Gode bøker for de som skal bli storesøsken

Alma<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberfest 2024 ❤️
Jeg har begynt å lete etter en god bok som kan forbedre min lille på at hun skal bli storesøster (hun vil være 2 når spire kommer). Tenkte kanskje det var noe som var interessant for flere her inne, hvis noen har/kjenner til noen gode bøker for det? :happy:
 
Tilhører ikke denne gruppen, men så etter det samme når min (da 3-3,5) skulle bli storesøster, så svarer :angelic: Vi hadde to bøker:
- Brillebjørn blir storebror: Fin bok med en karakter hun kjente godt fra før, var god for å vise hverdagslige situasjoner med baby, følelsene (gode og ikke så gode) rundet det å bli storesøsken Var god for å snakke om hvordan hverdagen kanskje blir litt annerledes, hensyn og følelser
- Boken om å få søsken (tror jeg den het): En bok som går fra unnfangelse, svangerskap, baby og til baby blir større og følger utviklingen. Den snakker om ulike typer søsken, om svangerskap, fødsel og tiden med baby etter hvert som den blir større. Den var nyttigere som "faktabok", eller svar på den type spørsmål barn ofte har om svangerskap og fødsel for å illustrere alt fra navlestreng, hvordan baby utvikler seg i magen, fødsel osv. Den var kanskje litt avansert og fenget ikke like godt som brillebjørn, men hun tok til seg læring og har villet se i den for å se hvordan baby har det.
 
Sniker. Kjøpte Astrid Lindgrens "Jeg vil også ha et søsken". Utrolig søt bok, men den var litt for avansert for 2-åringen. Nå som hun er 3,5 er det derimot ikke noe problem å lese alt fra A til Å. Har kjøpt Brillebjørn-boka og tar frem den også så fort tredjemann er plantet og passert 12-ukersgrensa.
 
En baby, sier Nora
Brillebjørn blir storebror
Snart har vi en baby

Og så synes jeg Emma og Lillebror fra egen oppvekst også er en ganske fin bok, men det er kanskje mest fordi jeg husker å ha lest den som liten selv.
 
Ååå så mange gode tips!! Takk!!! Skal se om ikke jeg får kjøpt noen av de når jeg er hjemme på besøk i Norge :love7
 
Back
Topp