gode bøker

muffinsdronningen

Glad i forumet
Har dere noen gode bøker å anbefale?

Indias datter er jeg nettopp ferdig med, anbefales

jeg leser siste twilight boken, men så lenge jeg ikke kan ligge på magen har jeg pause for jeg MÅ lese på magen ;p 

Hvis du ikke har lest "Reisen hjem" av Lori Lansens anbefaler jeg den på det sterkeste. En av de beste, om ikke den beste, som jeg har lest. Den er grusomt rørende, og tårene triller. Les les les :-)

Reisen hjem av Lori Lansens er fantastisk! Øya av Victoria Hislop, Anne B Ragdes trilogi Berlinerpoplene er underholdende lesning! Liker humoren hennes! :-) Hvis du er på jakt etter serie så kan jeg anbefale Barn av stormen av Merete Lien. Der venter jeg spent på bok fire. Disse bøkene er mye tykkere enn vanlige seriebøker, en bok tilsvarer sikkert fire vanlige.. De har nok den serien på biblioteket! Kjempespennende og fengende serie! :-)

Vi satt visst å skrev samtidig Fitness. :-D Følger med på denne tråden tror jeg. Kanskje jeg snapper opp noen gode tips, selv om det nok ikke blir allverdens med tid til lesing på en lang stund nå. ;-)

Leser Chimera av Gert Nygårshaug nå, så langt er den bra.

ellers likte jeg Naken i Hijab, den er forferdelig og bra på samme tid.

Synes Helene Uri skriver veldig bra så anbefaler hennes bøker.

Berlinerpoplene er bra ja:)
Hva handler Øya om, sånn veldig kort?

Twilight serien, har lest den 2 ganger på engelsk faktisk. ;-)
Dan Browns Da Vinci Koden, Iskalt Bedrag, Engler og Demoner og Den Digitale Festning utrolig spennede bøker.
Anne Karin Elstad, Folket på Innhaug serien.
Jo Nesbø, Snømannen
Margit Sandemo, egentlig alt av henne, Sagaen om Isfolket, Heksemesteren, Sagnet om Lysets Rike, De svarte ridderne, Blålys og Trollruner mm.

I Øya følger vi tre kvinner fra tre generasjoner. De kommer fra Kreta og vi følger deres veldig forskjellige tilknytning til øya Spinalonga, det er ei øy der kreterne sendte de Spedalske fra 1903 til 1957. Selve historien om kvinnene er oppdiktet, men bygger på fakta om de faktiske forholdene. De spedalske levde helt isolert på øya og bygde opp ett eget samfunn. Boken er veldig godt skrevet og den var umulig å legge fra seg, jeg ble fullstendig revet med av skjebnene til disse kvinnene og menneskene rundt dem. Den er absolutt verdt å lese! :-)

filiol skrev:
I Øya følger vi tre kvinner fra tre generasjoner. De kommer fra Kreta og vi følger deres veldig forskjellige tilknytning til øya Spinalonga, det er ei øy der kreterne sendte de Spedalske fra 1903 til 1957. Selve historien om kvinnene er oppdiktet, men bygger på fakta om de faktiske forholdene. De spedalske levde helt isolert på øya og bygde opp ett eget samfunn. Boken er veldig godt skrevet og den var umulig å legge fra seg, jeg ble fullstendig revet med av skjebnene til disse kvinnene og menneskene rundt dem. Den er absolutt verdt å lese! :-)

hørtes bra ut, tror denne skal sjekkes ut ;)

Back
Topp