Kom noen tårer her nå, det er så gjenkjennelig de følelsene du har, og det hjelper jo ingenting når det er som svartest å få en klapp på skulderen med kommentaren "Det blir din tur også". For der og da er det så vondt at den tanken bare er håpløs. Jeg også måtte se på at søsken og venninner ble gravide rundt meg, og fikk barn i perioden vi prøvde (2 år og 4 mnd). Og selv om jeg var glad på deres vegne, så vokste ensomhetsfølelsen, det var som om de plutselig ikke forsto meg, de tok så lett på sorgen min følte jeg, fordi det gikk bra for dem. Da var det liksom ikke så ille, vi kom jo selvfølgelig til å klare det også, men for meg der og da var det ikke en selvfølge i det hele tatt. Og da jeg mistet for femte gang så var jeg litt der, hvem skal jeg si det til nå, for det har jo skjedd så ofte før, og folk blir jo oppgitt og lei, og ja ... Jeg følte meg bare så utrolig alene (hadde jo mannen så klart, men ... han var også hele tiden veldig optimist). OG da sjette graviditet var et faktum og jeg delte det med en venninne, så var det litt sånn: Å, skulle dere ikke i gang med IVF nå? Det var litt i den duren at det jo var dumt å klusse til den timen vi hadde (som var noen dager etter positiv test egentlig), for som kjent så klarte ikke kroppen min å holde på en graviditet. Det er utrolig tøft psykisk, og en enorm belastning jeg tror de færreste som ikke har mistet selv helt forstår. Det sies lite i media også, men har lagt merke til at det har vært flere historier i det siste. Det er bra å sette fokus på det. For noe av det jeg også kjente på var de som mente at det ikke var noe å ta på vei for så tidlig (mistet 4 rundt uke 4-5). Men det gjør det ikke mindre vondt å få positive tester, kjenne håpet bli tent, og så kommer det helsikes blodet ... Eller lumske MA, for den del. Da jeg ble gravid med datter klarte jeg ikke å slappe av eller nyte svangerskapet før rundt uke 15. Da hadde vi en kontrollultralyd hvor damen bare hørte hjertelyden og sa at det var en jente (vi skulle egentlig ikke ha fått den timen - var i utlandet), men det var beroligende for meg, og i det tidsrommet begynte jeg å kjenne liv også, da ble det en annen måte å kjenne etter liv på. Så frem til da, selv om svangerskapet var fint egentlig, klarte jeg ikke å slappe av. Jeg tror vi blir litt sånn "ødelagt" på grunn av de vonde erfaringene vi gjør oss.
Ble langt dette, men vit at du ikke er alene. Dette forumet har hjulpet meg masse.