Gode historier med IVF etter flere aborter naturlig?

Løven93

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei. Går nå gjennom min 3 abort på 1 år. Hatt to MA og nå en SA. Nå tenker vi veien videre blir IVF, men litt redd for veien til dette, redd for alle smertene knyttet til egguttak f.eks. Vil egentlig bare søke etter gode historier med IVF når en har flere aborter knyttet til den naturlige måten.

Hei. Går nå gjennom min 3 abort på 1 år. Hatt to MA og nå en SA. Nå tenker vi veien videre blir IVF, men litt redd for veien til dette, redd for alle smertene knyttet til egguttak f.eks. Vil egentlig bare søke etter gode historier med IVF når en har flere aborter knyttet til den naturlige måten.
Vil bare si at smertene ved egguttak er veldig individuelt. Jeg har hatt 4 uttak hvorpå alle har vært helt overkommelige. Siste var kun ubehag å ikke vondt engang. Så ikke la den frykten stoppe deg. MEN, Det bør jo utredes hvorfor du mister. Er det embryoene eller er det noe annet som er feil.. greit å få sjekket :) masse lykke til :)

Vil bare si at smertene ved egguttak er veldig individuelt. Jeg har hatt 4 uttak hvorpå alle har vært helt overkommelige. Siste var kun ubehag å ikke vondt engang. Så ikke la den frykten stoppe deg. MEN, Det bør jo utredes hvorfor du mister. Er det embryoene eller er det noe annet som er feil.. greit å få sjekket :) masse lykke til :)
Så bra at du synes det var overkommelig. Hvilke smertestillende fikk du?
Jeg er utredet for habituell abort. Litt usikker på hva mer som kan sjekkes. Har vært hos både offentlig og privat og begge foreslo IVF, men som han på den private klinikken sa, det er dermed ikke sagt at du ikke vil miste, men de kan se på forhåpentligvis hvilke egg som er av god kvalitet. De finner ikke noe galt med meg eller med samboer så veldig frustrerende.

Jeg er utredet for habituell abort. Litt usikker på hva mer som kan sjekkes. Har vært hos både offentlig og privat og begge foreslo IVF, men som han på den private klinikken sa, det er dermed ikke sagt at du ikke vil miste, men de kan se på forhåpentligvis hvilke egg som er av god kvalitet. De finner ikke noe galt med meg eller med samboer så veldig frustrerende.

Har dere tatt genprøver også?

Vival og paracet, samt morfin. Denne hadde kun effekt første uttaket.. etter det merket jeg ikke noe til det. Men lokalbedøvelse hjelper jo. Så handler om å forsøke å slappe av.. ja de kan se hvilke som befruktes og deler seg som de skal.. :)

Så bra ❤️ sjekket for hjerteformet livmor/skillevegg i livmor også?. Har for øvrig slektninger som ble gravid naturlig men mistet flere ganger - første ivf ble derimot til baby ❤️
Håper sånn det ordner seg, gir ikke mening hvorfor man skal miste og særlig ikke flere ganger på rad :(

Av to egguttak opplevde jeg de heeelt forskjellig. Det første var så vidt ubehagelig, det siste var helt ærlig vondt. Men da var jeg syk under uttaket. Men hadde absolutt gjort det igjen ved behov ❤

Jeg hadde bare en SA, men ble gravid igjen med en gang 3 måneder senere med IVF. (Nå er jeg 16 uker).
Egguttak oppleves veldig individuelt. Jeg synes det var vondt bare på den ene siden, men helt overkommelig. Minnet meg om sterke menssmerter.

Så bra ❤️ sjekket for hjerteformet livmor/skillevegg i livmor også?. Har for øvrig slektninger som ble gravid naturlig men mistet flere ganger - første ivf ble derimot til baby ❤️
Håper sånn det ordner seg, gir ikke mening hvorfor man skal miste og særlig ikke flere ganger på rad :(
Ja jeg har svak antydning til hjerteformet livmor, men skulle ikke ha så mye og si sa gynekolog.
Håper IVF fører til baby :Heartbigred Vi prøver i mellomtiden, gir ikke opp:love7

For det første: Det er ingen grunn til å gi opp! Det er mange som har mistet mange ganger for så å plutselig lykkes! :)

IVF-klinikker er jo eksperter på dette, så for min del har det føltes veldig bra å bare føle at jeg har et team av medisinsk personell i ryggen som ønsker å hjelpe meg meg å oppfylle drømmen min :)

Jeg har hatt to egguttak. Det første var veldig vondt for meg, jeg skal ikke lyve. Så jeg gruet meg veldig til det andre, men da fikk jeg mye sterkere smertestillende og da var det mye mindre vondt. Det er visst veldig forskjellig hvordan folk opplever det.

Back
Topp