Gode flasker?

Lilla-87

Forumet er livet
Innimellom må vi gi jenta vår melk med plastsprøyte og en fingertupp (slik som de gjorde på sykehuset), men nå har hun begynt å tulla litt med å ta til seg melka på denne måten, så da lurer jeg på å prøve med flaske.
Har ei lita Avant-flaske liggende som vi fikk i en av gratispakkene fra apoteket, men jeg er litt usikker på om det er for store hull i tuten, og er redd for at hun skal foretrekke å "slippe å jobbe for maten", slik at hun ikke vil ta puppen igjen. Hvordan vet jeg om flaska gir "for stor melkestrøm" eller ikke? Er det bare å prøve seg fram?

Har du prøvd å gi melken fra kopp? Eller et lite medisinbeger?

En vanlig kopp bare? Nei,det har vi ikke prøvd. . Ga henne flaska i går kveld, og det gikk fint - helt til hun ikke fikk opp en rap som låg på lur, og endte med å gulpe opp hele måltidet istedet.

Dr Browns flasker kan anbefales på det sterkeste De er laget for og unngå luftsvelging under mating!  Fåes kjøpt på apotek og babybutikker...

Medela har en spesialflaske hvor babyen må suge for å få ut noe melk, de anbefales for å forhindre sugeforvirring. Da må babyen jobbe like hardt som  ved puppen for å få ut melk ...men hvis hun svelger mye luft er det Dr.Brown's med minste str tåtesmokk som er tingen!

Back
Topp