Gode produkter til barn ? trenger sårt litt hjelp.

Heffa og Go`ungen

Forelsket i forumet
jeg trenger hjelp.

sebastian har utslett på hele magen ryggen og nupper i rumpa.

har dere gode produktforslag til meg ?
våtservietter ? kremer ? oljer ? hva som helst.

jeg var hos legen med sebbe igår pga utslett, men ikke stort annet de gjør enn å skrive ut kortison.
jeg lurer på om sebbe ikke tåler grønt eple...han er en fruktelsker og fik grønt eple i helgen.
han har bare spist gule før. plutselig ble han prikkegutt.

vi fikk et nr å ringe, så jeg skal gjøre det for tester.

ORIGINAL: *Fru H*

Kan godt være eple da, vet om flere som ikke tåler det så godt, men de klør i halsen, får ikke utslett..

Mja, hva med atopisk eksem? Starter ikke det slik? Og det vet jeg man kan få pga citrus (noen reagerer på alt, andre bare på noe).

Ville søkt det opp for å se..

Eller om det faktisk kan være pga klær, f.eks om han er veldig tett kledd ute i bhg.
Nye vaskemidler?

Forresten så har jeg stort sett holdt meg til disse kremene:
-aloe vera
-unguentum merc (fet fuktighetskrem fra apoteket)
-inotyol

ORIGINAL: plysj

ORIGINAL: *Fru H*

Kan godt være eple da, vet om flere som ikke tåler det så godt, men de klør i halsen, får ikke utslett..

Mja, hva med atopisk eksem? Starter ikke det slik? Og det vet jeg man kan få pga citrus (noen reagerer på alt, andre bare på noe).

Ville søkt det opp for å se..

Eller om det faktisk kan være pga klær, f.eks om han er veldig tett kledd ute i bhg.
Nye vaskemidler?

legen snakket om at det kunne se ut som eksem.
sebastian har alltid hatt utslett, men det virker som det kommer mer med kulda.
+ at jeg får en følelse på grønt eple hvertfall.

nei, vaskemidler er det samme.
har prøvd forskjellig for å se, men ingen forskjeller.

det er nok en grunn til at sebbe har sutret mye opp gjennom.
jeg håper å finne det ut snart.

Oliver har også litt utslett på ryggen og magen og det har blitt værre nå som det ble kaldt.  Han reagerte på melk da han var baby, så jeg lurer på om det fortsatt er det + kanskje noe mer også, for det virker nesten litt atopisk og jeg ser at han klør litt på det av og til. Har mistanke om noe frukt eller grønsaker.
Prøvde å kutte ut ull, men ble ikke bedre av det. Men sol og strand hjalp veldig i sommer - da gikk alt bort. Men sannelig ikke lett dette med utslett nei...
Har ikke funnet vidunder kremen enda.

Back
Topp