God vintervogn

Lillespirrevipp

Flørter med forumet
Heihei!
Jeg venter en liten krabat i februar og trenger ei vogn som er god på vinterføre. Jeg bor i Trøndelag, på landet, hvor gangfelt alltid er brøtt, men ikke alltid veien som fører til gangfelt. Det pleier å komme ganske mye snø på vintertid. Jeg trenger derfor ei vogn som takler at det ligger 10-20 cm løs snø. For å komme opp på veien må vi opp en ganske bratt bakke, og jeg vil derfor også ha ei vogn som ikke blir altfor tung og som bare kjører seg fast i snøen.
Jeg hadde ei simo kombivogn til første, men den ble alt for tung å håndtere.
Jeg er veldig fristet til å velge ei vogn med svingbare hjul foran, men er redd det kan bli vanskelig å kjøre på snø?
Ellers bør den også være god på grus også, da det er en del grusveier rundt her. Derav bør det kanskje være god demping? Det er også et pluss om den er enkel å slå sammen og tar liten plass sammenslått da den også kommer til å bli fraktet en del i bil.
Noen som bor på snørike steder med erfaringer?

Jeg har samme kriterier, og tenker emmaljunga nxt90f outdoor! :)

Jeg har også tenkt på den, men understellet er veldig stivt med lite demping. Men føler de vognene med god demping er veldig tunge. Vanskelig å finne vogn! [emoji28]
Det er litt det som er da, de større vognene med bedre demping er gjerne veldig tunge.
Men de skulle fikse bedre demping på 2018-vognene, har du testet dem?

Ellers står britax smile 2, Stokke trailz, og Emmaljunga super viking på lista over vogner jeg hverfall skal sjekke etter anbefalinger. Super viking er jo ganske stor, men føles visstnok ikke så stor som de klassiske emmaljungavognene..

Aner ikke hvilke årsmodeller jeg har prøvd. Bare testet det som har vært i de butikkene jeg har besøkt [emoji28] britax smile 2 virket ganske grei, men liker ikke at man må av med sportsdelen når vogna skal legges sammen [emoji85] også er jeg redd hjulene er for små til å takle løs snø.

Super viking har jeg ikke sett i de butikkene jeg har besøkt, så må kanskje teste den!
Og Stokke trailz har jeg hørt så mye negativt om både av ansatte i butikk og de som har hatt vogna selv.

Hadde vært fint å kunne krysset av ei liste og fått produsert ei vogn tilpasset akkurat mine behov! [emoji23]

Det er litt det som er da, de større vognene med bedre demping er gjerne veldig tunge.
Men de skulle fikse bedre demping på 2018-vognene, har du testet dem?

Ellers står britax smile 2, Stokke trailz, og Emmaljunga super viking på lista over vogner jeg hverfall skal sjekke etter anbefalinger. Super viking er jo ganske stor, men føles visstnok ikke så stor som de klassiske emmaljungavognene..

Aner ikke hvilke årsmodeller jeg har prøvd. Bare testet det som har vært i de butikkene jeg har besøkt [emoji28] britax smile 2 virket ganske grei, men liker ikke at man må av med sportsdelen når vogna skal legges sammen [emoji85] også er jeg redd hjulene er for små til å takle løs snø.

Super viking har jeg ikke sett i de butikkene jeg har besøkt, så må kanskje teste den!
Og Stokke trailz har jeg hørt så mye negativt om både av ansatte i butikk og de som har hatt vogna selv.

Hadde vært fint å kunne krysset av ei liste og fått produsert ei vogn tilpasset akkurat mine behov! [emoji23]
Jah, en spesialtilpasset vogn! Jeg tror det er vanskelig å finne en som har alt, man må kanskje bare ta til takke med noe som er bare nesten perfekt.. Super viking er stor, men virker ikke like stor som de andre klassiske vognene. Kanskje den kan passe? :)

Jeg har hatt god erfaring med Stokke trailz på snø og grusvei/traktorvei. Ved behov så låser man enkelt dekkene foran slik at de ikke svinger. Eneste minuset med den er at den kan ta litt plass i bil, vi har stasjonsvogn så for oss var deg ingen problem. En annen fordel med den er at den har stor bagdel med god plass til vinterpose selv når ungen vokser [emoji4]

Jah, en spesialtilpasset vogn! Jeg tror det er vanskelig å finne en som har alt, man må kanskje bare ta til takke med noe som er bare nesten perfekt.. Super viking er stor, men virker ikke like stor som de andre klassiske vognene. Kanskje den kan passe? :)

Var på en liten runde på en liten butikk i nærheten av mamma og pappa, og hun sverget til britax go big. Den vogna hadde veldig god demping i forhold til smile 2, men den er så bred. «Ja, men da tar du bare av hjulene!» Greit nok det, men om jeg har et barn jeg skal ha i bilen, rydde ut varer og legge sammen vogn blir det fort mye ekstraarbeid når man skal begynne å ta av hjulene - uansett hvor lettvint det er [emoji85]

Må se om jeg finner den super viking så jeg får tatt en titt! [emoji16] takk for innspill i jungelen! [emoji5]

Jeg har hatt god erfaring med Stokke trailz på snø og grusvei/traktorvei. Ved behov så låser man enkelt dekkene foran slik at de ikke svinger. Eneste minuset med den er at den kan ta litt plass i bil, vi har stasjonsvogn så for oss var deg ingen problem. En annen fordel med den er at den har stor bagdel med god plass til vinterpose selv når ungen vokser [emoji4]

Mye snø? [emoji85] synes de er fine, og virker mye mindre enn emmaljunga. Vi har også stasjonsvogn, men har foreldre langt vekk på begge sider, så blir en del baggasje i bil når vi besøker de. Derfor ønske om vogn som tar liten plass.

Hvordan er det å slå sammen trailz? Må bag og sportsdel tas av før den legges sammen?

Jeg har god erfaring med Stokke trailz og emmaljunga viking på snø ig grus. Stokke trailz er større og tyngre enn vikingen, men synes ikke det har hatt så stort utslag utendørs (mer forskjell innendørs i butikker eller på bussen). Trailz blir ganske stor sammenlagt. Bag og sportsdel må tas av før den legges sammen, og baggen er STOR. Fordelen med stor bag er at det er god plass til barnet å vokse i + pose.

Mye snø? [emoji85] synes de er fine, og virker mye mindre enn emmaljunga. Vi har også stasjonsvogn, men har foreldre langt vekk på begge sider, så blir en del baggasje i bil når vi besøker de. Derfor ønske om vogn som tar liten plass.

Hvordan er det å slå sammen trailz? Må bag og sportsdel tas av før den legges sammen?

I alle fall ved 10-20 cm med snø [emoji4] var jo tyngre å trille om snøen var skikkelig våt og tung, men det tror jeg vil være det samme for alle vogner.
Jeg var overrasket over hvor lett den er å slå sammen, har hatt den masse inn og ut av bil. Bag og sportsdel løftes av først ja [emoji4]

Vi har vært veldig fornøyde med emmaljunga super viking, med outdoor hjul. Den takler snø veldig godt (Østlandet). Vi har svingbare forhjul, men er det mye snø er de enkle å låse. Den er langt fra så tung som noen av de andre emmaljungavognene. Den har kjempegod demping, i motsetning til Stokke trailz og bugaboo buffalo (min mening).
Enkel å slå sammen, i alle fall etter noen ganger [emoji28] tar litt plass sammenlagt, men syns ikke det er ille i forhold til mange andre vogner.

I alle fall ved 10-20 cm med snø [emoji4] var jo tyngre å trille om snøen var skikkelig våt og tung, men det tror jeg vil være det samme for alle vogner.
Jeg var overrasket over hvor lett den er å slå sammen, har hatt den masse inn og ut av bil. Bag og sportsdel løftes av først ja [emoji4]

Hadde ikke ønsket om svingbare hjul vært så stort hadde jeg bare valgt ei av de klassiske emmaljungavognene [emoji28] med fire faste, store hjul.. [emoji23]

Vi har vært veldig fornøyde med emmaljunga super viking, med outdoor hjul. Den takler snø veldig godt (Østlandet). Vi har svingbare forhjul, men er det mye snø er de enkle å låse. Den er langt fra så tung som noen av de andre emmaljungavognene. Den har kjempegod demping, i motsetning til Stokke trailz og bugaboo buffalo (min mening).
Enkel å slå sammen, i alle fall etter noen ganger [emoji28] tar litt plass sammenlagt, men syns ikke det er ille i forhold til mange andre vogner.

Var egentlig bestemt på buffalo, helt til jeg fant ut at demping var så og si ikke-eksisterende.
Har vurdert emmaljunga Edge duo s, men synes den er så kraftig [emoji85] Spørs om jeg klarer å bestemme meg før ungen kommer.. [emoji28]

Back
Topp