Gode nyheter hos jordmor i går :)

Nanakorobi Yaoki

Forumet er livet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Ville skrive i går, men har vært kastet ut av forumet pga tekniske problemer i ett døgn nå.

Men uansett så var jeg hos jordmor i går og hun kjente etter og prøvde å finne ut hvordan baby lå. Og hun var ikke helt sikker men hun tror at baby ligger med hodet ned :D :D :D Vi ble så glade og letta! Hun skal dobbeltsjekke om to uker da.

Hun har jo ligget i sideleie inntil nylig, men har tydeligvis snudd seg uten at jeg har merket eller skjønt noe :)

Å, også sa jordmor at jeg er veldig kort i livet, altså at avstanden mellom det nederste ribbeinet og hoftebein er veldig kort. Det gjør at innvollene og baby får lite plass. Og forklarer mye. Som min ekstreme halsbrann (våkner med halsbrann og klarer ikke spise noe de dagene jeg ikke tar reseptbelagte omeprazol), og at det er vanskelig å spise nok, å trekke pusten, at jeg må tisse hele tida osv :P

Last edited:
Så bra! :)

Er ikke nødvendigvis så lett å fange opp når de snur seg. Jeg kjente det mest på at jeg plutselig måtte på do hver gang jeg reiste meg, og at det plutselig kom bevegelse lengre opp enn før. Nå kjenner jeg tydelig hvor rumpa ligger, spesielt når lille breier seg skikkelig. :p

Hurra!
Jeg har også engstet meg for sideleie, siden bevegelsene har endret seg og vært "overalt" de siste to ukene. Men i dag kjente jordmor at hodet lå godt nede. Ikke festet. Lettet!!

Back
Topp