Gode park-, vinter- og regndresser?

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Pumpkin Bumps 2025
♡Novemberhjerter 2025♡
Vi har fått barnehageplass til høsten og plutselig føler jeg et behov for å begynne å samle barnehageutstyr :rolleyes: I hvertfall holder jeg øynene åpne for gode tilbud i sesongskifte, men her er jeg helt fersk og aner ikke hva som er gode dresser så jeg tar gjerne i mot gode tips og erfaringer. Hva er det som absolutt bør være med? Gode merker? noen å styre unna? Lille starter i oktober når hun er rett under ett år.

Vi er veldig fornøyde med Nameit softshell dress og Reima. Det fine med Nameit sine dresser er at de er foret inni.
Bruker også Nameit vinterdress på 4.året og er super fornøyd :)

Min erfaring er at passformen på dressene er forskjellig så en dress som passer et barn ikke nødvendighvis passer et annet like godt. Når det er sagt er vi mest fornøyd med reima og didriksson.

Fornøyd med flere her, men feks wheat og reima parkdress. Og reima vinterdress! Eit tips er å ikkje ha regnklær til så små spesielt, men heller ha to vanntette dresser. Når de startar i okt, kan de feks ha ein parkdress og ein vinterdress. Støvler til så små liker eg ikkje heller, betre for dei å gå med vanntette vintersko feks:)

Forskjellige merker har forskjellig passform, så etter min erfaring må man prøve seg frem lott for å finne den man liker best.
Vi bruker nesten bare Bergans nå, både vinter og vår.
Ellers er Reima, Wheat, Mini A Ture, Pop merker vi er godt fornøyd med.
Enige ang støvler over. Greit å ha, men ville brukt høye Goretex sko med mindre det plasker ned.

Til vår frøken har vi hatt reima vinterdress og er veldig fornøyd med passform og kvaliteten. Av parkdress har vi hatt reflex, den satt dårlig på frøkna, en softshell fra nameit, den er myk og behagelig, men ikke veldig vanntett. Mest fornøyd har jeg vært med passform og kvalitet på wheat sin parkdress, den er myk så det er enkelt å bevege seg, har god klaffelukking i halsen og er vanntett uten å være klam.

Polarn o Pyret synes jeg er mye bedre enn de andre merkene vi har prøvd. Klærne holder seg kjempegodt, og synes nesten ikke at de er brukt etter en sesong! I motsetning til Reima som blir utslitt...

Name It sine softshelldresser er supre. Vinterdresser fra Reima og Bergans og skall jakker/bukser fra Bergans har jeg gode erfaringer med. Regntøy fra reflex kan jeg anbefale. :)

Da prøver vi oss på en reima vinterdress vi fant til halv pris. Håper inderlig 86 passer til vinteren :D

Ville prøvd de forskjellige dressene på barnet, reima var håpløs til vårt barn både i passform og kvalitet

Vi kjøper alltid dressene off season, så vinterdressene blir kjøpt på våren, og parkdressene på vinteren. Slipper unna billigere da.
Har brukt dresser fra Vill og Reima.

Back
Topp