Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er førstegangsfødende jeg også. Jeg klarer ikke å bli skremt av historiene, for jeg vet ikke hva jeg "går til". Skjønner jo at det kommer til å gjøre vondt, men tror det å føde er så individuelt. Jeg ser på en fødsel som noe som ikke kan beskrives, det må bare oppleves.Juice skrev:
Tenk på at mammaen din har gått gjennom dette, bestemora di har gjort det samme, oldemora di har også født (osv. osv.). Før hadde de ikke smertestillende engang og fødselen var en stor risiko for moren. Vi er heldige som bor i Norge som har et helsevesen som følger oss opp gjennom graviditeten og fødselen :-)
De fleste velger å få flere barn, så de går gjennom en fødsel både to eller flere ganger :-)
Tittetitt skrev:
Er førstegangsfødende jeg også. Jeg klarer ikke å bli skremt av historiene, for jeg vet ikke hva jeg "går til". Skjønner jo at det kommer til å gjøre vondt, men tror det å føde er så individuelt. Jeg ser på en fødsel som noe som ikke kan beskrives, det må bare oppleves.Juice skrev:
Tenk på at mammaen din har gått gjennom dette, bestemora di har gjort det samme, oldemora di har også født (osv. osv.). Før hadde de ikke smertestillende engang og fødselen var en stor risiko for moren. Vi er heldige som bor i Norge som har et helsevesen som følger oss opp gjennom graviditeten og fødselen :-)
De fleste velger å få flere barn, så de går gjennom en fødsel både to eller flere ganger :-)
Jeg er ikke redd for å føde, tvert imot, jeg gleder meg! Det jeg synes er synd er at man hører så sjeldent om fine fødselshistorier. Man skal selvfølgelig få fortelle sin historie, uansett hvordan den var, men hvor har det blitt av de fine historiene? Det er de som er viktig å fortelle slik at man kan få vekk litt av det skrekkbildet av det å føde.
Selv har jeg en mor som har en dårlig og en god fødselshistorie, men jeg hører bare om den gangen hun hadde en forferdelig fødsel, og hun forteller det om og om igjen. Det er de gode historiene som gjør meg mer sikker på at jeg skal klare dette:)