Gode ord til en sliten mamma

Totti

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Synes denne var så fin, så ville dele :Heartred

“Kan du klare – midt i trettheten – å øve deg på å nyte natten med barnet ditt. Nyte følelsen av at dere to utgjør en liten øy midt i menneskeheten. Den varme, urolige lille kroppen som er så intenst levende. Nattestillheten når barnet omsider roer seg. Freden når dere begge gradvis glir inn i søvnen.

Aldri noensinne vil du være så ettertraktet, så totalt elsket, så absolutt nødvendig for noen.Det kommer netter senere i livet, da du vil savne nærheten sårt. Når store barn vrir seg utålmodig bort fra din kjærtegnende hånd og ikke lenger vil ha godnattkos. Når tenåringen er ute om natten og du er fra deg av engstelse. Når redet er tomt for barn og du plutselig kjenner at egentlig gikk de alt for fort, gullårene. Så jobb litt med deg selv nå. Kjenn at nattestundene med barnet ditt også er gode – hvis du klarer…”

Gro Nylander
 
Fin? Den er jo supertrist :sorry: gruer meg til hun blir stor, det er så fint å se på henne sove, lader den lille kroppen sin og hodet sitt til ny dag med inntrykk. Jeg har et barn som sover godt på natten og skjønner at teksten kanskje retter seg mer mot de med litt vanskeligere netter.. men jeg gruer meg til dette forsvinner.
 
Fin? Den er jo supertrist :sorry: gruer meg til hun blir stor, det er så fint å se på henne sove, lader den lille kroppen sin og hodet sitt til ny dag med inntrykk. Jeg har et barn som sover godt på natten og skjønner at teksten kanskje retter seg mer mot de med litt vanskeligere netter.. men jeg gruer meg til dette forsvinner.
Fin og trist på samme tid :Heartred
Gruer meg selv, denne teksten fikk meg til å innse enda mer at det er viktig å nyte denne tiden, selv de nettene som er vanskelig :Heartred
Min sover også godt nå, men de første 2 mnd var tøffe med lite søvn og mannen var mye borte på jobb. Men kan ikke se seg mett på disse små nei :Heartred
 
Back
Topp