GODE MIDDAGSOPPSKRIFTER.... RASKE, SUNNE OG GODE

Soveglad24

Forelsket i forumet
Trenger tips.. Vi spiser veldig sunt, men kommer aldri på nye ting. Det går i fisk, karbonadedeig (når vi har fullkornsspagetti), strimelt svinekjøtt, kylling, kyllingkjøttdeig og wok som regel... Men nå er jeg lei av alt... Har noen gode tips? Må inneholde grønnsaker eller salat [:D]

Denne skal vel ligge på matforumet [;)]

Min *jeg bor alene og gidder ikke bruke så mye tid på mat, men må alikevel spise relativt sunt, middag* er: Snitter kyllingbiter, steker, så heller jeg over litt frosne grønnsaker, steker videre, så heller jeg over litt sursøt saus m chilli... mmm[:)]

tøm kjølsekspet for d av grønsaker dere har eks
del opp løk, paprika, pære, chilli, poteter, gullerøtter og Hvitløk å fordel i ilfast form
hell over litt rapsolje å krydder etter smak

Stekes på 225 gtader rundt 45min alt etter ovn (til di e gjenomstekt)

del skinkebiff på langs som eit pølsebrød og stapp oppi krydder smørost/urteost
surr baconstrimler rundt å feste med hussing
brun kjøttet på alle sider raskt og legg kjøttet over grønsakene i ovnen ca 20 mn i slutten

server med rømme

eller bare bruk ren skinkebiff eller kylling uten ost å bacon

Veldig godt med grønnsaker (ta det du har tilgjengelig) som stekes raskt i panna, hell litt fløte over og krydre med karri. Passer godt til fisk [:)]

Eller lakseburger: jeg bruker 4 frosne fileter de finhakkes, 1/2 finhakket chili uten frø, 1/2 finhakket kinesisk hvitløk (evt ta vanlig løk + hvitløk), litt lime, ingefær, salt og pepper, gurkumeie. Form til burgere, stek på middels varme. Disse er kjempegode når de er kalde også!! Tilbehør masse grønnsaker og tatziki, rømme, brokkoli, potetos.... ja det du måtte ønske :)

Stek kyllingfilèt - små biter
Krydre etter ønske og bland i en boks creme frech i ca. 2 minutter
Server sammen med fullkorspasta og en frisk salat

Sykt godt, sunt og magert [:)]

Back
Topp