seg og søker...

hmm....

åhhh...så flott å få noen andre erfaringer..jenta mi er født 1 mars..hun spiser alt fra 70 til 120-130 om gangen (fyller alltid 170 i flaska:)..så altså ikke så veldig mye...men hun har lagt på seg sånn ok hele veien...ca 100-150 hver uke.gått opp fra 3967 til 4700ca...det so er mest styr er å gi henne mer mat etter hun har rapet...virker kixom som hun er ferdig etter første rap uansett om hun har spist 40 eller 100...
Skulle veldig gjerne komme inn i en rutine hvor vi kan begynne legging før 23,men nå sover hun iallefall 6-8 timer hvis vi gir henne mat sånn i 23 tiden.Det som er kjipt hvis vi begynner siste mat og legging før, vil hun antagelig våkne i 3-4 tiden, og da er det plent umulig å legge henne igjen...Nå skal det sies at det er rimelig vanskelig å få henne til å sove generelt...har hitill kun sovnet selv ca 5 ganger....

Når jeg først er i gang kan jeg jo oxo spørre om det er noen som er har erfaringer med mme merker?mini har så veldig mye luft i magen...lurer på om det kan være mme`n.-bruker nan...., og bruker dr brown flasker...

takk for alle svar igjen...flott med råd og tips:) 

Hei theagullet
Jeg synes du skal snakke med helsesøster om dette i morgen. Eller kanskje har du gjort det allerede? Hvis jeg forstår deg rett har datteren din lagt på seg 700 gram siden 1. mars - altså 10 uker - og det høres veldig lite ut. Når hun nå ikke gir beskjed om at hun er sulten, og så vidt jeg forstår ikke er så aktiv ellers, ville jeg ha rådført meg med helsesøster.
Jeg gir ikke mme selv, men jeg har litt erfaring med å bekymre meg for vektøkning. Beskjeden jeg fikk, var at den bør ligge på mellom 150 og 200 gram i uka.
Uansett, lykke til med matinga!

oooooops...skrive feil..hun veide 2967 når hun ble født...helsestasjon og barnelege har hele tiden vært veldig fornøyd md vøkningen...men det er så synd at det er så mye styr rundt matinga...virker lixom ikke som hun koser seg og det er jo litt trist..men på den andre siden virker hun stort sett fornøyd etter mat...8utnom ved leggestell...da er det myyyyye skrik..

vi bruker collet,robin fikk mye luft i magen av hipp!!men jeg bruker maltekstrakt i første flaska han får om morningen..slik at han får gjort litt popo..;)..de skal bæsje ihvertfall en gang om dagen når de får mme.vet ikke om du visste det da..:)?

her bruker jeg nan1..hun slet veldigmed luftsmerter enperiode og bæsjet bare annen hver dag..så begynte jeg med malt i og nå er d jo bæsjebleie på hver bleieskift...heh..
hun spiser ca 160 ml 5-6 ganger om dagen...hun sier selv ifra når hun er sultenog har aldri våknet henne for å gi henne mat...hun sover ca 8-9 timer omnatta uteb mat..hender av og til at hun våkner en gang i mellom..

har du prøvd å gi henne mat uten å rape henne før kanskje etter at hun har spist ferdig??
leste et sted at det kan være lurt å g babyene en liten tår etter at man har gjort seg ferdig med stellet..
altså at du gir henne først mat,lar henne rape godt, steller henne, koser litt etc.. også da kan du prøve å gi henne litt mer mat.. ofte de vil ha litt etter rap og gulp igjen... men så klart, viser hun tegn på at hun ikke vil ha så ikke tving henne.

david også er urolig om nettene... d kan ta sin tid før han sovner igjen..
med oss så kan grunnen skyldes at jeg ikke kan bare gi han puppen med en gang han våkner, her har vi en termos med varmt vann stående, flaske og pulver.... selv om d går kjappere enn å koke nytt vann da så tar det si tid å få flaska til å bli riktig temperatur, da r d lett at han blir veldig våken, og så er d i gang[:)][&:] 

misunner de som har varm god melk "ferdig" til bebisene når de våkner om natta..
er litt styr med det flaskegreiene[&:] 

Back
Topp